اعمال قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
رئیس بیمارستان خبر داد:

غربال‌گری رایگان سرطان پستان در بیمارستان امید

  • کد خبر: ۱۶۷۲۳
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
غربال‌گری رایگان سرطان پستان در بیمارستان امید
رئیس بیمارستان امید از اجرای طرح غربال‌گری سرطان به صورت رایگان و به مدت یک هفته در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سودابه شهیدثالث اظهار کرد: طرح غرباگری سرطان به‌منظور شناسایی زودهنگام سرطان پستان، گسترش برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی به مردم،  به‌مدت یک هفته و به طور رایگان در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امید برگزار می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه «سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در جهان و بانوان ایرانی محسوب می‌شود»، عنوان کرد: تمامی بانوان باید حتی‌المقدور برای یک بار غربال‌گری سرطان پستان را انجام دهند و با روش‌های شناسایی این بیماری نیز آشنا شوند.

رئیس بیمارستان امید با اشاره به اینکه «پایگاه خود مراقبتی و پیشگیری از سرطان نیز در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امید برپا شده است»، بیان کرد: در این پایگاه ضمن اطلاع‌رسانی در زمینه عوامل ابتلا به سرطان‌های مختلف، در صورت تمایل شهروندان، خدمات غربال‌گری و بررسی برای آن‌ها توسط پزشکان انکولوژیست انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه «تغییر سبک زندگی، گسترش زندگی ماشینی و افزایش وزن از مهمترین عوامل زمینه‌ساز بیماری سرطان محسوب می‌شود»، خاطرنشان کرد: به طور حتم در صورت شناسایی زودهنگام بیماری می‌توان ضمن پیشگیری از بروز آسیب‌های جدی، موفقیت درمان را نیز افزایش داد.

شهیدثالث تاکید کرد: لمس توده در هر قسمتی از بدن، سرفه‌های طولانی مدت، بروز زخم بهبودنیافته و طولانی، تغییر صدا وخون‌ریزی از جمله نشانه‌های هشداردهنده بیماری سرطان است. افراد در صورت مشاهده این علائم، باید برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی مراجعه کنند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عنوان کرد: مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی  اولین سطوح خدماتی در شناسایی بیماران مبتلا به سرطان و افراد در معرض خطر را تشخیص می‌دهند.

وی افزود: بهورزان و کارشناسان بهداشتی نقش مؤثری در اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه عوامل و نشانه‌های ابتلا به سرطان، غربال‌گری و شناسایی زودهنگام سرطان ایفا می‌کنند. لازم است، مردم نیز با مراجعه به این مراکز از وضعیت سلامتی خود بیش از پیش آگاه شوند.

براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ترس از ابتلا به سرطان مهمترین عاملی است که بسیاری از افراد برای پیگیری مراجعه نمی‌کنند. این در حالی است که سرطان برابر با مرگ نیست، بلکه با شناسایی زودهنگام می‌توان شانس درمان را به‌طور چشمگیری افزایش داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->