فروش امیدوارکننده فیلم‌های جدید سینما در ۳ روز نخست اکران (۱۷، ۱۸ و ۱۹ خرداد)

  • کد خبر: ۱۶۸۴۰۷
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
فروش امیدوارکننده فیلم‌های جدید سینما در ۳ روز نخست اکران (۱۷، ۱۸ و ۱۹ خرداد)
۷ فیلم جدید اکران شده در سینماها، طی ۳ روز نخست نمایش خود، ۵ میلیارد و ۱۷۱ میلیون تومان فروش داشته اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عمده فیلم‌های جدید اکران توانستند عملکرد قابل‌قبولی در افتتاحیه داشته باشند تا در ادامه، امید‌های بسیاری نسبت به گیشه این فیلم‌ها وجود داشته باشد.

از میان این ۷ فیلم، کمدی شهر هرت، بهترین عملکرد را داشت و موفق شد تا طی ۳ روز نخست نمایش خود، حدود ۵۲ هزار نفر را به سینما کشانده و ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان نیز فروش داشته باشد.

فیلم کریم امینی، جدی‌ترین رقیب برای فسیل است. شهر هرت در این ۳ روز، بدون تبلیغات آن‌چنانی، موفق شد تا بیشترین میزان فروش را در میان آثار جدید داشته باشد و بنابراین اصلا دور از انتظار نیست که این فیلم بتواند افق‌های بلندتری از میزان استقبال مخاطب را فتح کند.

شهر هرت

کت چرمی، دومین فیلم پرفروش بسته جدید اکران است. نخستین ساخته حسین میرزامحمدی موفق شد تا طی ۳ روز نخست نمایش خود، حدود ۱۷ هزار نفر را به سینما‌ها کشانده و ۹۶۰ میلیون تومان نیز بفروشد.

مصلحت، تاکنون عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته و توانسته برخلاف فیلم‌های این‌چنینی، خود را در صدر نگه دارد. جدیدترین ساخته حسین دارابی موفق شده با جذب حدود ۱۲ هزار مخاطب، به گیشه ۵۸۰ میلیون تومانی دست یابد که البته گیشه‌ای پررونق‌تر برای این فیلم نیز دور از انتظار نیست.

فیلم مجید توکلی نیز چهارمین افتتاحیه پررونق را در میان فیلم‌های جدید اکران داشته است. عروسی مردم طی ۳ روز نخست نمایش خود، ۱۱ هزار مخاطب داشت و ۵۷۵ میلیون تومان نیز فروخت. تا همین جا مشخص است که رقابت بین عروسی مردم و مصلحت برای پیشی گرفتن از یکدیگر، تا چه اندازه میلیمتری و نزدیک است.

تصور بسیار کمتر از انتظار ظاهر شده است. فیلمی که در هفته منتقدان کن نمایش داده شد و از بازیگرانی، چون لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان بهره می‌برد، در افتتاحیه خود، تنها پذیرای ۲۸۰۰ نفر بود و ۱۶۱ میلیون تومان نیز فروخت که قطعا بسیار کمتر از آن چیزی است که از این فیلم انتظار می‌رفت.

 


بیشتر بخوانید:

آغاز اکران ۷ فیلم جدید در سینما‌ها | از «مصلحت» پرحاشیه تا «تصور» لیلا حاتمی

«فسیل» ۱۵۰ میلیاردی شد

«نگهبانان کهکشان» در صدر گیشه سینما‌های آمریکا


 

نگهبان شب

نگهبان شب میرکریمی نیز عملکرد چندان مناسبی از خود نشان نداد و با جذب حدود ۲۶۰۰ مخاطب، ۱۴۰ میلیون تومان فروش داشت که انتظار می‌رود با بهبود وضعیت تبلیغات، روند استقبال از این فیلم که در جشنواره فجر با اقبال خوبی مواجه شده بود نیز مطلوب‌تر شود.

طبق انتظار، در رده آخر این جدول نیز ارثیه فامیلی قرار دارد که تنها ۸۰ بلیت فروخت و گیشه آن نیز هنوز به مرز ۵ میلیون تومان نرسیده است. البته که فیلم تاکنون تنها ۱۱ سالن در اختیار دارد و باید دید طی روز‌های آینده که ظرفیت نمایش این فیلم افزوده می‌شود، روند استقبال مخاطب از این فیلم به چه میزان خواهد شد.

ارثیه فامیلی

با توجه به این آمار، ۷ فیلم جدید اکران، طی ۳ روز نخست نمایش خود، موفق شدند تا بیش از ۹۷ هزار مخاطب داشته باشند و گیشه خود را به مرز ۵ میلیارد و ۱۷۱ میلیون تومان برسانند.

این بسته اکران، قابلیت بسیار خوبی برای شگفتی‌سازی در اکران دارد. ۶ فیلم از ۷ فیلم جدید، از این قابلیت برخوردار هستند که در گیشه، غافلگیرکننده ظاهر شوند که باید دید در ادامه، روند تبلیغاتی آثار و استقبال مخاطب از این فیلم‌ها به چه ترتیب خواهد بود.

البته باید به این نکته نیز اذعان کرد که با کنار رفتن فیلم‌های قدیمی، طی روز‌های آینده، ظرفیت نمایش بیشتری به این آثار اختصاص خواهد یافت که قطعا میزان فروش آن‌ها را با تغییرات مطلوبی همراه خواهد ساخت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->