پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم
سرخط خبرها

توصیه‌های مهمی که ایرانی‌ها در عربستان باید جدی بگیرند

  • کد خبر: ۱۶۷۹۴۲
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
توصیه‌های مهمی که ایرانی‌ها در عربستان باید جدی بگیرند
درحالی‌که شمار زائران اعزامی از ایران به عربستان به مرز ۳۰ هزار نفر رسیده است، سازمان حج و زیارت بر لزوم رعایت مقررات این کشور به ویژه در حرم‌ها و فرودگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان حج وز یارت با اشاره به برخی مقررات کشور میزبان حج، متذکر شد: «طبق قوانین و مقررات کشور عربستان، حمل و مصرف مواد مخدر، قرص‌های روانگردان (متادون، ترامادول و...) و برخی دارو‌های مسکن کدئین‌دار ممنوع بوده و در صورت کشف در فرودگاه‌ها، بدون شک زائر بازداشت و روانه زندان خواهد شد.

نسبت به ممنوعیت‌های موجود در کشور میزبان (عربستان) از قبیل عکسبرداری، فیلمبرداری، صلوات‌های گروهی، شعار‌های جمعی، فروش اجناس، تردد به فروشگاه‌ها و مراکز خریدی که اقدام به فروش سلاح شکاری و ابزار و ادوات شکار می‌کنند، توجه لازم شود.

مراقبت از چمدان، کیف دستی و وسایل شخصی، در طول مسافرت یک وظیفه شخصی است، بنابراین در فرودگاه جده یا مدینه نیز از سالم رسیدن وسایل خود، اطمینان حاصل کنید.

برای نگهداری از وجوه نقد و اشیاء قیمتی همراه خود، حتما از صندوق امانات مستقر در اتاق مدیر و یا پذیرش هتل استفاده کنید.

در صورت بروز هرگونه مشکل و یا طرح هر گونه درخواست، مراتب را فقط به مدیر و یا معاون کاروان و یا کارکنان ایرانی که در هتل محل اقامت مستقر هستند در میان بگذارید.

به هیچ‌وجه از آسانسور‌های حمل بار که عموماً به زیرزمین‌های هتل محل اسکان راه دارد، استفاده نکنید.

هنگام خروج از هتل و عزیمت به حرم‌ها و یا فروشگاه‌ها، همواره به اندازه نیاز خود وجه نقد به همراه داشته باشید.

از خرید گوشی‌های موبایل ارزان‌قیمت که در اطراف هتل‌ها توسط دستفروشان عرضه می‌شود، به دلیل وجود مشکلات حاد در راه‌اندازی آن‌ها، خودداری کنید.

استفاده از مُهر برای اقامه نماز، عکسبرداری و فیلمبرداری، خرید و فروش اجناس، قرائت دعا با صدای بلند، رفت و آمد از مقابل نمازگزاران، اقامه نماز فُرادی هنگام نماز جماعت، بوسیدن ضریح و حرم نبوی یا بقیع، قرائت دعا‌های گروهی، نوشتن یادداشت در قرآن‌ها، جدال و درگیری، فریاد زدن، روی زمین گذاشتن قرآن در حرمین شریفین، ممنوع است؛ لذا ضمن رعایت، دقت لازم را داشته باشید.

با ماموران و نیرو‌های خدماتی مسجدالحرام و حرم نبوی (ص) هنگام زیارت و اقامه نمازجماعت همکاری داشته و از بحث و جدل و یا دخالت در کار پلیس مستقر در حرمین شریفین پرهیز کنید.

همراه بردن وسایلی مانند کارد میوه‌خوری، قاشق و چنگال، لیوان شیشه‌ای و ظروف غذا به داخل حرمین شریفین ممنوع بوده و در صورت مشاهده توسط نیرو‌های بازرسی ورودی حرم توقیف می‌شود.»

عربستان، امسال پس از سه سال محدودیت، حج را با جمعیت پیش از دوران کرونا برگزار می‌کند و به آن عنوان «عملیات بزرگ حج» داده است. پیش‌بینی‌ها بر آن است که نزدیک به دو میلیون نفر در مناسک حج شرکت کنند. از ایران نیز ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر حضور خواهند داشت، آن هم در شرایطی که دو کشور روابط دیپلماتیک را پس از هفت سال ازسرگرفته‌اند و فعالیت سفارتخانه‌های دو کشور دوباره آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->