نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

گواهینامه «مشهد؛ شهر دوستدار صنایع‌دستی» در ماه‌های آینده صادر می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۸۵۵۱
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
گواهینامه «مشهد؛ شهر دوستدار صنایع‌دستی» در ماه‌های آینده صادر می‌شود
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد این روز‌ها به دریافت یک گواهینامه مفتخر می‌شود و آن هم «مشهد؛ شهر دوستدار صنایع‌دستی» است که در ماه‌های آینده از سمت وزارت میراث فرهنگی صادر خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید طهوریان عسکری امروز ۲۰ خردادماه، در نخستین هم‌آفرینی کارآفرینی که در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشهد این روز‌ها به دریافت یک گواهینامه مفتخر می‌شود و آن هم مشهد؛ شهر دوست‌دار صنایع‌دستی است که در ماه‌های آینده از سمت وزارت میراث فرهنگی صادر خواهد شد. این ظرفیت بی‌نظیری است که در ابتدا یک شعار خواهد بود، اما برنامه‌ریزی جامع تمام مدیران سطح استان و شهر می‌تواند تحول خوب اقتصادی و فرهنگی در شهر امام رضا (ع) ایجاد کند.

وی با بیان اینکه طبق آمار‌های آستان قدس گردش سوغات زائر به صورت سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: سهم مردم مشهد در این گردش مالی چقدر و کجاست؟ این سوالی جدی است که چرا در شهر مشهد حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اسباب‌بازی به فروش می‌رسد، اما از این میزان ۹۰ درصد وارد شهر می‌شود؟

طهوریان عسکری افزود: گردش مالی در حوزه زعفران و آبنبات بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان و پوشاک ۱۲۰۰ میلیارد تومان است. بخش زیادی از پیراهن مردانه مشهد در یک روستا نزدیک شاهرود تولید می‌شود، چرا در مشهد برنامه‌های عملیاتی و اجرایی منطبق بر بازار وجود ندارد که امروز دیگران نهایت بهره‌وری را از جغرافیای ما می‌برند؟ چرا در مشهد باید از استان‌های دیگر نبات وارد شود؟

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: چه میزان به بازار فروش توجه داریم و براساس نیاز بازار و حلقه آخر تولید اقدامات خود را انجام می‌دهیم؟ این دغدغه‌ای جدی است. امیدوارم به مدیران، اساتید علمی و تولید و کارآفرینی توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشهد ۲ سال پیش گواهینامه مشهد، شهر گوهرسنگ‌ها دریافت کرده است، تصریح کرد: این گواهینامه بین‌المللی است. طبق آمار‌های غیر رسمی گوهرسنگ‌ها بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد دلار در سطح دنیا چرخش مالی دارد. در برنامه ششم و هفتم توسعه جمهوری اسلامی ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار پیش‌بینی شده، اما تنها یک میلیون دلار کسب می‌کنیم. این صنعت بسیار بکر است. ما در حوزه گوهرسنگ‌ها در شهر مشهد جدی‌تر ورود پیدا کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->