اپل احتمالا با افقی‌کردن دوربین آیفون ۱۷ ایر طراحی گوشی‌هایش را متحول می‌کند اپل برای رفع ممنوعیت فروش آیفون ۱۶، به اندونزی پیشنهاد ۱۰۰ میلیون دلاری داده است همه‌چیز درباره تورنومنت نات پیکسل + شرایط دریافت ایردراپ بازدید پزشکیان از پارک علم و فناوری زاهدان (یکم آذر ۱۴۰۳) دانشمندان ژاپنی قابلیت فتوسنتز گیاهان را به سلول‌های همستر منتقل کردند واکنش مدیرعامل آپارات به اظهارات جنجالی رسول جلیلی درباره فیلترینگ یوتیوب: آپارات را بهانه نکنید گلکسی S۲۵ اولترا احتمالا بسیار گران‌تر از نسل قبلی‌اش باشد اولین گمانه‌زنی‌ها درباره مشخصات و ویژگی‌های پلی استیشن ۶ «مایکروسافت تیمز» در جلسات به قابلیت ترجمه همزمان گفتار مجهز می‌شود سونی می‌خواهد شرکت Kadokawa، مالک بازی «الدن رینگ»، را بخرد قابلیت ریست‌کردن الگوریتم پیشنهادها به‌زودی به اینستاگرام اضافه می‌شود بهترین برنامه‌ها و بازی‌های گوگل پلی در سال ۲۰۲۴ + لینک دانلود گزارش اتاق بازرگانی از اثرات فیلترینگ بر کسب‌وکارهای اینترنتی اولین سیستم راداری شکار یوفوها در آمریکا راه‌اندازی می‌شود پنجمین دوره رویداد «هفته ایران دیجیتال» برگزار می‌شود | ۵G و هوشمندسازی از محور‌های رویداد مقدار توکن‌های میجر کاربران مشخص شد | فاجعه ایردراپ‌های پولی گروهی از هکر‌های چینی به اپراتور آمریکایی T-Mobile حمله کردند کاوشگر ناسا ممکن است ۵۰ سال پیش به طور تصادفی حیات در مریخ را از بین برده باشد پاسخ پازل امروز میجر (دوشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۳) بر مدار دانش اطلاعاتی جدید از دوربین گوشی A۳۶ سامسونگ + عکس
سرخط خبرها

نظر مارک زاکربرگ درباره هدست ویژن پرو اپل

  • کد خبر: ۱۶۸۷۶۰
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
نظر مارک زاکربرگ درباره هدست ویژن پرو اپل
هدست واقعیت ترکیبی اپل با نام ویژن پرو چند روز پیش معرفی شد و حالا مارک زاکربرگ مدیرعامل متا نظر خود را درباره این هدست بیان کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز -  به نظر می‌رسد اظهارات زاکربرگ بیشتر شبیه به صحبت‌های استیو بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت درباره آیفون است که گفته بود این گوشی‌ها کاملا بی‌استفاده هستند و هیچ ارزشی برای مشتریان ندارند.

هرچند برای رئیس یک شرکت رقیب، خوب است که نگران محصولات رقابتی سایر شرکت‌ها باشد، اما واقعیت این است که مدیران شرکت‌هایی که در طول ۲۰ سال گذشته اقدام به انکار اپل کرده‌اند به‌لحاظ تاریحی پایان بسیار ضعیفی داشته‌اند. این همان چیزی است که در مورد استیو بالمر اتفاق افتاد.

در سال ۲۰۰۷ زمانیکه اپل با مدیریت استیو جابز اولین گوشی آیفون را معرفی کرد، استیو بالمر اپل را مورد تمسخر قرار داد و گفت که گوشی گران‌قیمت اپل به خاطر نداشتن کیبورد به درد مشتریان تجاری نخواهد خورد. اما واقعیت این بود که این گوشی توسط اپراتور AT&T با تخفیف فروخته می‌شد. بالمر معتقد بود که اولین گوشی اپل قادر با رقابت با گوشی‌های سایر شرکت‌ها به ویژه مایکروسافت نخواهد بود. اما ما دیدیم که همه چیز برعکس اتفاق افتاد و آیفون با استقبال خوب مشتریان مواجه شد.

