حمایت جدی انجمن آثار و مفاخر کشور از پژوهش‌های مرتبط با حکیم ابوالقاسم فردوسی + فیلم ارسال ۳۸۶ مقاله به سومین همایش حکیم ابوالقاسم فردوسی + ویدئو فرماندار مشهد: فردوسی بزرگ جایگاه خاصی در ذهن و روان همه ایرانیان دارد مسگرانی: نوجوانان و جوانان ما آشنایی خوبی با مفاخر فرهنگی به خصوص شخصیت فردوسی و شاهنامه ندارند رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور: شاهنامه فقط برای دوره فردوسی نبوده، بلکه برای امروز و فردای ماست ادبیات امروز باید همچون شاهنامه مسئله‌محور باشد زمان پخش سریال «بامداد خمار» مشخص شد| ادغام دو قسمت پایانی سریال «آبان» تصویرگر تصنیف‌های زندگی | یادی از پرویز مشکاتیان استاد بی‌بدیل سنتور حکم تتلو شکسته شد +عکس سلام سینما؛ نسخه مجازی | درنگی در باب چرخش غیرحرفه‌ای بازیگری به سمت بلاگر‌ها فضای مجازی، سکوی پرتاب چهره‌های جدید | چگونه بلاگر‌های مشهدی راه خود را به تلویزیون و سینما باز کردند؟ لودمیلا اولیتسکایا، نویسنده مطرح و معاصر روس: به جنبه انسانی بیشتر علاقه مندم تا تحلیل سیاسی آموزش داستان نویسی | صحبت‌های بی آغاز (بخش دوم) صدور مجوز ساخت برای ۴ فیلم‌ساز در ستایش آرکتایپ و نگاه مینیمال مؤلفش | وقتی سلیقه، سالن‌ها را از عنصر دیدن خالی می‌کند بازی دروغ‌ها در روشنایی چراغ‌های کم‌سو | گزارشی از نمایش «بلوف زودرس» در پردیس تئاتر مستقل مشهد پرداخت ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر اجلاس وزرای فرهنگ سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود رونمایی از پوستر همایش ملی بزرگداشت فردوسی در نمایشگاه کتاب تهران با حضور وزیر فرهنگ امیر جعفری بازپرس کهنه‌کار سریال «کوری» شد
سرخط خبرها

نخستین دوره جشنواره «آب و رسانه» برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۹۱۳۵
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
نخستین دوره جشنواره «آب و رسانه» برگزار می‌شود
جشنواره "آب و رسانه" با عنوان "شتاب در تغییر برای حل بحران آب" با هدف توسعه ارتباط با رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی در حوزه آب کشور برگزار می‌شود. آثار قابل ارائه در جشنواره باید از ۲۷ خرداد تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ منتشر شده باشد و اختتامیه جشنواره اوایل آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) نوشت: به دنبال نامگذاری روز جهانی آب (۲ فروردین) در سال میلادی جاری تحت عنوان "شتاب در تغییر برای حل بحران آب"، جشنواره آب و رسانه با هدف طرح مسائل و اولویت‌های بخش آب کشور به افکار عمومی، ضرورت سرعت بخشیدن به حل بحران آب و همکاری بیش از پیش رسانه‌ها با این بخش به همت شرکت منابع آب ایران و شرکت آب و فاضلاب کشور در ۱۰ رشته تابستان سال جاری برگزار می‌شود.

این جشنواره در زمینه تیتر، گزارش خبری، مصاحبه و گفت‌وگوی تفصیلی، یادداشت و سرمقاله، عکس و گزارش تصویری، طنز و کاریکاتور، گزارش ویدئویی و صوتی (رادیو و تلویزیون)، محصولات چندرسانه‌ای (اینفوگرافیک، موشن گرافیک و فتوکلیپ) آثار را به داوری می‌گذارد.

بر اساس این گزارش، شورای سیاستگذاری جشنواره با هدف جلب مشارکت رسانه‌ها برای تولید محتوای اثرگذار در موضوعات حساس و اولویت‌دار بخش آب و آبفا، محور مصارف کلان آب را برای تولید محتوا انتخاب کرده و آثار ارسالی باید در موضوعات ذیل تولید و نشر پیدا کند:
- وضعیت برداشت آب از منابع زیرزمینی و ضرورت تغییر در آن
- تغییر اقلیم و ضرورت انطباق با کم‌آبی و ارتقای بهره‌وری
- اصلاح الگوی مصرف آب در بخش شرب و کشاورزی با اتکا به شیوه‌های بهره‌ورانه اقتصاد
- معیشت و تغییر در روند مصرف آب در بخش کشاورزی رویکرد‌های حکمرانی آب در کشور و مسیر‌های تغییر برای بهبود حکمرانی
- جایگزینی آب‌های نامتعارف در بخش شرب و کشاورزی و جایگزینی آن با منابع ارزشمند سطحی و زیرزمینی
- تجربیات حکمرانی آب در دیگر کشور‌ها و راهکاری برون‌رفت از چالش‌های موجود
- تامین آب شرب و چالش‌های آن برای آبرسانی به کلانشهر‌ها و روستا‌های کشور و آب در برنامه‌های توسعه کشور و جایگاه آن در برنامه هفتم توسعه
- ا‌قتصاد پساب و جایگزینی آن در بخش صنعت و کشاورزی صنعتی

بنا بر این گزارش، آثار قابل ارائه در جشنواره باید از ۲۷ خرداد تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ در روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها یا سایت‌های خبری معتبر کشور منتشر شده و یا از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی به پخش رسیده باشند.

دریافت آثار جشنواره از طریق وب‌سایت اختصاصی به آدرس https://event.nww.ir/ خواهد بود، انتخاب اولیه آثار جهت ارائه به هیئت داوران تا ۱۵ مهرماه، داوری و انتخاب آثار برگزیده تا ۳۰ مهرماه و برگزاری اختتامیه جشنواره اوایل آبان ۱۴۰۲ است.

نخستین دوره جشنواره «آب و رسانه» برگزار می‌شود

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->