پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

پیشرفت ۵۰ درصدی دوربرگردان شهید میرزایی در مشهد

  • کد خبر: ۱۶۵۵۴۲
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
  • ۶
پیشرفت ۵۰ درصدی دوربرگردان شهید میرزایی در مشهد
به گفته مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد با وجود معارضات فراوان پروژه دوربرگردان شهید میرزایی، این تقاطع تا آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ دوازدهم مهرماه سال گذشته بود که با حضور مسئولان استانی و شهری عملیات اجرایی ساخت دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی در محدوده بزرگراه شهید چراغچی حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا پل فجر آغاز شد. هدف از ساخت این دوربرگردان علاوه بر تحقق سیاست‌های شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر توجه ویژه این دوره مدیریت شهری بر رفع نیاز ساکنان حاشیه شهر، گره‌گشایی از ترافیک بالای بخشی از محدوده بزرگراهی شهرمان است.

حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا پل فجر به دلیل وجود دوربرگردان هم‌سطحی که پس از پل رسالت وجود دارد در بیشتر اوقات روز ترافیک بالایی را به خود می‌بیند و این مسئله علاوه بر اتلاف وقت شهروندان در برخی موارد هم سبب کم شدن امنیت تردد وسایل نقلیه و حتی عابران پیاده شده است. در همین راستا ساخت این دوربرگردان غیرهم‌سطح به عنوان یکی از اولویت‌های مدیریت شهری قرار دارد و بنا به گفته مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد این پروژه اکنون از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار است.

معارضات چالش اصلی پروژه

علیرضا صفی‌پور در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت پروژه ساخت دوربرگردان شهید میرزایی گفت: عملیات ساخت این دوربرگردان از مهرماه سال گذشته با هدف کاهش ترافیک محدوده بزرگراهی مشهد و افزایش ایمنی در رفت‌وآمد خودرو‌ها و عابران پیاده آغاز شد. وی افزود: در طراحی این پروژه که از سوی مشاور برای اجرا آمده است متأسفانه معارض بسیاری از جمله برق محلی، برق منطقه‌ای، شبکه آب محلی، شبکه آب منطقه‌ای، گاز محلی، گاز منطقه‌ای، فاضلاب، اگو، فیبر نوری و کابل‌های فشار قوی برق وجود دارد که این موضوع سبب افزایش هزینه و زمان شده است.

پیشرفت ساخت تیر‌های عرشه

صفی‌پور تأکید کرد: با توجه به تأکیدات شورای اسلامی شهر مشهد و حمایت‌های شهرداری با وجود اینکه برای رفع معارضات باید منتظر دستگاه‌های خدماتی می‌بودیم، اما با انجام تدابیری پیشرفت‌هایی در اجرای پروژه داشته‌ایم و خوشبختانه اکنون عملیات ساخت تیر‌های عرشه از وضعیت خوبی برخوردار و برخی اقدامات به خوبی انجام شده است.

بهره‌برداری تا آبان‌ماه

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد ادامه داد: اکنون از نظر پیشرفت فیزیکی و زمانی در صورت کسر زمان مربوط به رفع معارضات، عقب‌افتادگی نداریم و پیش‌بینی ما این است که این پروژه تا پایان تابستان یا در نهایت تا آبان‌ماه آماده بهره‌برداری شود.

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه

وی با بیان اینکه اکنون عملیات ساخت دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی از پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصدی برخوردار است، تصریح کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت آن ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تاکنون ۳۵ درصد از بودجه این پروژه محقق شده است.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد درباره برخی از مشخصات فنی این دوربرگردان غیرهم‌سطح نیز گفت: این پل که عرشه آن به صورت بتن‌درجا کار می‌شود ۲ هزارو ۲۵۰ متر طول حفاری خواهد داشت که تاکنون ۲ هزارمتر طول حفاری انجام شده است.

همچنین برای ساخت این دوربرگردان ۷ هزارمترمکعب بتن‌ریزی پیش‌بینی شده که تاکنون ۲ هزارمترمکعب این اقدام نیز عملیاتی شده است. صفی‌پور ادامه داد: برای ساخت این پل ۷ هزارو ۵۰۰ مترمربع عملیات قالب‌بندی اجرایی می‌شود که تا امروز هزارمترمربع آن اجرایی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
2
14
همش دروغه یه ساله هنوز هیچ غلتی نکردن
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
4
11
ده درصد بیشتر کار نکردن وکلی ترافیک ایجاد میشه
سالاریان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
0
0
فقط خواهشا سریع پروژه رو به بهره برداری نرسونید تا میتونید لفتش بدید تا اعتبارات و تسهیلات و بودجه های میلیاردی بیشتری نفع ببرید فقط هر بار 20 درصد اعتبارات رو به مصرف برسونید و 80 درصدش رو به جیب بزنید عقل سالم در بدن سالم است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
0
0
عکس که مربوط به دور برگردان نیست ولی به نظرمن سی درصد کار پیشرفت کرده انشالله شهرداری زودتر تمومش کنه ولی از ترافیک ۱۰۰متری چیزی کم نمیکنه چون اصلا باید فکری اساسی تر بکنند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
0
0
عکس که مربوط به دور برگردان نیست ولی به نظرمن سی درصد کار پیشرفت کرده انشالله شهرداری زودتر تمومش کنه ولی از ترافیک ۱۰۰متری چیزی کم نمیکنه چون اصلا باید فکری اساسی تر بکنند
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
0
0
همش دورغه این عکس مال یک جا دیگه هست تا الان هنوز ۵ درصد هم پیشرفت نکرده من خودم خونمون همون منطقه هست هنوز یایه های دور برگردان هم کامل برپا نشده (ذات بد نیکو نگردد...چون که بنیادش بد است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->