بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قهرمان در سودای بازگشت

  • کد خبر: ۱۶۵۵۸۵
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
قهرمان در سودای بازگشت
تکلیف آخرین تیم صعودکننده به لیگ‌برتر امروز مشخص می‌شود

هفته آخر مسابقات این فصل لیگ دسته‌یک فوتبال کشور، امروز با برگزاری هشت دیدار به پایان می‌رسد تا تکلیف تیم دومی که همراه با شمس‌آذر قزوین، قهرمان زودهنگام این تورنمنت، راهی لیگ‌برتر خواهد شد، مشخص شود. لیگ آزادگان در ابتدای فصل با هجده تیم کارش را آغاز کرد؛ اما در ادامه، وضعیت عجیب تنها نماینده مشهدی این مسابقات، یعنی پدیده و حذفش از جدول مسابقات، این رقابت‌ها را هفده‌تیمی کرد. حالا در هفته آخر، چهار تیم هنوز شانس دارند که در کنار شمس‌آذر سهمیه دیگر صعود را کسب کنند. استقلال خوزستان که سابقه قهرمانی در لیگ‌برتر را هم در کارنامه دارد، شانس اول صعود به‌شمار می‌رود، اما فجر شهیدسپاسی، سایپا و خیبر خرم‌آباد هم هنوز به نتایج هفته آخر و احتمال صعود امیدوارند.

آبی‌های خوزستان در آستانه صعود

استقلال خوزستان که سابقه قهرمانی در لیگ‌برتر پانزدهم را در کارنامه دارد، پس از چندفصل حضور در دسته پایین‌تر، حالا در بهترین وضع برای صعود دوباره به جمع باشگاه‌های برتر کشور قرار گرفته است. خوزستانی‌ها با ۵۴ امتیاز، پس از شمس‌آذر هفتادامتیازی، در رتبه دوم جدول قرار دارند و اگر امروز بتوانند در ورزشگاه خانگی‌شان، تختی اهواز، آرمان‌گهر رده‌سیزدهمی را شکست دهند، بدون توجه به نتایج دیگر بازی‌ها صعود خواهند کرد.

استقلال در دور رفت به‌دلیل تساوی‌های پرتعداد، در جمع مدعیان قرار نگرفت، اما سیروس پورموسوی، سرمربی این تیم، توانست در نیم‌فصل دوم عملکرد بهتری داشته باشد و تیمش را به شانس اول صعود به‌عنوان تیم دوم لیگ آزادگان تبدیل کند. خوزستانی‌ها در بازی رفت، آرمان‌گهر را با دو گل شکست دادند و حالا امیدوارند با تکرار پیروزی مقابل این تیم، جشن صعود بگیرند.

نیم‌نگاه سپاسی به اهواز

فجر شهیدسپاسی، دیگر مدعی صعود به لیگ‌برتر در آخرین هفته مسابقات دسته‌اول فوتبال کشورمان به شمار می‌رود، اما برخلاف خوزستانی‌ها، سرنوشت صعود شاگردان مهدی رجب‌زاده فقط دست خودشان نیست.

فجر با ۵۳ امتیاز و یک امتیاز کمتر از استقلال، در رده سوم جدول قرار دارد و آن‌ها باید در خانه مس شهربابک به پیروزی برسند و امیدوار باشند که در بازی هم‌زمان، استقلال خوزستان امتیاز از دست بدهد تا بتوانند به رتبه دوم صعود کنند و همراه شمس‌آذر راهی لیگ‌برتر شوند. البته جدا از نتیجه بازی خوزستانی‌ها، فجر کار راحتی برای شکست‌دادن مس شهربابک رده‌هفتمی در خانه حریف هم ندارد. آن‌ها در دور رفت در خانه خودشان با مس به تساوی رسیدند و حالا باید این حریف دشوار را شکست دهند و چشم‌انتظار لغزش استقلال بمانند.

کورسوی امید سایپا و خیبر

سایپا یکی‌دیگر از بخت‌های صعود به لیگ‌برتر است، اما شاید با پیروزی برابر استقلال ملاثانی در هفته پایانی هم به این مهم دست پیدا نکند. خودروسازان تا اینجای کار با ۵۲ امتیاز در رتبه چهارم قرار دارند و باتوجه‌به تفاضل گل کمشان، فقط در صورتی می‌توانند راهی لیگ‌برتر شوند که در کنار پیروزی در بازی خانگی برابر استقلال ملاثانی، در دیگر بازی‌ها هم شاهد شکست استقلال خوزستان و شکست یا مساوی فجر باشیم.

اتفاقاتی که دور از ذهن به‌نظر می‌رسد و به‌نظر سایپایی‌ها باید از همین حالا به فکر آماده‌شدن برای رقابت در فصل بعد لیگ آزادگان باشند. دیگر تیمی که هنوز روی کاغذ شانس صعود دارد، خیبر خرم‌آباد است. آن‌ها با ۵۱ امتیاز حتی از سایپا هم برای صعود ناامیدترند و فقط چیزی شبیه معجزه می‌تواند آن‌ها را لیگ‌برتری کند.

شاگردان فراز کمالوند در خیبر فقط در شرایطی صعود می‌کنند که علاوه بر پیروزی پرگل برابر شهرداری همدان، امیدوار باشند که فجر و سایپا در هفته آخر برابر حریفانشان پیروز نشوند و در کنار آن، استقلال خوزستان هم در بازی خانگی‌اش، شکست پرگلی را برابر آرمان‌گهر متحمل شود. معادله پیچیده‌ای که احتمالا حتی خوش‌بین‌ترین طرف‌دار این تیم کرمانشاهی هم احتمال به‌وقوع‌پیوستنش را به مخیله‌اش راه نمی‌هد. در واقع خیبر باید به بازی آخرش برابر شهرداری همدان، بیشتر به چشم یک مسابقه تدارکاتی نگاه کند و از همین حالا برای رقابت در فصل بعد لیگ آزادگان آماده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->