یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
سرخط خبرها

نماینده نائین: برنامه‌های صحرایی برای آموزش و پرورش منطبق با سند تحول بنیادین است+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۶۸۰۷
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
نماینده نائین: برنامه‌های صحرایی برای آموزش و پرورش منطبق با سند تحول بنیادین است+ فیلم
نماینده مردم نائین در مجلس ضمن حمایت از برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، برنامه‌های وی برای آموزش و پرورش را منطبق با سند تحول بنیادین دانست که باعث بهبود وضعیت تعلیم و تربیت در کشور می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، الهام آزاد در نشست علنی امروز (سه شنبه ۹ خردادماه) مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، در موافقت با وزیر پیشنهادی گفت: قطعا ما نمایندگان چه مخالف و چه موافق وزیر پیشنهادی باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم، من همیشه معتقد بودم که رأی ما درخصوص هر مسئله‌ای چه سوال، چه استیضاح و چه طرح‌ها و لوایح باید دقت‌نظر را در این موارد داشته باشیم. در بسیاری از مواقع اگر ابهامی داشتم، تلاش می‌کردم که آن رأی که دادم مدنظر داشته باشم و در جا‌هایی که قطعیت و یقین داشتم تلاش می‌کردم رأی خود را نیز به همکاران پیشنهاد دهم که امروز به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اعتقاد راسخ دارم، چرا که ایشان را از قبل می‌شناسم و فردی توانمند و متعهد است که این مسیر را پله پله طی کرده تا به این جایگاه رسیده است.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس افزود: در سال‌های اخیر بزرگترین مطالبه مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین بوده است، مدرسه مهمترین سنگر انقلاب است که نیازمند تحول است و اگر امروز به داد آن نرسیم، فردا بسیار دیر خواهد بود. اکنون که دشمنان خارجی و داخلی انقلاب پروژه تعطیل‌سازی مدارس را کلید زده اند، نیازمند مدیری شجاع و کاردان هستیم که در عین احیای مدارس کشور و مقابله با پروژه تعطیل سازی مدارس به صورت جدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرا کند.

وی تصریح کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با کار‌های نمایشی و تبلیغاتی شدنی نیست، تحول نیازمند وزیری است که در وهله اول برنامه‌ای نوآورانه و هوشمندانه بر سند تحول ارائه کند و در وهله دوم از توان رهبری و مدیریت عالی برای اجرای این برنامه برخوردار باشد. همچنین در وهله سوم در مواقع حساس که منافع مدافعان وضع موجود در خطر می‌افتد، برای گرفتن تصمیمات دشوار و تحولی شجاعت به خرج دهد.

آزاد بیان کرد: به‌طور قطع همه ما برنامه‌های آقای دکتر صحرایی را به‌طور کامل مطالعه کرده‌ایم که قاطعانه می‌گویم در طول این سال‌ها هیچ یک از وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش چنین برنامه منسجمی برای اجرای سند تحول بنیادین ارائه نکرده اند. از طرفی مهمترین ویژگی برنامه‌های وزیر پیشنهادی در اجرای سند تحول بنیادین این است که تمام برنامه‌های ایشان مستند به سند تحول است. از برنامه‌های مربوط به نیروی انسانی گرفته تا برنامه‌های مربوط به سازوکار‌های مدیریتی وزارتخانه، عدالت آموزشی، ارتقای کیفی آموزشی و پرورشی، اقتصاد آموزش و پرورش، مباحث مربوط به فضا و تجهیزات و توانمندسازی خانواده‌ها که همه و همه برخاسته از سند تحول بنیادین و مستند و زمانبندی مشخص ارائه شده است.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس یازدهم افزود: همه شما نمایندگان اذعان خواهید کرد که تمام برنامه‌های وزیر پیشنهادی دقیق و مستند برای اجرای سند تحول بنیادین است. تحول وقتی رخ می‌دهد که ما نتیجه تحول‌های ستادی را در مدرسه مشاهده کنیم، اینکه در برنامه دکتر صحرایی تصریح شده است که الگوی مدرسه در تراز سند طرح تحول بنیادین پیاده می‌شود و برای آن الگوی آموزشی، ترویجی ویژه مدیران مدارس و معلمان تدارک دیده شده است، مایه امیدواری است که پس از ۱۲ سال شاهد تحول در سطح مدارس کشور باشیم.

وی گفت: ایشان برنامه مدونی را برای آموزش و پرورش دارند، کما اینکه مقام معظم رهبری نیز در واکنش به سخنان آقای صحرایی در اردیبهشت ماه فرمودند "این‌ها همه شدنی است و اگر کسی تصور کند که این بلندپروازی است و رفتن به سوی یک سری افق‌ها که دستمان به آن‌ها نمی‌رسد، قطعا اشتباه کرده است، همه این‌هایی که گفتند توقعات ما بوده و شدنی است، همت می‌خواهد، کاردانی می‌خواهد، پیگیری می‌خواهد و کمک الهی شامل اینچنین حرکتی خواهد بود". این امیدواری که مقام ولایت برای تحول آموزش و پرورش ارائه کردند، همه ما را بر این که بتوانیم در دوره مسئولیت آقای صحرایی شاهد اجرای سند تحول بنیادین باشیم، امیدوار کرده است، به ویژه  اینکه این موارد را در کنار شخصیت متین، جهادی، علمی و شجاع ایشان در دوره مدیریت بر دانشگاه فرهنگیان قرار می‌دهیم.

آزاد اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین رکن پیشرفت کشور است که با تغییر مکرر وزرا و تصدی گری چندباره سرپرست‌های مختلف در رأس آن با بی ثباتی مدیریتی مواجه است. این حجم از بی ثباتی به هیچ وجه عادی نیست. با این بی ثباتی و تغییرات مکرر نه تنها اجرای سند تحول بنیادین ممکن نیست، به سرانجام رساندن امور جاری وزارتخانه نیز نشدنی است. در پایان از تمام همکاران تقاضا دارم که با تایید صلاحیت ایشان به عنوان فردی انقلابی و دارای روحیه جهادی نشان دهیم که شایسته مهر مجلس انقلابی هستیم. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->