نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است صدور چک و ارائه خدمات ثبت احوال مشروط به ثبت اطلاعات شد اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد هواپیمایی لوفت‌هانزا تعلیق پرواز‌ها به تهران را تا ۹ می (۲۹ اردیبهشت) تمدید کرد باز خوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران | صمیمانه از زحمات، از نجابت و از همّت کارگرانمان تشکر می‌کنم آغاز تعلیق دانشجویان حامی فلسطین از تحصیل در دانشگاه کلمبیای آمریکا مخالفت بن سلمان با کوچ اجباری فلسطینیان عملیات جدید حزب الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) عفو بین الملل: اسرائیل از تسلیحات آمریکایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است پلیس اسرائیل عضو کنست را مضروب کرد + فیلم درگیری شدید در تظاهرات مخالفان نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی + فیلم (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ظریف: چهره دشمن‌انگاری ایران با طرح معامله قرن وارونه می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۶۹۰
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
ظریف: چهره دشمن‌انگاری ایران با طرح معامله قرن وارونه می‌شود
 وزیر امور خارجه گفت: همان‌طور که برجام توانست چهره‌ای که آمریکا و اسراییل قصد داشتند مبنی بر امنیتی و طالب جنگ بودن از ایران نشان دهند را نابود کرد، طرح منحوس معامله قرن می‌تواند چهره دشمن انگاری ایران را وارونه سازد.
به گزارش شهرآرانیوز، «محمدجواد ظریف» روز دوشنبه، چهاردهم بهمن ماه در دانشگاه جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت: اقدام آمریکا در اعلام طرح به قول خودشان معامله قرن فرصتی بی‌نظیر برای جمهوری اسلامی ایران است.
وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی زمانی که برای فرایند صلح اسلو و مادرید خواست در سال ۹۱ میلادی شروع به برنامه‌ریزی کند، به ادعای سفیر سابق رژیم صهیونیستی در دوران گذشته در ایران،  تصمیم گرفتند تا ایران را جایگزین اعراب برای دشمنی اسراییل کنند و از این طریق با اعراب صلح داشته باشند.
 
به گفته ظریف، ۱۰ سال گذشته روند مشابهی در جهان عرب آغاز شد و هزینه زیادی هم پرداخت کردند این بود که با کمک آمریکا و متاسفانه برخی کشور‌های عربی فرایند بسیار منحوسی آغاز کردند تا ایران را تهدید اصلی منطقه  قلمداد کنند.
تا اعراب حداکثر خواسته‌های رژیم صهیونیستی را بپذیرند و عکس‌العمل‌های واقعا سخیف و شرم‌آور از سوی برخی کشور‌های عرب بیانگر این واقعیت است که حتی در برابر سقف خواسته‌های رژیم توان مقاومت ندارند.  
 
رییس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد:، اما برای شارع عربی کاملا واضح شد این جابجایی دشمن جابجایی دروغین بود. همانطور که برجام توانست چهره‌ای که آمریکا و اسراییل در جهان نشان دهد و امنیتی‌سازی و جنگ‌طلب بودن ایران  را نابود کند، طرح منحوس معامله قرن هم می‌تواند چهره دشمن انگاری جمهوری اسلامی در جهان عرب را به شرطی اینکه درست عمل کنیم، وارونه سازد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در آستانه چهل و دومین سال انقلاب به برکت خون شهدا، رهبری امام راحل، هدایت مقام معظم رهبری، ایستادگی مردم و شهادت سردار سلیمانی وارد فرصتی جدید شدیم که می‌توانیم همچنان با تکیه واقعی بر ابزار قدرت مان، پیروزمندانه جلو برویم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه شناسایی مولفه قدرت به معنای استقامت و شهامت بیشتر است، گفت: پشت ما به یک جامعه ۸۲ میلیونی به مجموعه‌ای که پیام شهید سلیمانی و جمهوری اسلامی را دریافت کردند،  است. آقایی که خود را وزیر خارجه می‌داند آیا شب شهادت سردار سلیمانی توییت نکرده که مردم ایران و عراق از شهادت وی رقصیدند آیا چنین بود؟ تعداد مردمی که برای سردار در ایران و عراق پای صحنه آمدند برای خودمان و عراق غیرقابل باور بود.  
ظریف با بیان اینکه این انسجام با هم‌افزایی شدنی است نه رقابت، اظهار داشت: همه ما به این علت سرکار هستیم که این انقلاب جمهوری اسلامی است و باید هدف تقویت جمهوری اسلامی باشد نه ایجاد دو قطبی و نه اینکه ابزار قدرت خود را خرد کنیم از هم بپاشانیم و در برابر هم قرار دهیم تا ابزار دست دشمن دهیم. بپذیریم که فشار‌های وارد شده بر دیگران قبل از ما هم وارد شده بود.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->