وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد
سرخط خبرها

حاضران در نشست عشق آباد از طالبان خواستند که محدودیت‌ها بر سر راه زنان و دختران افغانستان را لغو کنند

  • کد خبر: ۱۶۶۱۷۴
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
حاضران در نشست عشق آباد از طالبان خواستند که محدودیت‌ها بر سر راه زنان و دختران افغانستان را لغو کنند
نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی برای افغانستان در بیانیه پایانی نشست شان در عشق‌آباد ترکمنستان به تعهد شان به مردم افغانستان و رسیدن این کشور به ثبات، صلح پایدار و رفاه متعهد شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نشست نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی برای افغانستان به روزهای ۲۵ و ۲۶ می برگزار شده است و اشتراک‌ کنندگان آن نمایندگان ویژه‌ اتحادیه اروپا، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان برای افغانستان بوده‌اند.

در بیانیه‌ی پایانی نشست آمده است که این فرصتی برای تبادل نظر عمیق در مورد تحولات و وضعیت اقتصادی افغانستان بود.

نمایندگان اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی گفته‌اند که به تعهد شان به مردم افغانستان و رسیدن این کشور به ثبات، صلح پایدار و رفاه متعهد هستند.

آنان در بیانیه‌ی نشست شان، بر اهمیت ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان و حمایت از حقوق مدنی، سیاسی، اجتماعی اقتصادی و فرهنگی همه‌ی شهروندان این کشور تأکید کرده‌اند.

آنان با یادآوری نگرانی‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره‌ حقوق بشر و آزادی‌های اساسی شهروندان افغانستان و همچنین وضعیت وخیم اقتصادی و بشردوستانه، از تلاش‌های جامعه‌ جهانی برای ادامه‌ کمک به مردم افغانستان با وجود شرایط دشوار قدردانی کرده‌اند.

نمایندگان اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی از امارت اسلامی خواسته‌اند تا تمام ممنوعیت‌ها علیه دختران و زنان که حقوق آنان را برای تحصیل، کار و مشارکت در زندگی عمومی محدود می‌کند، لغو کنند.

آنان افزوده‌اند که این ممنوعیت‌ها، فراتر از نقض جدی حقوق بشر، اثرات زیانباری بر توانایی جامعه‌ی بین‌المللی برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان دارد و باید برداشته شود تا اقتصاد افغانستان رونق یابد و در نهایت به ثبات و صلح برسد.

نمایندگان اروپا و آسیای مرکزی گفته‌اند که در مورد چشم‌انداز و چالش‌های ثبات اقتصادی و احیای افغانستان نیز بحث کرده‌اند.

نمایندگان ویژه‌ی اروپا و آسیای مرکزی در بیانیه‌ی نشست شان گفته‌اند که در استفاده از منابع طبیعی مشترک باید نیازهای همه‌ی همسایگان افغانستان در نظر گرفته شود.

سخن از دولت همه شمول در حال مطرح می‌شود که مقامهای امارت اسلامی همواره گفته‌اند که چگونگی تشکیل دولت از مسائل داخلی افغانستان است و کشور‌ها نباید در این زمینه مداخله کنند.

منبع: صدای افغان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->