تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

کتابت اشعار سوگواره جوادالائمه(ع) در مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس

  • کد خبر: ۱۷۰۱۱۰
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
کتابت اشعار سوگواره جوادالائمه(ع) در مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس
کارگاه یک روزه خوشنویسی سوگواره جوادالائمه(ع) با حضور خادمیاران هنری در مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی رضوی در روز شهادت نهمین امام شیعیان جهان آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این کارگاه که با حضور جمعی از هنرمندان و اساتید خطاط و تذهیب‌کار برگزار شد، اشعار و ابیاتی در وصف مقام امام جواد(ع) به رشته تحریر درآمده است.

حمیدرضا شادکام، یکی از اساتید هنر خطاطی حاضر در این کارگاه، طی گفتگویی فضای اختصاص داده‌شده به کتابت در مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی را فرصتی برای اهل پژوهش در زمینه هنر خط پیشکسوتان برشمرد.

وی افزود: خادمیاران هنری از مدرسان و اساتید انجمن خوشنویسان هستند که در مناسبت‌های ملی و مذهبی مختلف کارگاه‌های مختلفی را در این مکان برگزار می‌کنند.


بیشتر بخوانید:

نمایشگاه نگاره‌های چوبی در موزه بزرگ خراسان

 



شادکام افزود: آثار کتابت شده با استفاده از هنر خادمیاران تذهیب کار آراسته شده و طی نمایشگاه جمعی در مناسبتی خاص در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

استاد سیدجلال رضوی و خانم‌ها عرفان‌پور، مقیمی و عطائی از دیگر خادمیاران هنری بودند که در این کارگاه به کتابت اشعار پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->