آیا ادارات مشهد فردا شنبه (۹ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ ۲۰ اتوبوس شعبه سیار اخذ رأی در مشهد شدند شهربازی پارک ملت مشهد با ۲۶ وسیله بازی بازگشایی شد (۸ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۲ قاچاقچی مسافرنما با بیش از ۱۰ کیلو موادافیونی در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳) محلات مشهد مهمان محبان علی (ع) بودند نرخ مراکز اقامتی خراسان‌رضوی به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود ترافیک سنگین در محدوده مجموعه شهید بهشتی، میدان جانباز و تقاطع خیام مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران قالیباف در مشهد محدودیت ترافیکی ایجاد کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ
سرخط خبرها

«شهرداری مشهد» می‌تواند پایلوت خوبی برای حوزه دوچرخه‌سواری و ناوگان حمل‌و‌نقل پاک باشد

  • کد خبر: ۱۷۰۵۸۶
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
«شهرداری مشهد» می‌تواند پایلوت خوبی برای حوزه دوچرخه‌سواری و ناوگان حمل‌و‌نقل پاک باشد
معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: کمتر شهرداری را دیدم که به اندازه شهردار مشهد بر حوزه‌های نوین به ویژه هوای پاک تاکید داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید سجاد انوشه امروز، ۳۱ خرداد ماه، در رويداد كشوری مشهد شهر دوستدار دوچرخه که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر هوای پاک به یکی از دغدغه‌های جدی کلان‌شهرها تبدیل شده و اگر امروز به این مسئله نپردازیم شاید در آینده نه چندان دور با مسائلی جبران ناپذیر روبه‌رو شویم.

وی بیان کرد: زمانی که به شهرداری‌های سایر شهرهای استان می‌رسم همواره مشهد را مثال می‌زنم؛ زیرا در حوزه‌های مختلف پیشرو بوده، البته فراز و نشیب وجود داشته است. قطعا با درایت شهردار و شورای شهر در دوره جدید نیز پیشرو خواهیم بود. کمتر شهرداری را دیدم که به اندازه شهردار مشهد بر حوزه‌های نوین به ویژه هوای پاک تاکید داشته باشند.

انوشه افزود: در زمینه تاکسی برقی امکان بسیار ویژه در نظر گرفتیم و دنبال این هستیم مشهد و تهران که پایلوت اتفاقات خوب هستند، اقدامات ویژه‌ای را در حوزه‌های مختلف ناوگان به ویژه تاکسی، اتوبوس برقی و دوچرخه رقم بزنند. 

معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ما در مشهد با ۴ میلیون جمعیت و ۳۰ میلیون زائر مواجه هستیم که روزانه بیش از یک میلیون تردد خودرو سبک و ۴۰۰ هزار موتور سوار در شهر داریم و خروجی آن‌ها استفاده ۳ میلیون لیتری از بنزین است. این موجب تولید آلودگی می‌شود.

وی ادامه داد: ۶۴ درصد حجم آلودگی شهر به ماشین‌ها و ناوگان محرک برمی‌گردد که از این میزان ۵۱ درصد مربوط به خودروهای شخصی است. پوشش بسیاری از خودروهای شخصی با مدهای حمل‌و‌نقلی مختلف امکان‌پذیر است که دوچرخه نیز می‌تواند مکمل بسیار خوبی باشد.در آینده‌ای نه چندان دور سرطان و بیماری‌های مختلف موضوعات جبران‌ناپذیری را ایجاد می‌کند و حجم خودروها موجب تصادف می‌شود.

انوشه با بیان اینکه مشوق‌های بسیار خوبی برای استفاده از حمل‌ونقل پاک در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بانک مهر عامل شده و می‌توان مشوق‌های خوبی را برای شهروندان ایجاد کرد. ما نیز آمادگی داریم زیرساخت‌ها را توسعه دهیم.

معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه ایجاد دبیرخانه شهر دوستدار دوچرخه در مشهد دلایل متفاوتی دارد، تصریح کرد: یکی از دلایل ناوگان ویژه‌ای است که در دو سال گذشته در مشهد شکل گرفته، اکنون توسعه ویژه‌ای پیدا کرده و برنامه‌های ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده است. ما مشهد را صرفا شهر مردم مشهد نمی‌دانیم، بلکه شهر ایران می‌بینیم. با این نگاه شهرداری مشهد می‌تواند پایلوت خوبی برای حوزه دوچرخه‌سواری و ناوگان حمل‌و‌نقل پاک باشد و در سایر شهرهای کشور توسعه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->