تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور
سرخط خبرها

پذیرش استعفای غلامحسین صاحبی از عضویت در شورای اسلامی شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۶۶۶۹۴
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
پذیرش استعفای غلامحسین صاحبی از عضویت در شورای اسلامی شهر مشهد
اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با استعفای غلامحسین صاحبی از عضویت در شورای اسلامی شهر موافقت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز دوشنبه، ۸ خردادماه در هشتادمین جلسه علنی شورا درخواست استعفاء  غلامحسین صاحبی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی قرار گرفت و توسط اعضای شورا پذیرفته شد.

غلامحسین صاحبی، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در همین رابطه اظهار کرد: با توجه به تجربه‌ای که در شورای شهر در سال ۹۲ داشتم و تجربیات ۲۰ ساله حوزه مدیریت قبل از شورا در جهاد کشاورزی و ارتباطات تنگاتنگ با روستا‌ها این تصمیم را گرفتم.

وی با بیان اینکه آسیب‌هایی در این دو بخش وجود دارد، عنوان کرد: این آسیب‌ها مشکلاتی را در حاشیه‌نشینی کشور ایجاد کرده که موجب شده در حال حاضر ۱۹ میلیون حاشیه‌نشین در کشور وجود داشته باشد. ضرورت دارد در حوزه مدیریت شهری، تولید روستا و اقتصادی کردن تولید در روستا برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود تا مشکلات این دو بخش را کاهش دهد، از مهاجرت به سمت کلان‌شهر‌ها جلوگیری شود و مهاجرت معکوس به سمت ر‌ستا‌ها برود، بنابراین با این رویکرد تصمیم گرفتم پیگیری مسائل حاشیه‌نشینی و مشکلات اقتصادی روستا را از مجلس پیگیری کنم.

صاحبی با اشاره به اینکه جدایی من از شورای شهر به منزله جدایی از مردم نیست، تصریح کرد: همین فرایند را برای حل مشکلات کلان‌شهر مشهد در سطح بالاتر پیگیری خواهم کرد تا با کمک اعضای شورا بتوانیم قوانینی را برای حل مشکلات ایجاد کنیم. دستگاه‌های متععدی هستند که باید سر خط بیایند و امکانات و اعتبارات خود را به سمت حل مشکلات حاشیه‌نشینی بیاورند که نیاز به اصلاح قوانین دارد تا بتوانیم با کمک شورا و مردم این فرایند را دنبال کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تقاضا دارم من را از شورا آزاد کنید تا بتوانم در جهت پیگیری مسائلی که شما هم دغدغه دارید اقدام کنم. مشهد ظرفیت بالایی دارد، زائران می‌توانند آورده‌هایی را برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی برای شهر مشهد داشته باشند. امیدوارم با کمک دوستان و تجربیات گذشته در جهت حل این مشکل قدم برداریم.

وی بیان کرد: من از سال ۶۲ در حاشیه شهر زندگی کردم. سال ۷۸ دکترای خود را زمانی گرفتم که در خیابان دروی زندگی می‌کردم. ۴۰ سال در آن مناطق زندگی کردم. زمامی که دکترا گرفتم عهد کردم برای مردم حاشیه شهر خدمت کنم و تمام تلاش من خدمت بوده است. بیش از دوسوم مردم مشهد شماره همراه من را دارند. من از مردم جدا نیستم و با توان بیشتری در خدمت مردم خواهم بود.

صاحبی گفت: سه مولفه نقش اصلی را در حل مشکلات جامعه دارد که شامل قانون‌گذاری، مدیریت و نظارت دقیق بر اجرای آن قانون است.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ارتباط با استعفا آقای صاحبی تصریح کرد: رای ما به شما رایی است که بعدا می‌خواهیم با یک حجت شرعی در صندوق بندازیم. ما دلتنگ شما می‌شویم، به روش کار و برنامه‌های شما عادت کردیم. الان کرسی در خدمت شما است، شما اکنون نماینده مردم هستید و به شما امید بستند، این حجت شرعی بر من چگونه ثابت می‌شود که به شما اعتماد کنم در ضریب بالاتر خدمت کنید؟ آیا اخلاقا به من یک حجت شرعی می‌دهید که محکم پای نظام، انقلاب و مردم خواهید بود؟

مجید دبیریان، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‎‌های شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به صاحبی عنوان کرد: شورای شهر فرصت خدمتگذاری بوده و ضریب نفوذ و تاثیرگذاری مستقیم شما به ویژه برای خدمت به حاشیه شهر علی بن موسی الرضا (ع) در شورا بیشتر از جایگاه‌های دیگر است. اگر فردی برای حضور در مدیریت اجرایی استعفا دهد توجیه آن بیشتر است، اما شما می‌توانید با حضور خود اثرگذاری در شورای شهر را داشته باشید.

وی افزود: برخی کاندیدا‌ها تبلیغات و جلسات زودهنگامی را شروع کردند، سعی کنید تا فرایند انتخابات به صورت رسمی شروع نشده، خود را به صورت ایجابی معرفی کنید و با تخریب دیگران برای خود رای جمع نکنید.

دبیریان ادامه داد: شنیدیم در یکی دو هفته گذشته جلساتی برگزار شده، عده‌ای از حاشیه شهر جمع شدند، موبایل‌ها را جمع‌آ‌وری کردند و نسبت به برخی خدمتگزاران نظام جسارت و توهین شده است. تلاش کنید به این موضوعات دامن زده نشود. تعهد دهید اگر موفق شدید رای مردم را در انتخابات مجلس به دست بیاورید هرچه اقدام می‌کنید در راستای خدمت به مردم باشد. یکی دیگر از همکاران نیز اعلام کردند هفته آینده استعفا خواهند داد.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حضور آقای صاحبی در مجلس آتی قطعا تاثیر به سزایی خواهد داشت. ایشان که ایده کمیسیون حاشیه شهر را در شورا مطرح کردند، در مجلس نیز می‌توانند کمیسیون ویژه حاشیه شهر را راه‌اندازی کنند.

وی اضافه کرد: از نمایندگان شهر مشهد گلایه دارم که باید در بودجه سال ۱۴۰۲ برای مشهد در زیارت و حاشیه شهر اقداماتی را انجام می‌دادند. در برنامه توسعه هفتم نیز کلمه زیارت را حذف کردند و شهر مشهد جایگاهی ندارد. از آقای صاحبی می‌خواهیم اگر در مجلس حضور پیدا کردند این ردیف اختصاصی را پیگیری کنند.

فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: من مخالف استعفای آقای صاحبی هستم. برای تمام زحماتی که برای مردم کشیدند، برای زحمتی که برای راه‌اندازی کمیسیون حاشیه شهر کشیدند و برای دلسوزی‌ها، اقدامات و طرح‌های مثبت ایشان مخالف هستم. دعای خیر مردم و خیرخواهی ایشان بود که از بستر بیماری برگشتند.

حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: زحمات آقای صاحبی بر کسی پوشیده نیست. برای ما سخت است که ایشان را از جمع خود جدا کنیم، اما تعهد و تخصص جناب صاحبی در حاشیه شهر می‌طلبد که این مسیر را در سطح ملی ادامه دهند. امیدوارم در سطح ملی تلاش کرده و دغدغه‌ها را دنبال کنند.

غلامحسین صاحبی در این دوره از شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد بود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->