رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

قالیباف: مسیر مسئولان برای غلبه بر گرانی و تورم ‌درست نیست

  • کد خبر: ۱۶۵۹۰۸
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
قالیباف: مسیر مسئولان برای غلبه بر گرانی و تورم ‌درست نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قول می‌دهیم در یک برنامه ۵ ساله به ثبات اقتصادی برسیم و بر گرانی و تورم غلبه پیدا کنیم چرا که مسیر الان درست نیست.

 به گزارش شهرآرانیوز، فرودگاه شهدای گناباد پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲، همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت حضرت امام رضا (ع)، به عنوان چهارمین فرودگاه استانِ خراسان رضوی، با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و برخی از نمایندگان مجلس و مدیران فرودگاهی افتتاح شد.

محمد باقر قالیباف روز پنجشنبه در آیین آغاز به کار فرودگاه گناباد افزود:اگر در اقصی نقاط کشور هر کسی فقط به شهر و مرکز استان خود فکر کند هیچ وقت نمی‌توان به پیشرفت دست یافت چنان که طرحی نظیر فرودگاه گناباد که باید حداکثر در بازه زمانی سه ساله افتتاح می‌شد ۳۰ سال زمان برد.

وی اضافه کرد: با خیلی از فرودگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شود موافق نیستم، اما ساخت این فرودگاه از دید موضوعات بحران‌های طبیعی برای کشور مناسب و ضروری بود و بدون شک این فرودگاه به توسعه و پیشرفت این منطقه و شهرستان‌های اطراف کمک می‌کند.

برنامه هفتم توسعه باید به سمت ثبات اقتصادی برود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم، دولت و مجلس مصمم هستند در مسیر بهره برداری بهینه از ظرفیت‌ها و منابع گام برداریم و اگر در این مسیر باشیم در برنامه پنج ساله برنامه هفتم توسعه، کشور به ثبات اقتصادی می‌رود.

قالیباف افزود: امسال سال رشد تولید است، مجموعه نفت و گاز ایران ۱۹.۵ درصد ذخایر دنیا را تشکیل می‌دهد و رتبه اول را در دنیا در این حوزه داریم، حدود یک میلیارد متر مکعب در روز گاز تولید می‌کنیم، اما در زمستان گاز نداریم و صنعت فولاد و پتروشمی به دلیل نبود گاز می‌خوابد.

وی ادامه داد: این درحالی است که چهار برابر استاندارد دنیا مصرف گاز داریم، این سرمایه متعلق به مردم است، اما نوع بهره برداری به دلیل ضعف مدیریت امثال بنده به بدترین شکل ممکن از این ظرفیت استفاده می‌شود، این ظرفیت باید به بهترین شکل ممکن برای مردم صرف شود. مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مگر چه قدر عمر می‌کنیم، جوانان ما چه قدر فرصت برای ساختن زندگی مشترک، شغل و تهیه مسکن که حداقل زندگی است فرصت دارند، نباید بگذاریم سرنوشتمان این گونه رقم بخورد.

قالیباف افزود: امروز فرصت‌های بزرگی داریم و ۱۵ هزار کیلومتر راه آهن در کشور وجود دارد که چهار هزار کیلومتر از آن هیچ استفاده مفیدی ندارد، حتی هزینه اضافی برای نگهداری آن‌ها نیز باید بشود.

وی اضافه کرد: اگر این چهار هزار کیلومتر برای گذرگاه‌های شمال- جنوب و دوبانده شدن راه آهن چابهار سرخس و مسیر‌های مهم ساخته می‌شد، توسعه اقتصادی و تولید ثروت به همراه داشت و امروز شاهد حرکت قطار‌های باربری با سرعت پنج کیلومتر در ساعت با ظرفیت حداقلی نبودیم و قادر بودیم صد‌ها میلیون تن کالا از این مسیر‌ها جا به جا کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در گذرگاه شمال و جنوب و شرق و غرب خشکی دنیا قرار داریم که عنایت خداوند است و درآمد این مسیر بیشتر از درآمد نفت و گاز است پس باید همه با همراهی هم در مسیر مصلحت و حق کشور حرکت کنیم.

قالیباف افزود: امروز نیازمند نگاه و رویکرد دفاع مقدس هستیم که در آن دوران با عزت از کشور دفاع کردیم و در بخش اقتصادی نیز نیازمند این باور هستیم.

فرودگاه گناباد به بهره برداری رسید

فرماندار گناباد در حاشیه آیین بهره برداری از فرودگاه این شهرستان گفت: عملیات ساخت فرودگاه یاد شده در زمینی به وسعت ۲۶۰ هکتار و ۲ هزار و ۷۰۰ متر از ۳۰ سال قبل آغاز شد.

رضا نصیری افزود: برای تکمیل و بهره برداری از فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به توجه خاص دولت سیزدهم در سرعت بخشی تکمیل و بهره برداری از فرودگاه گناباد تصریح کرد: از مجموع این میزان اعتبار هزار میلیارد ریال از ابتدای این دولت هزینه شده است.

فرماندار گناباد گفت: ۹۴۵ میلیارد ریال هم برای اجرای طرح توسعه فرودگاه گناباد طی سال‌جاری اختصاص یافته که روند تخصیص و اجرای آن بعد از برگزاری مناقصه و واگذاری به پیمانکار آغاز می‌شود.

نصیری افرود: علاوه بر شهروندان گنابادی افزون بر یک میلیون نفر از مردم ۱۵ شهرستان جنوب استان خراسان رضوی و مناطق شمالی استان خراسان جنوبی از مزایای این فرودگاه بهره مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: فرودگاه گناباد در سایه همدلی و پیگیری‌های مسوولان ذیربط اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرمانداران مختلف این شهرستان به ثمر نشست و بعد از ۳۰ سال مردم به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

فرماندار گناباد گفت: از این میان صفایی نماینده فعلی گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های بسیاری برای سرعت بخشی تکمیل این فرودگاه انجام داد.

یادآور می‌شود: فرودگاه گناباد به عنوان سومین فرودگاه مسافری استان خراسان رضوی تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد.مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->