واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری شبکه مخابرات خراسان رضوی برای مرحله دوم انتخابات در پایداری کامل قرار گرفت نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل به جنوب لبنان ۷ نیروی طالبان در انفجار بدخشان کشته شدند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: دشمن همیشه درصدد ضربه‌زدن است پیام تبریک شی جین‌پینگ به پوتین اوجی: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۶۷۶ رسیده است جشن گرامیداشت روز دختر؛ «دختران آرمانی» | رئیس‌جمهور: دختران امروز آینده‌سازان و نقش‌آفرینان کشور هستند وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول مهم است | آخرین اخبار از صدور گواهینامه موتور برای بانوان سخنگوی دولت: برخی چهره‌های سیاسی برای اینکه عملکردشان با امروز مقایسه نشود، دست به فضاسازی می‌زنند
سرخط خبرها

درگیری مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان چند مجروح برجای گذاشت

  • کد خبر: ۱۷۳۹۳۷
  • ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
درگیری مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان چند مجروح برجای گذاشت
تنش‌های مرزی و نقض آتش بس ادامه دار نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان چند مجروح برجای گذاشت.

به گزارش شهرآرانیوز، در ادامه تنش‌های مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو طرف روز چهارشنبه همدیگر را به آتش پراکنی علیه هم متهم کردند.

«رادیو ارمنستان» در این زمینه گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نظامی این کشور در جریان تیراندازی نیرو‌های جمهوری آذربایجان در منطقه «شوشا» واقع در قره باغ کوهستانی مجروح شدند. وزارت دفاع ارمنستان حال این دو را نسبتا خوب توصیف کرد.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با رد ادعای ایروان مدعی نقض آتش بس از طرف مقابل شد.

به گزارش خبرگزاری «آذرتاج» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیرو‌های ارمنستان مستقر در مرز و مکان استقرار صلحبانان روس در چند نوبت با سلاح‌های مختلف به سمت نیرو‌های جمهوری آذربایجان تیراندازی کردند. اقدام ارمنستان با آتش به موقع نیرو‌های جمهوری آذربایجان متوقف شد.

این دو کشور شوروی سابق برای کنترل قره باغ، در دهه نود میلادی و بار دیگر در سال ۲۰۲۰ باهم جنگیدند. ۶ هفته نبرد درنوامبر ۲۰۲۰ با آتش‌بسی با حمایت روسیه به پایان رسید و طی آن ارمنستان بخش‌هایی از اراضی را که برای چندین دهه تحت کنترل خود داشت، واگذار کرد.

روز سه شنبه نیز جمهوری آذربایجان تنها جاده‌ای که منطقه قره باغ کوهستانی را به ارمنستان وصل می‌کرد با ادعای قاچاق کالا به طور موقت بست.

مرزبانی جمهوری آذربایجان، صلیب سرخ ارمنستان را به قاچاق کالا متهم کرده است. مرزبانی جمهوری آذربایجان اعلام کرد: «گذر از ایست بازرسی لاچین به‌طور موقت متوقف شده تا تحقیقات در مورد استفاده از خودرو‌های پزشکی صلیب سرخ ارمنستان برای "قاچاق" انجام شود.»

جمهوری آذربایجان در ماه آوریل یک نقطه مرزی را در ورودی مسیر لاچین ایجاد کرد و این مسئله اتهامات ارمنستان مبنی بر محاصره قره باغ را تشدید کرد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان باوجود ماه‌ها مذاکره و پادرمیانی روسیه و اتحادیه اروپا کماکان باهم اختلاف دارند و هیچ طرف از مواضع خود کوتاه نمی‌آید.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->