تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها

۱۰۰ درصد تخفیف مالیاتی برای موجرانی که خانه خود را به خانوار دارای ۳ فرزند اجاره دهند

  • کد خبر: ۱۶۶۸۷۹
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
۱۰۰ درصد تخفیف مالیاتی برای موجرانی که خانه خود را به خانوار دارای ۳ فرزند اجاره دهند
نمایندگان مردم در مجلس مقرر کردند تا افرادی که خانه‌های خود را به خانوار دارای ۳ فرزند و بیشتر، خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی یا ۳ دهک پایین درآمدی بر اساس تاییدیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۹ خردادماه) مجلس در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی با ماده ۱۰ این طرح با ۲۱۲ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

همچنین به‌دنبال پیشنهاد محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگان با حذف بند (و) این ماده با ۱۷۴ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۹ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۱۰ این طرح؛

تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:

تبصره ۱۱- موارد زیر مشمول تخفیف در پرداخت مالیات بر درآمد اجاره هستند:

الف) درآمد ناشی از اجاره برای سرپرست خانوار تا سقف میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم و درآمد ناشی از اجاره برای موجرینی که همزمان در واحد مسکونی دیگری مستاجر هستند تا سقف اجاره‌ای که می‌پردازد، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی گردد.

ب) در صورت انعقاد قرارداد بلندمدت اجاره واحد مسکونی و عدم فسخ قرارداد در طول دوره، درآمد اجاره برای قرارداد دو ساله مشمول ۷۰درصد تخفیف و برای قرارداد ۳ سال و بیشتر مشمول ۱۰۰درصد تخفیف می‌گردد.

ج) در صورت اجاره واحد مسکونی به خانوار دارای ۳ فرزند و بیشتر، خانوار تحت پوشش کمیته امداد‌، سازمان بهزیستی یا ۳ دهک پایین درآمدی بر‌اساس تاییدیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول ۱۰۰درصد تخفیف خواهد شد.

د) واحد‌هایی که میزان اجاره بهای آن‌ها حداقل ۱۵درصد کمتر از ارزش اجاره منطقه‌ای موضوع ماده ۹ این قانون باشد از ۵۰ درصد تخفیف مالیات بر درآمد اجاره برخوردار می‌شوند. آیین نامه اجرایی این جزء توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

ه) واحد‌های استیجاری در مناطقی که بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی دچار کمبود مسکن استیجاری هستند تا ۵ سال پس از اعلام فوق الذکر، از مالیات بر درآمد اجاره معاف هستند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->