حالا در سال ۲۰۲۳، ما به لطف اظهارات مارک زاکربرگ ممکن است لحظه مشابهی را تجربه بکنیم. زاکربرگ درباره تفاوت‌های سخت‌افزاری بین ویژن پرو و هدست‌های اخیر متا صحبت کرده است. به نظر زاکربرگ، هدست اپل با وجود اینکه نمایشگر‌های باکیفیتی دارد، اما برای کار کردن نیاز به یک باتری خارجی دارد. این نوع طراحی شاید برای اهداف خاصی که اپل مدنظر دارد مناسب باشد.

زاکربرگ گفته است که معرفی هدست ویژن پرو نشان دهنده تفاوت در ارزش‌ها و چشم‌انداز‌های شرکت متا با اپل است که اهمیت مهمی دارد. به نظر زاکربرگ، متا سعی کرده محصولی معرفی کند که برای همه افزاد قابل‌دسترس و قابل‌خرید باشد و این شرکت تاکنون میلیون‌ها دستگاه از هدست‌های کوئست فروخته است. زاکربرگ در ادامه گفته است:

نگاه ما به فناوری متاورس کاملا اجتماعی است و هدف ان ایجاد راه‌های جدید تعامل افراد با یکدیگر و احساس نزدیکی آن به همدیگر است. هدست‌های ما اساسا درباره فعال و اکتیو بودن و انجام دادن چیزهاست. اما همه دمو‌هایی که از هدست اپل نشان داده شد، شخصی را نشان می‌داد که روی یک مبل نشسته بود و صرفا خودش بود و با کس دیگری تعامل نداشت.

به نظر می‌رسد زاکربرگ در این اظهارات خودش مثل بالمر عمل می‌کند تا محصولات متا را بهتر جلوه بدهد. مطمئنا بین مدل‌های کسب‌وکار اپل و متا تفاوت‌هایی وجود دارد و احتمالا همیشه نیز این طور بوده است و هدست ویژن پرو نیز توانسته این تفاوت را به خوبی نشان دهد.

زاکربرگ وقتی می‌گوید که هدست‌های کوئست متا تاکنون بیش از ده‌ها میلیون دستگاه فروخته‌اند، تاحدودی مثل بالمر حرف می‌زند و وارد قلمرو بالمر می‌شود. هرچند هدست‌های کوئست فروش خوبی داشته اند؛ اما میزان فروش این دستگاه‌ها بدون آنکه هدست ویژن پرو اپل وارد بازار شود و در دسترس مشتریان قرار بگیرد واقعا مهم نیست.

بالمر نیز صحبت‌های مشابهی درباره اولین آیفون اپل کرده بود و گفته بود که مایکروسافت میلیون‌ها دستگاه گوشی در سال می‌فروشد، اما اپل هیچ گوشی ایفون در سال نفروخته است. اما مرور زمان نشان داد که اینطور نیست. حالا بعد از چندین سال، موبایل‌های ویندوزی تقریبا از بین رفته‌اند، اما گوشی‌های آیفون هر سال با مدل‌های جدیدی معرفی می‌شوند و فروش بسیار خوبی نیز دارند.

در ضمن، اپل می‌توانست هدست ویژن پرو را در یک محیط ادارای با حضور چندین نفر به نمایش بگذارد، اما این شرکت انتخابش این بود که هدست خود را فقط با یک شخص به نمایش بگذارد. بنابراین، کل برنامه اپل اینگونه بود که یک شخص هدست ویژن پرو را در در موارد مختلفی تجربه کند. اپل همچنین سعی کرد تا با گنجاندن فیس تاسم و اپلیکیشن‌های کنفرانس ویدیویی مثل مایکروسافت تیمز بر جنبه‌های اجتماعی هدست خود تاکید کند. با این حال، خیلی‌ها فکر کردند که این هدست یک دستگاه صرفا شخصی است.

هدست ویژن پرو اپل، درست مثل آیفون، قرار است در طول سال‌های آینده در مسیر‌های مختلفی توسعه یابد. مسلما سخت افزار و نرم‌افزار آن بهبود خواهد یافت و شاید روزی فرا برسد که این هدست دیگر شبیه آنچه اکنون به نظر می‌رسد نباشد و شاید اپل نام آن را به «اپل ویژن» بدون پسوند پرو تغییر دهد.

البته اپل ممکن است در آینده دو نوع هدست متفاوت معرفی کند و شایعاتی نیز در این زمینه وجود دارند. در هر حال، به نظر می‌رسد که هدست ویژن پرو روزبه‌روز قابل‌دسترس‌تر و ارزان‌تر خواهد شد و مسلما شرکت‌هایی مثل متا از این بابت نگران خواهند شد.

منبع: تکفارس به نقل از Appleinsider

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->