برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم!
سرخط خبرها

هم‌افزایی خراسان برای سیل‌زدگان شرق کشور

  • کد خبر: ۱۶۷۹۷
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
هم‌افزایی خراسان برای سیل‌زدگان شرق کشور
نشست بررسی نحوه تجمیع و ارائه خدمات برای بازسازی نقاط سیل‌زده استان سیستان‌وبلوچستان برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، روز گذشته نشستی درباره بررسی نحوه تجمیع و ارائه خدمات فنی و مهندسی و کمک‌های مالی برای بازسازی تأسیسات زیربنایی خسارت‌دیده از سیل استان سیستان‌وبلوچستان با حضور معاونان هماهنگی امور عمرانی و اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی، رئیس شورای شهر مشهد و رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک این مجموعه در استانداری برگزار شد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی در این نشست با قدردانی از شورای شهر مشهد به دلیل تصویب ۲ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به مناطق سیل‌زده استان سیستان‌وبلوچستان، اظهارکرد: علاوه بر این اعتبار، تیم‌های مختلف شهرداری مشهد نیز همچون آتش‌نشانی به منطقه اعزام شده‌اند، ولی با توجه به حجم خسارات، نیاز‌ها به‌مراتب بیشتر از این‌هاست.


استان خراسان‌رضوی؛ معین بخش جنوبی سیستان‌وبلوچستان


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، احمد یزدان‌پناه ادامه داد: نظام مهندسی، اتاق اصناف و... پس از وقوع سیل تا به امروز کمک‌هایی به شکل پراکنده ارسال کرده‌اند، اما در این نشست به این جمع‌بندی رسیدیم که انرژ‌ی بخش‎‌های مختلف را متمرکز کنیم تا گام‌های تأثیرگذاری برداشته شود.


به گفته او، مناطق سیل‌زده فقط نیازمند کمک‌های مادی نیست و خدمات فنی و مهندسی و ... نیز برای این مناطق نیاز است.


رئیس شورای شهر مشهد نیز در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، با بیان اینکه پس از سیل استان سیستان‌وبلوچستان هیئتی از شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده اعزام شد و پس از آن جمعی از اعضای شورای شهر نیز برای ارزیابی شرایط به این مناطق سفر کردند، گفت: آنچه از شرایط استان سیستان و بلوچستان می‌شنویم با واقعیت‌ها متفاوت است.


محمدرضا حیدری ادامه داد: مردمان این خطه از محرومیتی تاریخی رنج می‌بردند و سیل اخیر همان نداشته‌ها را هم با خود برد. وی با بیان اینکه تمام جاده‌های روستایی از بین رفته و شرایط بسیار سختی ایجاد شده است، بیان کرد: در این مناطق دانش‌آموزان در مدرسه‌ای سه‌کلاسه و بدون برخورداری از حداقل امکانات مشغول تحصیل بودند.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه در تقسیم‌بندی‌های انجام‌شده، استان خراسان‌رضوی به‌عنوان معین بخش جنوبی استان سیستان‌وبلوچستان، چابهار و بخش دشت‌یاری انتخاب شده است، افزود: بر این اساس شهرداری مشهد با موافقت شورای شهر، تعدادی ماشین‌آلات، کمپرسی و وسایل آتش‌نشانی به این مناطق اعزام کرده است و این ماشین‌آلات در حال خدمات‌دهی هستند.



بازسازی مسیر هشت کیلومتری دشت یاری سیستان و بلوچستان

این ارائه خدمت به نحوی است که پروژه‌های شهری ما با مشکلی روبه‌رو نشود. به گفته او، مقرر شده است استان خراسان‌رضوی مسیر هشت‌کیلومتری دشت‌یاری به بندر گواتر را بازسازی کند. این بندر برای ساکنان دشت‌یاری نقش بسزایی دارد، چراکه یکی از راه‌های تأمین معیشت آن‌هاست.

وی در ادامه با بیان اینکه تأمین و اجرای آنچه که به عهده استان خراسان‌رضوی گذاشته شده است، حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: بسیار خرسندیم که مجموعه‌های مختلف همچون نظام مهندسی، اتاق اصناف، انجمن‌های صنفی و تخصصی و آحاد مختلف مردم اعم از دانشجویان به شکل خودجوش به یاری مناطق سیل‌زده شتافته‌اند.

حیدری تأکید کرد: مناطق سیل‌زده از نظر موادغذایی اشباع شده‌اند و حال باید به سمت تجهیز زیرساخت‌ها و امکانات و اولویت‌ها حرکت کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->