سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
سرخط خبرها

سفارت ایران در عربستان فردا افتتاح می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۷۷۱۶
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
سفارت ایران در عربستان فردا افتتاح می‌شود
یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که موعد افتتاح سفارت ایران روز سه شنبه ساعت ۶ عصر به وقت محلی با حضور سفیر ایران در عربستان خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، یک منبع دیپلماتیک در ریاض اعلام کرد که ایران فردا سفارتش در عربستان را  پس از سه ماه از توافق از سرگیری روابط دیپلماتیک، افتتاح خواهد کرد.

یک منبع دیپلماتیک  به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که موعد افتتاح سفارت ایران روز سه شنبه ساعت ۶ عصر به وقت محلی با حضور سفیر ایران در عربستان خواهد بود.

علیرضا عنایتی به عنوان سفیر ایران در ریاض به عربستان سعودی معرفی شده است. وی قرار است به عنوان سفیر جدید ایران در عربستان سعودی بعد از قطعی روابط ۲ کشور و با از سرگیری مجدد مناسبات دیپلماتیک ایران و عربستان، عهده‌دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض شود.

عربستان سعودی، ایران و چین روز جمعه نوزدهم اسفند ۱۴۰۱ برابر با دهم مارس ۲۰۲۳ میلادی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند در نتیجه‌ گفت‌وگوهای انجام‌شده، جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.

  وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در حاشیه نشست «بریکس» در کیپ تاون دیدار و گفت‌وگو کردند.

طی  این دیدار  دو وزیر درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این دومین دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی بعد از احیای روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی در اسفند ماه ۱۴۰۱ به شمار می‌رود.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز در این دیدار از پیشرفت‌های بسیار خوب حاصله در روابط دوجانبه اظهار خرسندی کرد.

وی از کمک های ارزشمند طرف ایرانی در استقبال از هیئت فنی عربستانی به منظور زمینه سازی برای گشایش سفارت و سرکنسولگری عربستان در ایران تشکر کرد و افزود با همکاری بسیار خوب دو طرف از مراحل تعیین سفرا و زمینه سازی برای گشایش نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی به سرعت عبور کردیم و در حال حرکت به سمت مرحله جدیدی از روابط دو کشور هستیم که تأمین کننده منافع دو ملت و کل منطقه خواهد بود.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که در پاسخ به دعوت به عمل آمده، به زودی به تهران سفر خواهد کرد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->