جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد مراسم گرامیداشت مقام «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در مشهد برگزار شد (۳۰ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

موضوع مهم در داستان حماسی، مسئله شناخت حق و باطل است

  • کد خبر: ۱۶۶۰۳۹
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
موضوع مهم در داستان حماسی، مسئله شناخت حق و باطل است
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: موضوع مهم در داستان حماسی، مسئله شناخت حق و باطل است و قطعا بعد اخلاقی و این که چه کسی بر چه کسی می آشوبد، مهم است. هر شجاعت به معنی حماسه نیست.

«میلاد عرفان‌پور» مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری اختتامیه سومین جایزه ملی داستان حماسی در مشهد به شهرآرانیوز گفت: داستان حماسی در واقع گستره وسیع زمانی را شامل می شود که اگر تا بینهایت به قبل برگردیم و بینهایت به آینده زمان نگاه کنیم، در روزگار تداوم دارد.

وی افزود: هر جایی که انسانی جسورانه و شجاعانه مقابل قدرتی یا ظلمی ایستاده، شامل موضوع حماسه است. از سوی دیگر، هر اندازه دامنه ستیز با ابرقدرت ها ادامه پیدا کند، داستان حماسی وجود دارد.

عرفان پور تاکید کرد: موضوع مهم در داستان حماسی، مسئله شناخت حق و باطل است. اینگونه نباشد که از داستان حماسی صحبت کنیم و صرفا  شجاعت ماجرا را در نظر داشته باشیم. قطعا بعد اخلاقی و این که چه کسی بر چه کسی می آشوبد، مهم است. فکر نکنیم هر شجاعت به معنی حماسه است.

وی در ادامه گفت: حماسه آن جایی است که طرفدار حق، با شناخت کامل از موضع حق و باطل، علیه موضوع باطل و ظلم قیام کند. این شناخت اگر ایجاد شود، ما جای درستی ایستاده ایم. یعنی هنر حماسی در سیمای هنر انقلاب اسلامی و اسلام ناب، هنری است که اوج شجاعت جبهه حق برابر جبهه باطل را به تصویر می کشد. اگر این شناخت و تبیین درست صورت نگیرد، هنر حماسی مسیر اشتباهی را خواهد رفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->