آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

حرم حضرت معصومه با ۱۶۰۰ متر فرش دستباف اهدائی از بارگاه رضوی مفروش شد

  • کد خبر: ۱۶۴۸۵۱
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
حرم حضرت معصومه با ۱۶۰۰ متر فرش دستباف اهدائی از بارگاه رضوی مفروش شد
در آستانه سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه سلام الله، ۱۶۲ تخته فرش نفیس بافته شده توسط شرکت فرش آستان قدس رضوی، به عنوان تحفه برادر به مناسبت تولد خواهر، از حرم مطهر رضوی به حرم کریمه اهل بیت سلام الله اهدا شد.

به گزارش شهرآرانیوز، وجود مرقد‌های مطهر حضرت رضا علیه‌السلام در مشهد مقدس و خواهر گرامی‌شان حضرت معصومه سلام الله در قم مقدس، نعمتی بزرگ برای کشور عزیز و مردم بزرگوار ماست که باید قدردان آن باشیم و شکر آن را به جا آوریم، به همین دلیل آستان قدس رضوی نیز همواره تلاش کرده قدردان این موهبت بزرگ باشد.

توجه ویژه به دهه کرامت به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد مذهبی در کشور، یکی از سیاست‌های و رویکرد‌های جدی آستان قدس رضوی در دوره جدید بوده و به همین منظور طی سال‌های گذشته همواره تلاش شده به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حداکثر بهره معنوی از این ایام حاصل شود.

تاکید تولیت آستان قدس بر اقدامات ویژه در دهه کرامت

از جمله موضوعاتی که در دوره جدید مدیریت آستان قدس رضوی مورد تاکید بوده، افزایش تعاملات و همکاری‌ها بین آستان‌های مقدس جهان اسلام، به ویژه آستان‌های مقدس ایران اسلامی است که طبیعتا در این بین ویژگی خواهری و برادری حضرت رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام الله به طور خاص مورد توجه قرار داشته است. به همین منظور حجت‌الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته و همواره بر افزایش سطح همکاری‌های بین آستان قدس رضوی و آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله و برنامه‌ریزی ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت که به نام این خواهر و بردار بزرگوار مزین است، تاکید کرده‌اند.  

ابلاغ دستور بافت فرش‌ها در سال ۹۹

پیرو دستور تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر برنامه‌ریزی اقدامات ویژه در دهه کرامت، از دو سال قبل بافت و اهدای فرش‌های نفیس جهت مفروش کردن بخشی از حرم کریمه اهل بیت سلام الله به عنوان یکی از برنامه‌ها در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد در آستانه دهه کرامت به عنوان تحفه و هدیه‌ای از طرف برادر ایشان تقدیم آستان مبارکه قم شود.

۱۶۲ تخته فرش در ابعاد مختلف

مسئولیت اجرای این طرح به عهده شرکت فرش آستان قدس رضوی، که متولی تامین فرش‌های حرم مطهر رضوی است، گذاشته و فرآیند بافت از نیمه دوم سال ۹۹ آغاز شد که با عنایت امام رضا (ع) و تلاش خادمان ایشان، در آستانه دهه کرامت امسال به پایان رسید.

برای بهره‌وری مناسب این طرح، تعاملات لازم بین شرکت فرش آستان قدس رضوی و آستان مقدس قم شکل گرفت و بافت فرش‌ها در ابعاد مختلفی انجام شد تا با فضا‌های مورد نیاز در حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله تطابق داشته باشد و به بهترین شکل ممکن برای میزبانی از زائران ایشان در آستان مقدس قم مورد استفاده قرار بگیرد.

طرح، نقشه و رنگ فرش‌ها نیز با نظر آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) تعیین و در رجشمار ۳۰ است و در بافت آن‌ها هم از الیاف پشمی باکیفیت و شیوه رنگرزی گیاهی استفاده شده است.

این فرش‌ها در آستانه ولادت حضرت معصومه سلام الله، از حرم مطهر امام رضا (ع) به شهر قم ارسال شد و همزمان با آغاز دهه مبارک کرامت، صحن و سرای کریمه اهل بیت (ع) با فرش‌های اهدایی از سوی آستان قدس رضوی که در واقع هدیه برادر به خواهر است، مفروش و باشکوه‌تر از گذشته، میزبان خیل زائران ایشان شد.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->