جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

علیرضا محمودی ایرانمهر: «بی‌چهرگان» روایت یک دوره حساس تاریخی است

  • کد خبر: ۱۶۶۱۴۰
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
علیرضا محمودی ایرانمهر: «بی‌چهرگان» روایت یک دوره حساس تاریخی است
«بی‌چهرگان»، رمان برگزیده جایزه ملی سومین دوره داستان حماسی، درباره یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ ایران است؛ سال ۵۳ قبل از میلاد، زمانی که کراسوس به ایران حمله کرد و اگر در آن زمان ایران شکست می‌خورد، شاید امروز ایرانی وجود نداشت.

شهرآرانیوز، علیرضا محمودی ایرانمهر، رمان‌نویس اهل مشهد که موفق شد جایزه نفر اول بخش رمان را در سومین سومین دوره رویداد داستان حماسی از آن خود کرد درباره این رمان گفت: «بی‌چهرگان» درباره یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ ایران است؛ سال ۵۳ قبل از میلاد، زمانی که کراسوس به ایران حمله کرد و اگر در آن زمان ایران شکست می‌خورد، شاید امروز ایرانی وجود نداشت.

نویسنده رمان «بی‌چهرگان» در ادامه به حساس بودن این دوره تاریخی در ایران تاکید کرد و افزود: من به عنوان نویسنده سعی کردم این دوره جذاب تاریخی را در قالب رمان بازآفرینی کنم.

ایرانمهر برای نوشتن این رمان تاریخی به اسناد تاریخی بسیاری استناد کرده است: سعی کردم تا آنجا که می‌توانم مستندات جمع آوری  کرده و از منابع بسیاری استفاده کنم.همچنین تلاش کردم تا تکنیک‌ها و عناصر نویسندگی که در خلق یک داستان اهمیت بسیاری بالایی دارد ضربه‌ای به مستند بودن روایت نزند. بنابراین می‌توانم بگویم این رمان مستند به تاریخ است.

اهمیت «داستان حماسی» در ایجاد یک جریان ادبی

نویسنده رمان‌های «ابر صورتی» و «اسم تمام مردهای تهران علیرضاست»، درباره رویداد داستان حماسی نیز گفت: داستان حماسی اتفاق بسیار شگفت انگیزی است و اکنون که این اتفاق رخ می‌دهد آدم متوجه می‌شود چقدر جایش در طول سالیان گذشته خالی بوده و چقدر مهم است و چه تاثیر فوق‌العاده‌ای می‌تواند در یک جریان ادبی داشته باشد.

به گفته او اهمیت این رویداد ادبی در این است که می‌تواند کارکرد اجتماعی و تاریخی داشته باشد؛ بنابراین چنین جشنواره‌ای، با این رویکرد و دانشی که در هسته مرکزی آن وجود دارد، بی‌نهایت می‌تواند در یک جریان تاریخی ادبی نقش داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->