سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان‌رضوی از اینترنت فوق‌پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشدالشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم
سرخط خبرها

معافیت مالیاتی حقوق ورودی کالا و تخفیف ۵۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده؛ ماحصل لایحه تجارت مرزی

  • کد خبر: ۱۶۶۵۹۷
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
معافیت مالیاتی حقوق ورودی کالا و تخفیف ۵۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده؛ ماحصل لایحه تجارت مرزی
نماینده مردم پاوه، در مجلس گفت: در صورت تصویب نهایی لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در صحن مجلس، معافیت مالیات در حقوق ورودی کالا و تخفیف ۵۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده در تجارت مرزی لحاظ خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آرش زره‌تن لهونی از تصویب جزئیات لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی و اورامانات در مجلس با بیان اینکه کلیات این لایحه سه هفته قبل در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد، ادامه داد: در این سه هفته سپری شده برای تدوین جزئیات لایحه فوق جلسات متعددی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط برگزار شد و نهایتا امروز خروجی بررسی‌های صورت گرفته در کمیته فوق، با حضور وزیر کشور بررسی شد و نهایتا جزئیات این لایحه در کمیسیون به تصویب رسید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقریبا عمده پیشنهادات نمایندگان در لایحه دولت گنجانده شد، بیان کرد: این پیشنهادات با یک تغییرات جزیی در کمیسیون تصویب شد و مقرر شد بعد از  یک هفته این لایحه به صحن مجلس ارائه شود.

وی با اشاره به مزایای لایحه فوق و تاثیر آن در تجارت مرزنشینان تاکید کرد:متاسفانه وضعیت اشتغال در مناطق مرزی، وضعیت خوبی ندارد. به دلیل مشکلاتی که در مناطق مرزی داریم آمار بیکاری در این مناطق بالاست و نیاز است تا مشوق و امتیازاتی به ساکنین مناطق مرزی داده شود.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی و اورامانات در مجلس تاکید کرد: ما در این لایحه معافیت حقوق ورودی کالا را مدنظر قرار دادیم تا به صورت پلکانی افزایش پیدا کند. همچنین ما در این لایحه تخفیف ۵۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده را در نظر گرفتیم، البته پیش‌تر این موضوع در لایحه دولت ۹ درصد بود یعنی ۵ درصد از ۹ درصد مشمول تخفیف قرار گرفته بود و با این حال در این لایحه ۵۰ درصد پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: مطمئنا با تصویب  نهایی این لایحه در صحن، کالا وارد کشور می‌شود. همچنین ما مازاد بر کولبرانی که توسط وزارت کشور شناسایی خواهند شد، همه سرپرستان خانوار فاقد شغل در شهرستان‌های مرزی از این امتیازات بهره‌مند شوند. بنا هست این خانوار‌ها به میزان مشخصی به عنوان مثال پیرو پیشنهادی به میزان ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه، کالا را بدون پرداخت حقوق گمرکی به صورت انفرادی از معابر مشخص شده وارد کشور کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: مابه التفاوت واردات در این بخش برای سرپرستان خانوار حتما می‌تواند به اقتصاد و معیشت خانوار‌های مرزی کمک کند. به دلیل اینکه کالا‌های وارداتی به شهرستان‌های مرزی فقط از طریق همراه مسافر امکان خروج دارد، حضور مسافرین و گردشگران در شهرستان‌های مرزی حتما اقتصاد محلی مناطق مرزی ما را بهبود خواهد بخشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->