پادشاه عربستان راهی بیمارستان شد پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا رئیسی مورد استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا قرار گرفت ایران و پاکستان در پایان سفر رئیس‌جمهور، بیانیه مشترک صادر کردند واکنش بورل به درخواست اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران استاندار خراسان رضوی : شاهد حمایت و پشتیبانی مردم از «طرح نور» هستیم سلاجقه: کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌‌آبی را در ۲۰ کشور با دانش ایرانی اجرایی می‌کنیم بهادری جهرمی: نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود وحیدی: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است حسینی: برای تعامل سازنده با مجلس دوازدهم آماده ایم وزیر ارتباطات: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود آیت‌الله علم‌الهدی: جامعة‌المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است | علمای شیعه هندوستان، مهمان دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی از پنجه عقاب تا وعده صادق تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون‌خ» | «موزه ملی ایران» تفاوتی با «لوور» ندارد وزیر آموزش‌وپرورش: هزار هنرستان در ۵ سال آینده ساخته می‌شود خزعلی: در زمینه حجاب به‌دنبال فرهنگ‌سازی هستیم جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی وزیر اقتصاد: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲ صفر شد
سرخط خبرها

پیش‌بینی حضور بیش از ۱.۵ میلیون زائر در بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

  • کد خبر: ۱۶۶۲۲۱
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
پیش‌بینی حضور بیش از ۱.۵ میلیون زائر در بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)
وزیر کشور از پیش‌بینی حضور بیش از یک و نیم میلیون نفر زائر امام خمینی(ره) در روز چهاردهم خردادماه خبر داد و گفت: امسال شور و حماسه دیگری در کشور در ارتباط با برگزاری مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل رقم خواهد خورد.

به گزارش شهرآرانیوز، سومین نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره)، صبح امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) در محل وزارت کشور برگزار شد.

احمد وحیدی در این نشست، شدت علاقمندی و توجه مردم به امام راحل را بعد از گذشت ۳۴ سال، یک حماسه خواند و تاکید کرد: امروز همه تشنه دیدگاه و مکتب امام راحل هستند و ما در این مسیر هر میزان برای معرفی امام به جهانیان کار کنیم، بازهم کم است.

‌وحیدی، دشمنی شیاطین جهانی با ایده‌ها و اندیشه‌های امام خمینی (ره) را یادآوری کرد و گفت: دلیل این همه دشمنی از آنجاست که امام با مطرح ساختن اسلام ناب محمدی، عملا زمینه‌های نابودی آنان را فراهم کرده است.

وزیر کشور محبوبیت امام خمینی (ره) را به داخل کشور خلاصه ندانست و تاکید کرد: که امروز تمام ملت‌های آزادی‌خواه جهان دنباله‌رو و پیرو مکتب امام خمینی (ره) هستند.

وی از پیش‌بینی حضور بیش از یک و نیم میلیون نفر زائر امام خمینی (ره) در روز چهاردهم خردادماه خبر داد و گفت: امسال شور و حماسه دیگری در کشور در ارتباط با برگزاری مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل رقم خواهد خورد.

وحیدی در این نشست، بر ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های سمعی و بصری و تهیه و انتشار محتوا‌های لازم برای شناخت آرمان‌های امام برای آشنایی نسل جوان، با همکاری ائمه جمعه و جماعت و ارشاد و صدا و سیما تاکید کرد.

وی تهیه انیمیشین برای کودکان و نوجوانان، برپایی گروه‌های تاتری و تهیه سرود‌های مناسب با شخصیت و مکتب امام از سوی گروه‌های هنری را مورد تاکید قرار داد.

وزیر کشور همچنین، از استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و نیز دهیاری‌ها خواست برای ورود به بحث فضای مجازی و هشتک‌گذاری به مناسبت این ایام، برنامه ریزی کنند.  

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست امروز ستاد بزرگداشت امام از ۷۳ نهاد، سازمان و وزارتخانه‌ای که در برگزاری مراسم روز چهاردهم خرداد ماه ماموریت دارند، نمایندگان دستکم ۴۰ دستگاه از جمله سپاه و شهرداری گزارش‌هایی از عملکرد خود را ارائه کردند.

نماینده سپاه در این نشست، ضمن تاکید بر تدابیر ویژه امنیتی برای مراسم، اعلام کرد که برای امسال جمعیتی حدودا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری شرکت کننده در مراسم را پیش‌بینی کرده‌ایم. برپایی یکی از ۴ بیمارستان صحرایی به همراه ارتش، هلال احمر و وزارت بهداشت نیز بر عهده سپاه است.

همچنین علاوه بر ۳۰۰ ایستگاه صلواتی برای رفاه و پذیرایی زائران از سوی شهرداری تهران، سپاه نیز ۳۰۰ ایستگاه صلواتی دایر خواهد کرد که در گستره وسیع‌تری از منطقه استقرار خواهند داشت.

از دیگر موضوعاتی که در نشست امروز مطرح شد، فعالیت ستاد راهنمایی زائران است که گفته شده امسال برنامه‌های فوق العاده و متنوع تری دارد؛ از جمله تبیین و تشریح آرمان‌های امام خمینی (ره) در فضای مجازی و واقعی و همچنین بکارگیری از راویان مسلط و زبده در مسیر‌های ر فت و برگشت زائران است.

نماینده شهرداری تهران نیز در این نشست گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود را ارائه کرد و گفت: در راستای مراسم سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره)، امسال ۳۵ وظیفه برای شهرداری تهران تعیین شده که  به سازمان‌ها و ادارات تابعه در شهرداری جهت اجرا واگذار شده است.

در این گزارش گفته شده که شهرداری تهران از طریق سازمان بهشت زهرا (س)، ۱۰ هزار صندلی برای رفاه زائران آماده کرده است که تحویل خواهد شد.

همچنین ماشین آلات سنگین شهرداری تهران برای برطرف‌کردن نواقص و مشکلات موجود در فضا‌های بیرونی و حاشیه‌ای حرم، از جمله پارکینگ‌ها تحویل شده است.

نماینده شهرداری تهران همچنین از تحویل پارکینگ‌های درخواستی از سوی پلیس راهور خبر داد و گفت: خط یک مترو تهران به مقصد حرم مطهر نیز در روز مراسم بزرگداشت رایگان خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->