آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید
سرخط خبرها

توقف حکم اعدام مرد متجاوز پس از ۱۲ سال

  • کد خبر: ۱۶۶۶۲۸
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
توقف حکم اعدام مرد متجاوز پس از ۱۲ سال
مرد محکوم به اعدام که با نوشتن توبه‌نامه اجرای حکمش را متوقف کرده بود از سوی شاکی نیز بخشیده شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ۱۲ سال پیش پسر ۶ ساله‌ای که در کوچه‌ای در پایتخت سرگرم بازی بود توسط مردی ربوده شد. این مرد به بهانه نشان دادن پرنده پسربچه را به خانه‌اش کشانده و او را تسلیم نیت‌های شوم خود کرده بود که با شکایت خانواده پسربچه، متهم دستگیر شد. او در بازجویی‌ها به جرم سیاهی که مرتکب شده بود اعتراف کرد و گفت:روز حادثه در کوچه پسربچه ۶ ساله را دیدم و وسوسه‌های شیطانی به سراغم آمد. به بهانه اینکه در خانه‌ام کبوتر دارم، او را با خود به خانه بردم. در آنجا او را قربانی وسوسه‌های خود کرده و حالا به‌شدت پشیمان هستم.

مرد متجاوز در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و به اعدام محکوم شد و قضات دیوان رأی را قطعی کردند. در این شرایط پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا مقدمات اجرای حکم فراهم شود. اما در همه این سال‌ها مرد اعدامی سعی کرده بود رفتار‌های مناسبی در زندان داشته باشد. او شروع کرده بود به انجام کار‌های خیرخواهانه مانند نجات زندانیان از مرگ و کمک به آنها، حفظ کردن قرآن و رفتار‌های خداپسندانه. وی حتی در زندان توبه نامه نوشت و درخواست عفو کرد و در شرایطی که قرار بود سحرگاه ۲۵ اردیبهشت‌ماه به دار مجازات آویخته شود، نوشتن توبه‌نامه نجاتش داد و موجب توقف حکم اعدام وی شد تا نامه او مورد بررسی قرار بگیرد.

از سوی دیگر شاکی این پرونده که حالا جوانی ۱۸ ساله است دیروز به همراه پدرش به دادسرای جنایی تهران رفت و مرد اعدامی را بخشید. وی گفت: در این مدت متوجه شدم که مرد زندانی توبه کرده و انسان خوبی شده است. هرچند که وقتی این اتفاق تلخ برایم افتاد، از نظر روحی خیلی به‌هم ریختم، اما حالا که ۱۲ سال از آن زمان می‌گذرد تصمیم گرفتم از شکایتم صرف‌نظر کنم تا شاید توبه نامه وی مورد قبول مسئولین ذیربط قرار بگیرد و او از مجازات مرگ رهایی یابد. اظهارات جدید شاکی در پرونده ثبت شده و بررسی‌ها ادامه دارد تا سرنوشت مرد اعدامی مشخص شود. این در حالی است که با پذیرش توبه نامه، مرد جوان از حکم اعدام رهایی خواهد یافت.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->