تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها
پاسخ به درخواست ۱۵ ساله شهروندان؛

سال آینده؛ بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح مصلی مشهد

  • کد خبر: ۱۶۹۷۷
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
سال آینده؛ بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح مصلی مشهد
از پیمانکار میخواهیم که کام مردم را شیرین کند و تا سال آینده همین زمان کار پروژه تقاطع غیر هم سطح مصلی را به اتمام برساند
زهرا اسکندریان- محمدرضا کلایی شهردار مشهد در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر هم سطح مصلی با اعلام این خبر افزود: این پروژه نباید ابتر بماند. ۱۴ ماه برنامه زمان بندی برای اجراست. از پیمانکار میخواهیم که کام مردم را شیرین کند و تا سال آینده همین زمان کار را به اتمام برساند
وی افزود: این محور به سمت بخش میانی بولوار قلعه ساختمان و قلعه خیابان را امتداد خواهیم داد تا به طرق هم دسترسی دیگری برای بهشت رضا داشته باشیم.
شهردار مشهد با بیان اینکه دسترسی دوم برای اتصال به حرم ایجاد می‌شود تاکید کرد: با اجرای این پروژه این منطقه از حبس در می‌آید. هم استان قدس و هم مردم برد خواهند کرد.
وی گفت: امیدواریم ادامه این مسیر هر چه سریع‌تر در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد.
وی اذعان داشت: عناصر زیادی در اجرای این پروژه ما را پشتیبانی کردند که در راس آن استاندارخراسان رضوی قرار دارد، از نمایندگان مجلس به ویژه آقای قاضی زاده در همراهی شان برای اجرای این پروژه تشکر میکنم.
وی با اشاره به اینکه علی رغم اینکه مشهد شهری ثروتمند است متاسفانه جدی گرفته نمی‌شود اذعان داشت: باید مشهد را به عنوان پیشتاز توسعه به پیش ببریم. از نمایندگان مردم مشهد رد مجلس واقعا سپاسگزارم و از این عزیزان می‌خواهم دست از کمک به ما برندارند و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

درخواست به تقاضای ۱۵ ساله شهروندان
در این مراسم خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز افزود:این پروژه یکی از پروژه‌هایی است که ۱۰ تا ۱۵سال مورد تقاضا و خواست شهروندان بوده است. در این مکان امکان ارائه خدمات مناسب مثل خطوط اتوبوس نیز وجود نداشت.
وی ادامه داد: در بزرگراه کلانتری دسترسی به حرم مطهر از بولوار مصلی است، اما به دلیل اینکه رانندگان باید تا دوربرگردان شهید عباسپورمسیری را بپیمایند تا به دور برگردان برسند و دور بزنند از ظرفیت این محور به درستی استفاده نمی‌شد.
کاظمی گفت: علاوه بر آن زائری هم که از خارج از شهر می‌آمد نمی‌توانست ازاین دسترسی به درستی استفاده کند. با احداث و اجرای این تقاطع ما شاهد کاهش بار ترافیکی، آلودگی هوا و رعایت سرعت مطمئنه خواهیم بود. اتصال پل چهارم در این مسیر مجموعه شهرک‌های موجود را از بن بست خارج می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: شهرک‌های رجایی و باهنر و خروجی‌های این شهرک‌ها که بار ترافیکی بولوارسرخس به داخل بولوار حر را نیز دارد کشش و گنجایش بار ترافیکی را ندارد. به همین دلیل دسترسی دیگری طراحی می‌شود تا اتصال محور را به پل چهارم داشته باشد.
کاظمی افزود: ازاین محور دسترسی به بهشت رضا ایجاد خواهد شد و اتصال بولوار محمدآباد به این مجموعه هم رونق خوبی ایجاد خواهد کرد و مشکلات عدیده حل می‌شود.
وی اذعان داشت: در برنامه زمانبندی زمان اجرای این پروژه ۱۴ ماه توافق شده است. رقم ریالی زیرگذر و همسطح بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است. زیرگذر اصلی به طول یک و سه دهم کیلومتر و میدان هم سطح به بولوار مصلی نیز شامل ۲۸۰ هزار متر مکعب خاکریزی و خاک برداری خواهد بود. این پروژه ۸۰ شمع دارد و آیلند وسط به طول ۱۲ متر خواهد بود که دو طرف سه باند قرار می‌گیرد.

هدف اتصال مسیر غرب به شرق به تنهایی نیست
فیضی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این باره گفت: این پروزه ۲۰ سال است بر زمین مانده است و ده‌ها پروژه این چنین در مدیریت شهری آغاز می‌شود
وی ادامه داد: پس از رفع و رجوع مشکلات آن در طرح جامع امروز این پروژه کلید خورد. هدف از اجرای این پروژه فقط یک زیرساخت اتصال شرق به غرب نیست بلکه اجرای عدالت اجتماعی در زیرساخت‌های شهر‌ی است.
وی افزود: توسعه زیرساخت‌ها و دسترسی‌های غربی به شرقی همه در راستای رفع نقصان معابر شهری است.
فیضی با بیان اینکه باید توسعه را متوازن به همه پهنه‌های شهری عرضه کنیم افزود: مردم حاشیه شهر شایسته هر نوع خدمت بهینه هستند. نیاز‌های این مناطق را با برگزاری ۶۰۰ ساعت جلسه ودیدار در مساجد احصا کردیم.
وی خاطر نشان کرد: مرد شعار نیستیم و مرد حضور در میان آحاد مردمیم. خودمان را مردم حاشیه و خادمان آنان می‌دانیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->