بهمن هاشمی تهیه‌کننده شد فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر «کیانو ریوز» در فیلم «سیستم سرگرمی خراب است» زنده‌یاد رضا داوودنژاد با «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایزه بهترین بازیگر جشنواره زنان بیروت در دستان صحرا اسدالهی پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

۳۰ هزار ایرانی به سرزمین وحی مشرف شدند (۱۶ خرداد ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۶۷۹۲۹
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
۳۰ هزار ایرانی به سرزمین وحی مشرف شدند (۱۶ خرداد ۱۴۰۲)
اعزام زائران حج تمتع کشورمان سرعت گرفته است و تا پایان امروز تعداد زائران ایرانی حاضر در سرزمین وحی به حدود ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، اعزام زائران حج تمتع کشورمان به سرزمین وحی از سوم خرداد آغاز شد و در روز‌های اخیر هم با برقراری اعزام زائران کاروان‌های مدینه دوم به عربستان، روند تشرف زاوران ایرانی به خانه خدا سرعت گرفته است.

تا شب گذشته ۲۵ هزار و ۹۸۴ ایرانی به عربستان اعزام شدند که ۲۲ هزار و ۲۲۴ زائر مدینه اول و سایر زائران مدینه دوم بوده‌اند. امروز نیز بیش از سه هزار و ۵۰۰ ایرانی وارد عربستان می‌شوند که البته بیشتر اعزام‌ها به مدینه منوره است و به این ترتیب تا امشب ۲۹ هزار و ۷۰۰ ایرانی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که روند اعزام زائران کشورمان تا اول تیرماه ادامه دارد. هنوز ویزای برخی از زائران کشورمان توسط سعودی‌ها صادر نشده است. اما به گفته مسؤولان سازمان حج و زیارت، ویزای زائران حداکثر حدود ۱۰ روز قبل از اعزام صادر خواهد شد و در حال حاضر ویزای برخی از زائرانی که در هفته آخر خرداد و اول تیرماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، صادر نشده است که بزودی صدور ویزای آن‌ها نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

با توجه به محدودیت اسکان در مدینه منوره، زائران حدود ۶ روز در مدینه اسکان دارند و پس از آن عازم مکه مکرمه می‌شوند. هم‌اکنون بیش از ۲۱ هزار ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند و تا پایان امروز این تعداد بیشتر هم خواهد شد.

امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۵۰ زائر از کشور‌های مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->