نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور
سرخط خبرها

نخست وزیر ارمنستان پس از ۱۵ سال به ترکیه رفت

  • کد خبر: ۱۶۷۶۱۰
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
نخست وزیر ارمنستان پس از ۱۵ سال به ترکیه رفت
نخست وزیر ارمنستان پس از 15 سال برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور ترکیه به «آنکارا» سفر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حضور نخست وزیر ارمنستان در مراسم تحلیف «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز شنبه در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان شرکت کرد. پاشینیان در فرودگاه شهر «آنکارا» مورد استقبال «سردار قلیچ» سفیر ترکیه در امور عادی سازی با ارمنستان قرار گرفت.

ترکیه، ارمنستان را به کشتار ارامنه در جنگ جهانی اول در امپراتوری عثمانی متهم می‌کند. ارمنستان این رویداد را «نسل‌کشی» خوانده است و ترکیه به شدت آن را رد می‌کند. در دسامبر ۲۰۲۱، دو کشور نمایندگان ویژه‌ای را برای کمک به عادی سازی روابط منصوب کردند. در فوریه ۲۰۲۲ نیز ترکیه و ارمنستان اولین پروازهای تجاری خود را در دو سال گذشته از سر گرفتند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز نوشت، این اولین سفر یک رهبر ارمنستان به ترکیه در ۱۵ سال گذشته است. ۱۵ سال قبل و در اکتبر ۲۰۰۹، «سرژ سارکسیان» رئیس جمهور وقت ارمنستان از این کشور بازدید کرد.

وبگاه «رادیو ارمنستان» نیز در این زمینه نوشت، نیکول پاشینیان برای یک سفر کاری روز شنبه وارد ترکیه شد. نخست وزیر را در این دیدار معاون رئیس پارلمان ارمنستان و نماینده ویژه ارمنستان در روند عادی سازی روابط بین ارمنستان و ترکیه همراهی می‌کنند.

نخست وزیر ارمنستان اخیرا نیز در اظهارتی در پارلمان این کشور نسبت به عادی شدن روابط  با ترکیه  بعد مشخص شدن سرنوشت انتخابات این کشور ابراز امیدواری کرده بود.

نیکول پاشینیان گفته بود که امیدوار است پس از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، روابط با آنکارا عادی شود. پاشینیان در پارلمان ارمنستان گفت: «امیدوارم پس از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بتوانیم روابط ارمنستان و ترکیه را عادی کنیم. همچنین امیدوارم بتوانیم به عادی سازی روابط خود با ترکیه به روش طبیعی ادامه دهیم. این موضوع در دستور کار ما قرار دارد.»

پاشینیان در حالی این اظهارات را بیان کرد که وزیر امور خارجه ترکیه چندی قبل ارمنستان را در رابطه با نصب بنای یادبود در شهر«ایروان» پایتخت این کشور تهدید کرده بود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->