نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

مسیر صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۶

  • کد خبر: ۱۶۵۲۳۵
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
مسیر صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۶
مسیر صعود شاگردان قلعه نویی به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ مشخص شد.

به گزارش شهرآرانیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد قرعه کشی مسابقات انتخابی راه یابی به جام جهانی ۲۰۲۶ و مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ در تاریخ ۲۷ جولای (یک تیرماه) برگزار می‌شود.
در همین رابطه AFC مسیر تیم‌های ملی آسیایی و تیم ملی کشورمان برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، کانادا و مکزیک را ترسیم کرد که به شکل زیر است:

دور اول مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶:

شامل ۲۲ تیم است که در رده بندی فیفا بین رده‌های ۲۶ تا ۴۷ (آسیا) قرار دارند که در دو دیدار خانگی و خارج از خانه به مصاف هم می‌روند و ۱۱ تیم برنده به دور دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ راه پیدا می‌کنند.

دور دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶:

شامل ۳۶ تیم است که تیم‌های رتبه ۱ تا ۲۵ فیفا در آسیا به اضافه ۱۱ تیم برنده مرحله اول در ۹ گروه تقسیم می‌شوند به طوری که هر گروه شامل ۴ تیم می‌شود. رقابت در یک سیستم لیگی دو مرحله‌ای است و دو تیم اول صعود می‌کنند. از هر گروه (مجموع ۱۸ تیم) تا مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی راه پیدا می‌کنند و مجوز حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ را کسب می‌کنند.

مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶:

۱۸ تیم به سه گروه تقسیم می‌شوند و هر گروه شامل ۶ تیم است که در یک سیستم دو مرحله‌ای (رفت و برگشت) به رقابت می‌پردازند و دو تیم اول از هر گروه (در مجموع ۶ تیم) مستقیماً به مسابقات ۲۰۲۶ راه پیدا می‌کنند.

مرحله پلی آف راه یابی به جام جهانی ۲۰۲۶:

شامل تیم‌هایی است که در سه گروه دور قبل در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند (مجموعاً ۶ تیم) و به دو گروه تقسیم می‌شوند، به طوری که هر گروه شامل ۳ تیم است که در سیستم لیگی با هم رقابت می‌کنند. دو تیمی که در هر گروه اول شوند مستقیماً به جام جهانی ۲۰۲۶ راه پیدا می‌کنند.
نتیجه سهمیه آسیا برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ با راه یابی ۸ تیم تکمیل می‌شود.
بدین ترتیب شاگردان قلعه نویی طبق فرمول AFC از مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ وارد رقابت می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->