آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول بدون تفریح، «زن» افسرده و «خانواده» مختل می‌شود اهمیت خوردن صبحانه برای دانش‌آموزان | کودکان به چه ویتامینی نیاز دارند؟ آیا راهی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان وجود دارد؟ درد در سنین رشد را جدی بگیرید آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟ آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پويش اهدای خون كريمانه انتقال خون خراسان رضوی در دهه كرامت

  • کد خبر: ۱۶۵۲۵۹
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
پويش اهدای خون كريمانه انتقال خون خراسان رضوی در دهه كرامت
مسئول اداره روابط عمومي و واحد برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداكنندگان انتقال خون خراسان رضوی خبر از برگزاری پويش اهداء خون كريمانه در دهه كرامت در استان خراسان رضوی داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد شریف‌الحسینی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت و از سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا سالروز ولادت حضرت ثامن‌الحجج، علی ابن موسی‌الرضا (ع) پویش اهداء خون کریمانه در این استان برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این پویش را مشارکت همه اقشار جامعه در گروه‌های خونی مختلف در مقوله انسان‌دوستانه اهداء خون و به تاسی از مشی ایثارگرانه اهل بیت (ع) بیان کرد.  

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون خراسان رضوی اضافه کرد: با عنایت به افزایش سفر‌های برون‌شهری در فصل تابستان، افزایش تصادفات جاده‌ای و بالارفتن مصرف خون و فرآورده‌های خونی، همچنین با توجه به افزایش میزان زوار حضرت رضا (ع) در فصل تابستان و همچنین فرارسیدن دهه کرامت و افزوده شدن اقدامات درمانی نیازمند خون و فرآورده‌های خونی زوار ثامن‌الحجج (ع) بر مصرف ٦٣ بیمارستان و مرکز درمانی متعدد سطح استان مصرف خون استان بیش از پیش افزایش خواهد یافت و از همین رو نیازمند مشارکت پرشور و جدی دارندگان همه گروه‌های خون در این پویش هستیم.

شریف‌الحسینی از همه مردم استان و زوار به ویژه بانوان و دخترانی که به سن ١٨ سالگی رسیده و امکان اهداء خون دارند، دعوت کرد تا در این پویش شرکت نمایند.

مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی تصریح کرد: میزان اهداء خون بانوان در کشور و استان ما حدود پنج درصد است؛ در حالی که این میزان در بسیاری از کشور‌ها به ٥٠ درصد هم می‌رسد و میزان اهداء خون بانوان و آقایان تقریبا برابری می‌کند.

وی علت کاهش میزان مشارکت در اهداء خون بانوان در کشورمان را باور‌های غلط، ترس از بروز کم‌خونی بین بانوان بیان کرد و ادامه داد: در انتقال خون پس از پذیرش، معاینه و مصاحبه پزشکی توسط پزشک صورت می‌گیرد و اگر خانمی کم‌خون باشد، علاوه بر اینکه پزشک اجازه اهداء خون به وی نمی‌دهد، تحت درمان رایگان سازمان با قرص آهن، مشاورات پزشکی و… نیز قرار می‌گیرد؛ لذا هیچ نگرانی جهت اهداء خون بانوان وجود نخواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->