«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

بازگشت دوباره ایلان ماسک به صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان (۱۱ خرداد ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۶۷۲۷۲
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
بازگشت دوباره ایلان ماسک به صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان (۱۱ خرداد ۱۴۰۲)
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر بار دیگر عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرد.

به گزارش شهرآرانیوز -  پس از کاهش ۲.۶ درصدی ارزش سهام شرکت فرانسوی کالا‌های لوکس LVMH متعلق به «برنار آرنو» در معاملات پاریس، ایلان ماسک توانست با ثروت حدود ۱۹۲ میلیارد دلاری‌اش، از برنارد آرنو سبقت بگیرد و در جایگاه ثروتمندترین فرد جهان قرار گیرد.

اکنون در شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ، ایلان ماسک با مجموع دارایی خالص ۱۹۲ میلیارد دلار، در جایگاه اول، آرنو با دارایی خالص ۱۸۷ میلیارد دلار در جایگاه دوم و «جف بیزوس»، مؤسس آمازون با دارایی خالص ۱۴۴ میلیارد دلار در جایگاه سوم ثروتمندترین افراد جهان قرار دارند.

رقابت اصلی در این زمینه بین ماسک و آرنو ۷۴ ساله بوده که در فهرست میلیاردر‌های بلومبرگ رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشته‌اند. اولین بار در آذرماه سال گذشته، آرنو برای اولین بار موفق شد از ماسک پیشی بگیرد، زیرا صنعت فناوری در آن زمان با مشکلاتی روبرو شده بود و کالا‌های لوکس در برابر تورم انعطاف‌پذیری بیشتری داشتند. آرنو که مؤسس LVMH است، مالک برند‌های دیگری از جمله لویی ویتون، فندی و هنسی نیز محسوب می‌شود.

هرچند در اواخر سال گذشته ماسک دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد، اما این عنوان تا روز گذشته دوباره در اختیار آرنو قرار داشته است.

همزمان با نشانه‌های رو به رشد کند شدن رشد اقتصادی، به ویژه در بازار بحرانی چین، ایمان و اطمینان افراد به بخش کالا‌های لوکس در حال کمرنگ‌تر شدن است. سهام LVMH از ماه آوریل تاکنون حدود ۱۰ درصد سقوط کرده است و همین امر باعث شد تا ارزش مجموع دارایی‌های آرنو در یک روز ۱۱ میلیارد دلار کمتر شود.

در همین حال، ماسک در سال جاری بیش از ۵۵.۳ میلیارد دلار کسب کرده است که بیشتر آن با کمک تسلا به دست آمده است. غول خودروسازی مستقر در آستین که ۷۱ درصد از ثروت ماسک را شامل می‌شود، از ابتدای سال تاکنون ۶۶ درصد رشد کرده است. ایلان ماسک همچنین مدیرعامل شرکت اکتشاف فضایی اسپیس ایکس و مالک شبکه اجتماعی توییتر نیز است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->