اردوغان شنبه آینده سوگند یاد می‌کند

  • کد خبر: ۱۶۷۱۴۷
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
اردوغان شنبه آینده سوگند یاد می‌کند
به گفته یک منبع آگاه در آنکارا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری منتخب ترکیه شنبه سوم ژوئن سوگند یاد می‌کند و دولت جدید این کشور احتمالا یکشنبه ادای سوگند خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این منبع مطلع به خبرگزاری تاس گفت: رئیس جمهور روز شنبه سوگند یاد می‌کند و کار خود را آغاز می‌کند. همچنین قرار است روز یکشنبه اعضای کابینه او سوگند یاد کنند و دولت جدید کار خود را آغاز کند.

عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه گفت که اردوغان ممکن است آرایش کابینه جدید خود را بلافاصله پس از ادای سوگند اعلام کند. انتظار می‌رود فقط سه وزیر از کابینه فعلی پست‌های خود را حفظ کنند؛ وزرای امور خارجه، کشور و دفاع.

امروز چهارشنبه، اردوغان آخرین جلسه دولت فعلی را برگزار می‌کند. پیش بینی می‌شود که این جلسه از ساعت ۱۴ به وقت تهران آغاز شود و چند ساعت ادامه یابد.

همچنین شورای عالی انتخابات ترکیه، بالاترین مرجع برگزاری انتخابات ترکیه، روز سه‌شنبه نتایج رسمی انتخابات پارلمانی ۱۴ مه را منتشر کرد. بر اساس پروتکل، نمایندگان این مجلس قرار است در دوم ژوئن (جمعه ۱۲ خرداد) سوگند یاد کنند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ۲۸ مه در ترکیه برگزار شد و شورای عالی انتخابات اردوغان را برنده اعلام کرد. او در دور دوم انتخابات به مصاف کمال قلیچداراوغلو، نامزد مشترک ائتلاف اپوزیسیون ترکیه رفته بود و با کسب بیش از ۵۲ درصد رای، او را شکست داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->