سرخط خبرها

جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۶۶۶۵
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان در مشهد برگزار شد
هجدهمین جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان در مشهد برگزار شد و برگزیدگان خود را شناخت.
زوزنی _ در این جشنواره یک‌روزه که در مرکز تخصصی تئاتر کودک مشهد برگزار شد، ۱۶ گروه نمایشی از مراکز کانون در شهرستان‌های خراسان رضوی حضور داشتند که هفت گروه از آن‌ها را کودکان و نوجوانان مشهدی تشکیل می‌دادند.

به‌گفته سهراب خواجه‌نژاد، دبیر جشنواره، افراد دوازده تا بیست‌وچهارساله در این گروه‌ها حاضر بودند: «۱۰۶ هنرمند در این جشنواره شرکت کردند که اجرا‌های خود را درقالب نمایش‌های عروسکی، زنده و تلفیقی (عروسکی و زنده) روی صحنه بردند و در نهایت داوری شدند.»

بنا به رای غلام‌حسین طوسی، محمد جهان‌پا و محبوبه پاداش، داوران این دوره از جشنواره، سه گروه نمایشی کاشمر، چناران و مشهد یک، از میان ۱۶ مرکز کانون که در جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان شرکت کرده‌اند، به جشنواره ملی راه یافتند.

در حاشیه جشنواره، پرچم نمایش کانون از دست پیش‌کسوت نمایش کانون، ابوالقاسم اثنی‌عشری که در نیشابور در حوزه هنر‌های نمایشی فعالیت می‌کند، به دست کوچک‌ترین عضو حاضر در جشنواره داده شد. هدف از این حرکت نمادین، انتقال فرهنگ و هنر کانون پرورش فکری به نسل آینده بود.

ابراهیم زره‌ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان استان، در مراسم افتتاحیه در جمع شرکت‌کننده‌های جشنواره، از تئاتر و نمایش به‌عنوان یک «رسانه» یادکرد و گفت: این هنر می‌تواند با شناخت صحیح قابلیت‌ها و استعداد‌های نهفته رسانه‌ای تاثیرگذار برای انتقال پیام‌های ملی، قومی و ارزشی یک جامعه باشد.

او همچنین هدف برگزاری جشنواره را کسب تجربه برای کودکان و نوجوانان بر صحنه نمایش خواند و گفت کسب تجربه، مهم‌ترین هدف شرکت در جشنواره است؛ چراکه بسیاری از بازیگران بزرگ از همین صحنه نمایش تجربه کسب کرده و پله‌های موفقیت را بالا رفته‌اند.

زره‌ساز همان روز در مراسم اختتامیه از همه هنرمندان عضو کانون پرورش فکری کودکان استان خواست تا از کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های مراکز کانون برای نگارش نمایشنامه و فیلم‌نامه، اقتباس و در مسابقه‌ای به همین منظور شرکت کنند: «ازآنجاکه هنرمندان تئاترِ عضو کانون پرورش فکری با کتاب مانوس هستند، در بیان ایده، خلاق‌تر و پویاترند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->