تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت ساله شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

جیره‌بندی آب مشهد تکذیب شد

  • کد خبر: ۱۶۹۴۲۱
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
جیره‌بندی آب مشهد تکذیب شد
به گفته مدیر عامل شرکت آبفای مشهد، قطعی و نوسان‌های اخیر آب در برخی مناطق با موضوع جیره‌بندی ارتباطی ندارد.

با گرم‌شدن هوا، بازار شایعات و گمانه‌زنی‌های تابستانی درباره جیره‌بندی آب هم داغ می‌شود. کمبود بارش‌های دوره‌ای و فصلی، حجم بسیار کم آب ذخیره‌شده پشت سد‌ها و خشک‌سالی‌های پیاپی مشهد نیز سبب شده است تا با وجود تکذیب مکرر مدیران آبی، باز هم با وقوع برخی اتفاقات، این گمانه دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد که احتمال قطعی تابستانه آب در این کلان‌شهر دور از ذهن نیست؛ شایعه‌ای که در روز‌های گذشته با قطع‌شدن آب در برخی مناطق شهر مثل بولوار سرافرازان و خیابان کاشانی، قوت بیشتری هم گرفته و زمزمه جیره‌بندی را بار دیگر بر زبان شهروندان جاری کرده است.

با این حال، مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب مشهد در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با تکذیب شایعه جیره‌بندی آب در این کلان‌شهر در فصل تابستان، گفت: به‌هیچ‌عنوان دنبال طرح جیره‌بندی آب نیستیم و اتفاقاتی مانند قطع آب سرافرازان نیز به این موضوع ارتباطی ندارد. حسین اسماعیلیان با بیان اینکه قطعی آب در این خیابان در زمره اتفاقات آب بوده که مشکل آن نیز حل شده است، اظهار کرد: با این حال، به‌دلیل وقوع دیرهنگام این اتفاق، فرصتی برای اطلاع‌رسانی بموقع به ساکنان این محدوده نبود. در برخی مناطق دیگر شهر نیز اتفاقاتی سبب قطع‌شدن مقطعی آب می‌شود که این موضوع هیچ ارتباطی با جیره‌بندی آب ندارد.

وی تأکید کرد: برخی موضوع‌ها که از منظر شهروندان به‌عنوان نارسایی در توزیع آب در بعضی محلات و نقاط مشهد نیز اعلام می‌شود، به‌دلیل انجام برخی اقدامات در حوزه تنظیم شبکه، بهینه‌سازی تنظیم فشار و آمادگی‌های تابستانی است که به‌کلی با مقوله جیره‌بندی آب تفاوت دارد.

مدیرعامل آبفای مشهد با تأکید بر اینکه برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب شهر مشهد در تابستان امسال نداریم، افزود: با وجود این، حال‌وروز ذخایر آبی شهر مشهد به‌هیچ‌وجه خوب نیست و شهروندان و زائران بارگاه نورانی امام‌هشتم (ع) باید همکاری زیادی برای عبور از بحران کم‌آبی امسال داشته باشند.
او این را هم گفت که جیره‌بندی آب کمکی به مشکل کمبود آن نمی‌کند و برعکس به‌دلیل امکان‌پذیربودن ذخیره این مایع حیاتی، سبب هدررفت بیشتر منابع موجود می‌شود.

افزایش ۴.۵ درصدی مصرف

اسماعیلیان از افزایش ۴.۵ درصدی مصرف آب در شهر مشهد در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: این در حالی است که حجم بارندگی‌های شهر مشهد امسال بین ۶۷ تا ۷۰ درصد کم شده و ذخیره پشت سد‌های این شهر نیز بسیار ناچیز است. به گفته او موجودی سد‌های دوستی، طرق، کارده و ارداک که منابع اصلی تأمین آب آشامیدنی مشهد به شمار می‌آیند، اکنون به‌ترتیب ۳۷، ۶.۳، ۶ و ۹ میلیون مترمکعب است که با حجم واقعی آن‌ها فاصله درخورتأملی دارد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب مشهد با اشاره به راه‌اندازی پویشی برای مدیریت مصرف آب، گفت: مشهدی‌ها با برخی اقدامات کوچک، اما مؤثر مانند مدیریت زمان استحمام روزانه، تنظیم درجه کولر‌های آبی و گازی و همچنین کاهش حجم ذخیره آب در فلاش‌تانک می‌توانند نقش مؤثری در عبور از بحران آبی پیش‌رو داشته باشند.

وی بیان کرد: سعی شده است با همکاری دستگاه‌هایی مانند شهرداری مشهد، اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش و برخی دانشگاه‌های شهر با ورود برخی چاه‌های داخل مشهد به چرخه شرب، از اضطرار وضعیت آبی این محدوده کاسته شود.

از مجموع تراز نرمال ۱.۵ میلیارد‌مترمکعبی سد‌های خراسان‌رضوی و شهر مشهد، اکنون ذخیره‌ای حدود ۲۲۰‌میلیون مترمکعب وجود دارد که این دارایی فقط معادل ۱۴ درصد از حجم این سازه‌های بزرگ است. پارسال این رقم نزدیک به ۴۳۸‌میلیون مترمکعب و ۲۷.۹‌درصد از حجم مخازن استان بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->