علی آبادی: تکمیل آبرسانی به غرب سمنان انجام می شود آیت‌الله علم‌الهدی: مراسم اعتکاف، حرکت عظیمی در جهت تربیت دینی نسل جوان است ایروان: «کریدور زنگزور» در خاک ارمنستان وجود نداشته و نخواهد داشت آیا ایران با دولت کنونی آمریکا مذاکرات را ادامه خواهد داد؟ رئیس جمهوی لبنان از توافق آتش بس غزه استقبال کرد نتانیاهو آتش بس غزه را زیر سوال برد؛ کابینه تصویب کند، آتش بس را قبول می کنیم اعتبارات دهیاری‌های خراسان رضوی افزایش یافت بررسی عملکرد شرکت‌های پتروشیمی با حضور وزرای نفت و تعاون در مجلس معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی: جذب صد درصدی اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۴ محقق شد رئیس جمهور مصر: اراده صلح بر منطق جنگ پیروز شد هشدار وزیر دفاع ونزوئلا: نسبت به تهدید بی‌تفاوت نیستیم وزیر اطلاعات: طرح براندازی و تجزیه ایران شکست خورد اجرای آتش‌بس در غزه رسماً آغاز شد زنگ خطر تازه تهدید داعش در اروپا پس از حمله مرگبار منچستر آغاز رسمی مرحله نخست آتش‌بس در غزه (۱۷ مهر ۱۴۰۴) دیدار و گفت‌وگوی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با سفیر ایران در چین سردار طلایی نیک: دشمن در جنگ ۱۲ روزه به دنبال تضعیف ایران قوی بود آغاز عقب‌نشینی ۳ لشکر ارتش رژیم صهیونیستی از شهر غزه (۱۷ مهر ۱۴۰۴) گره بزرگ ترانزیت شرق کشور در آستانه بازشدن قرار گرفت | قطار راه‌آهن چابهار – زاهدان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد معاون‌اول رئیس‌جمهور: برنامه‌های پیشرفت کشور را با اتکا به توان و قابلیت بخش خصوصی اجرا می‌کنیم استقبال جهان و منطقه‌ از توافق آتش‌بس در غزه وزیر ارتباطات: شرکت پست در توانمندسازی اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک نقش ایفا می کند ثبت نام از داوطلبان انتخابات هفتمین دوره شوراها چه روزی است؟ تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، پس از اعلام توافق آتش‌بس (۱۷ مهر ۱۴۰۴) یک نماینده مجلس: بهترین راهکار مهار اسنپ‌بک گسترش روابط تجاری با همسایگان است درخواست حماس برای نظارت و تضمین اجرای توافق پایان جنگ اتحادیه اروپا: توافق اسرائیل و حماس پیشرفتی قابل توجه است
سرخط خبرها

ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می‌شود+ جزئیات

  • کد خبر: ۱۶۸۳۳۰
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می‌شود+ جزئیات
با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان و تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرز‌های آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا می‌انجامد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز با حضور رئیس‌جمهور راه‌آهن بستان‌آباد-خاوران در آذربایجان شرقی را به‌عنوان بخشی از پروژه راه‌آهن میانه-تبریز افتتاح شد.

رئیسی در سخنان کوتاهی در آیین افتتاح این مسیر ریلی، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به آسایش و رفاه مردم، بر اهتمام دولت برای تحقق این مهم تاکید کرد و گفت: احداث این مسیر ریلی یکی از مطالبات مردم استان آذربایجان شرقی در دور دوم سفر‌های استانی بود که با همت و تلاش دولت پس از وقفه‌ای ۲۳ ساله به سرانجام رسید.

رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از تحقق وعده دولت به مردم آذربایجان شرقی افزود: اینکه سفر زیارتی مشهد مقدس به عنوان نخستین مقصد این مسیر ریلی انتخاب شده و مسافران آن نیز خانواده معظم شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعین امنیت و سلامت هستند نیز به برکات آن خواهد افزود.

با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان و تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرز‌های آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد.

با افتتاح این بخش از راه‌آهن میانه-تبریز، مسیر ریلی تهران تا تبریز ۱۱۴ کیلومتر کوتاه و زمان سفر کاهش می‌یابد.

این پروژه با تحقق وعده رئیس جمهوری در اختصاص اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی از محل مصوبات دور اول سفر استانی آذربایجان شرقی، به مرحله تکمیل و بهره‌برداری رسیده است.

این مسیر ریلی صرف‌نظر از محاسن زیست محیطی، مزایای اقتصادی زیادی هم به دنبال دارد؛ درآمد سالانه این پروژه ۳.۲ هزار میلیارد تومان است که از طرق مختلف ترانزیت، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش سوانح و ... به‌دست می‌آید.

افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی معادل ۷ میلیون تن بار و ۲ میلیون نفر مسافر در سال از دیگر مزیت‌های این پروژه ریلی است. تمامی ریل به کار رفته در خط‌آهن بستان آباد-خاوران تراورس‌های تولید داخل است.

احداث راه‌آهن تبریز-بستان‌آباد-میانه از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین پروژه‌های حمل و نقل کشور و آذربایجان‌شرقی است که عملیات احداث آن، برای تسهیل در رفت و آمد مردم و جابه‌جایی حجم قابل توجهی کالا از سال ۱۳۷۹ آغاز شد و پس از ۲۲ سال وقفه سرانجام با همت دولت مردمی تکمیل و با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

راه‌آهن دوخطه میانه-بستان‌آباد-تبریز از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران-تبریز شروع شده و با گذر از مسیری کوهستانی و شهر‌های ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج واقع در مسیر خود، به ایستگاه موجود تبریز متصل می‌شود.

راه‌آهن تبریز-میانه به عنوان حلقه مفقوده اتصال راه‌آهن سراسری به راه‌آهن شمال‌غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->