اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

کمتر از ۵۰ درصد بودجه فرهنگی توسط شهرداری مشهد جذب شده است

  • کد خبر: ۲۰۲۶۴۳
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کمتر از ۵۰ درصد بودجه فرهنگی توسط شهرداری مشهد جذب شده است
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به جذب کمتر از ۵۰ درصد بودجه از سوی شهرداری مشهد تصریح کرد: در بودجه‌های فرهنگی با بحران جدی روبه‌رو هستیم و فقط کمتر از ۵۰درصد بودجه به‌وسیله شهرداری جذب شده است.

به گزارش شهرآرانیوز در ادامه سلسله جلسات مدیران شهری با مردم، هاشم دائمی، عضو شورای شهر و کمیته نظارتی شهرداری منطقه یک؛ جواد مسلم، شهردار منطقه یک و یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری در جلسه‌ای چند ساعته در مسجد امام سجاد (ع) پاسخگوی سؤالات و مشکلات شهروندان ساکن این منطقه شدند.

عضو کمیته نظارتی شماره ۳ شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست مردمی با بیان اینکه سطح مطالبات مردم در مناطق مختلف شهر مشهد بسیار متفاوت است و باید متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه، خدمت‌رسانی انجام شود گفت: به دلیل ابلاغ طرح تفصیلی درآمد‌های مدیریت شهری تحت‌تأثیر قرار گرفته است. در حال حاضر هم سازنده‌ها و هم شهرداری‌ها با مشکلاتی رو‌به‌رو هستند. بخش زیادی از درآمد شهرداری‌ها تحت‌تأثیر این موضوع قرار گرفته و برای همین خدمت‌رسانی در شهرداری دچار محدودیت شده است.

رأی دیوان و نارضایتی کسبه و شهرداری

هاشم دائمی ادامه داد: رأی دیوان عدالت اداری درباره تجاری‌های موقت که چندی پیش به شهرداری‌ها ابلاغ شد، هم باعث نارضایتی کسبه شده است و هم شهرداری‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است. زمانی که در جایگاه کلان تصمیمی بدون نظر کارشناسی گرفته می‌شود، شهرداری به عنوان یک دستگاه خدمت‌رسان و شورای شهر که باید زبان گویای مردم باشد، دچار مشکلاتی می‌شود. متأسفانه برخی قوانین و ضوابط دست‌وپاگیر باعث می‌شود قدرت مانور مدیران در کشور محدود شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به جذب کمتر از ۵۰ درصد بودجه از سوی شهرداری مشهد تصریح کرد: در بودجه‌های فرهنگی با بحران جدی روبه‌رو هستیم و فقط کمتر از ۵۰درصد بودجه به‌وسیله شهرداری جذب شده است. ما حتی در مناطق کم‌برخوردار هزینه پروانه‌های ساختمانی را به نفع مردم کاهش دادیم، اما باز هم مردم با مشکلاتی رو‌به‌رو هستند که ناشی از رکود اقتصادی است.

بار مسائل فرهنگی روی دوش شهرداری

شهردار منطقه یک نیز با اشاره به هزینه ۲۰ میلیارد‌تومانی مدیریت شهری در این منطقه برای رفت‌و‌روب و نگهداری از تأسیسات و مبلمان شهری توضیح داد: ما نیاز داریم که برای بسیاری از پروژه‌ها که اولویت دارند اعتباری اختصاص پیدا کند، اما سهم بودجه و اعتبارات عمرانی منطقه یک نسبت به میزان درآمد از کل بسیار کم و ناچیز است. جواد مسلم در پاسخ به درخواست‌های متعدد مردم برای رسیدگی به وضعیت پل‌های عابرپیاده بیان کرد: رسیدگی به وضعیت پل‌های هوایی و پله‌های برقی آن در حوزه وظایف سازمان ترافیک است و شهرداری منطقه پیگیر مطالبات شهروندان در این‌باره خواهد بود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این نشست مردمی گفت: بار بسیاری از مسائل فرهنگی شهر بر دوش شهرداری است و شهرداری مشهد امروز یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های فرهنگی شهر را به دوش می‌کشد. یوسف اسماعیل‌زاده ادامه داد: مجموعه شهرداری بیشترین تماس را با شهروندان دارد و در حوزه خدمات‌رسانی عام نیز بیشترین فعالیت را دارد، اما دیگر دستگاه‌ها نیز باید وظایف خود را انجام دهند تا مشکلات و نیاز‌های شهروندان به‌صورت کامل پاسخگویی شود.

وی افزود: متأسفانه اکنون در حوزه اعتبارات فرهنگی، مجموعه شهرداری در تنگنای شدید قرار دارد، البته فضاآرایی شهری، وظیفه ذاتی شهرداری است و به صورت حداکثری انجام می‌شود، اما با توجه به وسعت کلان‌شهر مشهد کفاف تمام توقعات را نمی‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->