جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

با مبلغ یارانه کالابرگ چه کالا‌هایی می‌توانیم بخریم؟

  • کد خبر: ۱۶۷۸۵۶
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
با مبلغ یارانه کالابرگ چه کالا‌هایی می‌توانیم بخریم؟
خانوار‌های دهک‌های یک تا سه درصورتی که مبلغ ۳۲۰ هزار تومان از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را صرف خرید کالابرگ کنند، مبلغ ۸۰ هزار تومان دیگر در اعتبار یارانه آن‌ها شارژ خواهد شد که با استفاده از این اعتبار می‌توانند ۱۱ قلم کالای اساسی را از فروشگاه‌های متصل به سامانه کالابرگ الکترونیکی انتخاب و خریداری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با افزایش ۲۰ درصدی یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی از روز شنبه آغاز و در فاز نخست در خصوص خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی عملیاتی شده است. دولت با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و حفظ سلامت غذایی و رساندن کالری مناسب، ریز مغذی‌ها و پروتئین به خانوار‌ها این طرح را به اجرا درآورده است.

در این مرحله به مبلغ یارانه کالابرگ خانوار‌های دهک یک تا سه که ۴۰۰ هزار تومان است ۸۰ هزار تومان دیگر معادل ۲۰ درصد اضافه می‌شود به شرط آنکه ۷۰ درصد اعتبار یارانه خود را صرف خرید کالابرگ کنند. افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در گام نخست مشمول اجرای طرح شده‌اند و پس از آن‌ها سایر خانوار‌های دهک‌های اول تا سوم مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه خواهند شد.

افراد برای استفاده از افزایش ۲۰ درصدی یارانه در مرحله اول به فروشگاه‌هایی که در این طرح مشارکت کرده‌اند قبل از پانزدهم ماه بعد مراجعه می‌کنند. سپس می‌توانند از اقلام پیش بینی شده در این طرح که شامل ۱۱ قلم کالای اساسی است انتخاب و خرید کنند.

این کالا‌ها می‌تواند شامل یک یا چند جنس باشد که با استفاده از اعتبار یارانه کالابرگ خود شیر کم چرب، پنیر، تخم مرغ، مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند و شکر، ماست پرچرب، برنج ایرانی، حبوبات و گوشت منجمد گوساله را خریداری کنند. استفاده از اعتبار برای خرید کالابرگ الکترونیک کاملا اختیاری است و خانوار‌ها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده و از هر فروشگاه یا سوپرمارکتی، کالای مورد نظر را تحت هر عنوان و برندی انتخاب کنند.

فروشگاه‌های افق کوروش، رفاه، دیلی مارکت، جانبو، گندم و هفت به عنوان شش فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای در این طرح ملی مشارکت دارند و در شهر‌ها و روستا‌های کوچک نیز برخی فروشگاه‌های خُرد به بارکدخوان مجهز شده‌اند تا دسترسی مردم به خرید کالابرگ الکترونیکی را فراهم کنند.

پرداخت اعتبار کالا‌های خریداری شده با کارت بانکی سرپرست خانوار صورت می‌گیرد و سرپرست خانوار می‌تواند از طریق سامانه "شما" به نشانی https://shoma.sfara.ir و دانلود اپلیکیشن شما و یا با استفاده از کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* از محل فروشگاه‌های ارائه کننده خدمات و باقی مانده اعتبار خود مطلع شود.

بر اساس مرحله جدید طرح، خانوار‌هایی که جزو دهک یک تا سه هستند و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند در صورتی که ۷۰ درصد مبلغ یارانه خود که ۳۲۰ هزار تومان از ۴۰۰ هزار تومان می‌شود را صرف خرید کالا‌های اساسی پیش بینی شده در این طرح کنند می‌توانند از افزایش ۲۰ درصدی یارانه که مبلغ ۸۰ هزار تومان است بهره‌مند شوند.

در حال حاضر دولت درصدد است که دهک‌های اول تا سوم را مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه کند که در فاز نخست این طرح شامل اعضای تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) و بهزستی شده و سایر دهک‌های اول تا سوم به تدریج اطلاع‌رسانی شده و به این طرح می‌پیوندند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->