نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

در نشست «پای حرف مردم» در محله آیت ­ا... عبادی مشهد مطرح شد: زیرساخت‌های ورزشی شهر متحول می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۹۶۴۴
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
در نشست «پای حرف مردم» در محله آیت ­ا... عبادی مشهد مطرح شد: زیرساخت‌های ورزشی شهر متحول می‌شود
نشست «پای حرف مردم» که یکی از ابتکارات اعضای شورای ششم شهر مشهد است و با هدف گفت‌وگوی بی‌واسطه مدیران شهری با مردم محلات مختلف شهر در مساجد برگزار می‌شود، این هفته با حضور رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر، رئیس کمیسیون ویژه ورزش‌وجوانان شورای اسلامی شهر و شهردار منطقه ۲ در مسجد حضرت حجت‌بن‌الحسن (عج) محله آیت ­ا... عبادی برگزار شد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز ، مردم محله  آیت ­ا... عبادی در این نشست به بیان دغدغه‌ها، مشکلات و مسائلشان پرداختند. مدیران شهری هم پس از پاسخگویی به این مسائل، اعلام کردند که مشکلات مردم این محله پیگیری می‌شود و پس از مدتی نتیجه این پیگیری‌ها به آگاهی شهروندان محله خواهد رسید.

توسعه زیرساخت‌های ورزشی

رئیس کمیسیون ویژه ورزش‌وجوانان شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست بیان کرد: محله عبادی با توجه به اینکه نه محله حاشیه شهر و نه محله برخوردار است، مشکلات فراوانی دارد. یکی از مشکلات این محله، گره ترافیکی خیابان آیت‌ا... عبادی، از میدان امام‌حسین (ع) تا چهارراه گاز، چهارراه خواجه‌ربیع و به‌ویژه چهارراه راه‌آهن است؛ موضوعی که سبب بروز مشکلات برای شهروندان شده است. از همین رو از شهردار منطقه می‌خواهیم که جلسه مشترکی را با مدیرعامل سازمان ترافیک بگذارد تا بتوان برای گره‌گشایی از ترافیک این منطقه گامی برداشت.

سیدحسین علوی‌مقدم افزود: آسفالت نامناسب کوچه‌های محله عبادی و جدول‌های فرسوده کوچه‌ها از دیگرمعضلات محله عبادی به شمار می‌رود. شورای ششم شهر مشهد در اقدامی بی‌سابقه ۵۰ درصد بودجه امسال شهرداری را به مناطق محروم اختصاص داده است. همچنین با تشکیل کمیسیون ویژه ورزش‌وجوانان، نخستین‌بار در شهرداری در بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی حوزه ورزش اختصاص داده شده است که امیدواریم با این اعتبار، شهر مشهد امسال به کارگاه عمرانی زیرساخت‌های ورزشی تبدیل شود.

سرعت‌بخشی به عملیات مترویی

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه این نشست مردمی با بیان اینکه برای تأمین ناوگان اتوبوسی شهر و مناسب‌شدن میانگین عمر این ناوگان، نیازمند ۲ هزار دستگاه اتوبوس هستیم، گفت: برای خرید هر دستگاه اتوبوس باید بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه کرد و خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

مجید طهوریان‌عسکری با اشاره به پایان حفاری جبهه شرقی خط ۳ قطارشهری مشهد و اجرای عملیات انتقال دستگاه حفار به جبهه غربی این خط، افزود: خط ۳ مترو مشهد طولانی‌ترین خط ریلی درون‌شهری مشهد محسوب می‌شود و شرقی‌ترین منطقه مشهد را به غربی‌ترین منطقه وصل می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت ساخت فاز نخست خط ۳ مترو، ادامه داد: عملیات ساخت این بخش از خط مترو مشهد با هدف اتصال پایانه مسافربری و میدان شهدا به حرم مطهر رضوی و اتصال خطوط یک و دو مترو به خط ۳ در حال انجام است و در بدبینانه‌ترین حالت تا پایان سال ۱۴۰۳ این بخش از خط مترویی مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید و زائران و مجاوران بارگاه رضوی می‌توانند با استفاده از این خط، از طریق خیابان شیرازی و باب‌الجواد (ع) به زیارت حضرت‌رضا (ع) مشرف شوند.

طهوریان‌عسکری بیان کرد: امیدواریم تا پایان این دوره مدیریت‌شهری مشهد عملیات حفاری خط ۳ مترو در بخش غربی آن نیز به پایان برسد. در کنار این خط، عملیات حفاری خط ۴ مترو نیز در حال انجام است و اکنون دستگاه حفار به میدان امام‌حسین (ع) رسیده است و پس از عبور از این میدان، عملیات حفاری خیابان عبادی نیز انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان دوره ششم مدیریت‌شهری مشهد حفاری این خط هم به سمت شهرک شهیدباهنر به پیشرفت قابل قبولی رسیده باشد.

وی در پایان سخنانش گفت: همه مسائلی که مردم در مساجد و نشست‌های «پای حرف مردم» مطرح می‌کنند، از طریق اعضای شورای اسلامی شهر پیگیری می‌شود و پس از مدتی به آگاهی مردم خواهد رسید که چه تعداد از مشکلات رفع و دلایل به‌نتیجه‌نرسیدن برخی دیگر از مسائل به اطلاع مردم خواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->