نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

معرفی آسانسور‌های لیگ برتر

  • کد خبر: ۱۶۵۳۵۰
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
معرفی آسانسور‌های لیگ برتر
بازگشت دوباره مس کرمان به لیگ دسته یک کشور، یاد آسانسورهای لیگ را زنده کرد!

به گزارش شهرآرانیوز؛ مس کرمان شانزدهمین تیمی است که نتوانسته است بیش از یک‌سال در لیگ‌برتر دوام بیاورد و به‌اصطلاح به جمع تیم‌های آسانسوری تاریخ لیگ‌برتر پیوست. این شانزدهمین‌بار در طول تاریخ لیگ‌برتر بود که تیمی تازه‌صعودکرده به لیگ‌برتر دوباره به لیگ‌یک می‌رود.

لیگ دوم؛ نخستین سقوط نفت

آبادانی‌ها که پس از حرفه‌ای‌شدن فوتبال ایران نخستین‌بار به لیگ‌برتر فوتبال صعود کردند، با وجود سکو‌های همیشه پر ورزشگاه تختی، با بدشانسی و فقط به‌علت تفاضل کمتر نسبت به ابومسلم به لیگ‌یک سقوط کردند.

لیگ پنجم؛ یادگاری یزد

تنهاتیم یزدی لیگ‌برتر، شهیدقندی بود؛ تیمی که با هدایت احد شیخ‌لاری به لیگ‌برتر رسید، اما نتایج ضعیف باعث شد تا سقوط با این تیم در کارنامه مجید جلالی به‌عنوان سرمربی ثبت شود. شهیدقندی اکنون نیز در لیگ دسته‌دوم حضور دارد.

لیگ هفتم؛ دستپخت برزیلی ناکام

در لیگ هفتم تیمی داشتیم به نام شیرین‌فراز کرمانشاه که با هدایت فراز کمالوند به لیگ‌برتر صعود کرد و کارش را با مربیگری میودراگ یسیچ در لیگ‌برتر شروع کرد، اما این مربی از هفته دوازدهم دیگر به نیمکت برنگشت و جایش را به اکتاویو برزیلی داد که سال‌ها به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی فوتبال ساحلی فعالیت می‌کرد، اما این مربی هم نتوانست شیرین‌فراز را در لیگ‌برتر نگه دارد. در این فصل صنعت نفت آبادان هم دومین‌بار به لیگ‌یک سقوط کرد.

لیگ هشتم؛ سقوط پیام مشهد

در فصلی که لیگ‌برتر هجده‌تیمی بود، نخستین‌بار مشهد دو نماینده داشت. پیام به جمع ابومسلم اضافه شده بود تا تعداد نمایندگان شهر مشهد به عدد دو برسد، اما این جمع خیلی زود جمع شد و پیام در همان فصل اولش به لیگ دسته‌اول بازگشت.

لیگ یازدهم؛ ذوب‌شدن در سرچشمه

مس سرچشمه در فصل ۹۰-۱۳۸۹ با صدرنشینی در گروه دوم لیگ‌یک توانست به لیگ‌برتر صعود کند، اما در ۳۴هفته لیگ‌برتر، مسی‌ها به بهتر از رده هجدهم بسنده نکردند و فقط در سه هفته در رده هفدهم بودند.

لیگ دوازدهم؛ جایی برای آن‌ها نبود

در این سال هر سه تیم صعودکننده به لیگ‌برتر با هم به لیگ‌یک بازگشتند. گهر درود یکی از این تیم‌ها و تیم دیگر پیکان بود که به دسته‌اول سقوط کرد. عبدا... ویسی و فیروز کریمی مربیانی بودند که این آش را برای پیکان پختند. قصه آلومینیوم هرمزگان، اما کمی متفاوت است. در اواسط فصل اعلام کردند که لیگ‌برتر فصل بعد شانزده‌تیمی خواهد شد و دو تیم سقوط می‌کنند و دو تیم به پلی‌آف خواهند رفت. آلومینیوم هرمزگان نیز به پلی‌آف رفت، اما شکست خورد و به لیگ‌یک برگشت.

لیگ چهاردهم؛ پیکان‌سواری

پیکان که با نفت مسجدسلیمان به لیگ‌برتر رسیده بود، همراهش را تنها نگذاشت و خیلی زود به لیگ‌یک بازگشت. پیکان با هدایت منصور ابراهیم‌زاده و سپس صمد مرفاوی و نفت مسجدسلیمان هم با بهروز مکوندی آمد و با او هم رفت.

لیگ پانزدهم؛ استقلال اول و آخر شد

در لیگ پانزدهم سه تیم با نام استقلال در لیگ‌برتر حضور داشتند؛ استقلال تهران، استقلال خوزستان و استقلال اهواز که به‌تازگی به لیگ‌برتر بازگشته بود. استقلال خوزستان در فصلی فراموش‌نشدنی قهرمان ایران شد، اما استقلال اهواز با علی حنطه سقوط کرد.

لیگ شانزدهم؛ بدترین تبریزی لیگ

باشگاه با قدمت ماشین‌سازی پس از اینکه امتیازش را زنوزی خرید، روز خوش ندید و حتی واگذاری امتیاز این تیم به مالکان دیگر هم سودی در وضعیت ماشین‌سازی نداشت تا از هفته هفتم، نام یکی از سقوط‌کننده‌ها مشخص باشد.

لیگ نوزدهم؛ شاهین بی‌سروسامان

اوضاع در بوشهر خوب پیش نرفت و وضعیت طوری بود که تغییر سه مربی هم نتوانست کاری کند که شاهین سقوط نکند. در آخر هم مهدی پاشازاده نتوانست کاری برای شاهین انجام دهد و این تیم در مسیر سقوط قرار گرفت.

لیگ بیست‌ویکم؛ بازگشت کوتاه کاکو‌ها

فجرسپاسی موفق شد پس از سال‌ها دوری به لیگ‌برتر بازگردد. آن‌ها همراه هوادار به لیگ‌برتر آمدند، اما نتوانستند خیلی ثبات داشته باشند و در پایان لیگ بیست‌ویکم به لیگ آزادگان برگشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->