به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده
سرخط خبرها

رونمایی از سند ملی زیارت تا پایان شهریور ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۶۵۰۳۹
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
رونمایی از سند ملی زیارت تا پایان شهریور ۱۴۰۲
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: امیدواریم تا پایان شهریورماه، سند ملی زیارت رونمایی شود و با نظر مساعد ریاست جمهوری و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به مرحله تصویب و اجرا برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، «عبدالحمید طالبی» در حاشیه نشست خبری اعلام برنامه های ویژه آستان قدس رضوی در دهه کرامت اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ که اجلاسیه اعتاب مقدسه به میزبانی حرم عبدالعظیم حسنی برگزار شد، تدوین «سند ملی زیارت» به تصویب رسید. پس از آن، نامه ای در این زمینه به ریاست جمهوری نوشته شد که مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد که کار با کمک سایر اعتاب مقدسه انجام شود و از ظرفیت دستگاه های دولتی نیز استفاده شود.

وی افزود: بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی مسئولیت این کار را عهده دار شد و کارگروه تدوین زیارت با حضور معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، رئیس پژوهشکده زیارت دانشگاه ها و روسای دانشگاه ها شکل گرفت. پیش نویس و طرح کار تهیه شد و پس از نشست با دبیر وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقشه راه سند تهیه شد. این نقشه راه در جلسه شورای عالی فرهنگی و هیات امنای آستان قدس رضوی ارائه شد و در نهایت با تشکیل یک شورای علمی، سند در حال تدوین است.

طالبی خاطرنشان کرد: از جمله خصوصیت های سند ملی زیارت این است که همه ساحت های مربوط زیارت را در بر می گیرد و در آن به جنبه های مختلف زیارت اعم از جنبه های معرفتی، ایاب و ذهاب، اقامت و ... توجه می شود.

وی ادامه داد: در مورد برنامه هفتم نیز کاری صورت داده ایم و امیدواریم یک حکم در برنامه هفتم توسعه در ارتباط با اهمیت و ضرورت زیارت صادر شود. اجرایی شدن موضوع تدوین سند ملی زیارت و صدور حکم در برنامه هفتم توسعه، منجر به اهتمام بیشتر بخش های اجرایی، فرهنگی، علمی و خدماتی نسبت به امر زیارت در سطح کشور می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->