رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید از جمله اهداف زیست بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد تمرکز بر حداکثر بهره‌وری منابع آبی موجود برای فضای سبز مشهد در سال ۱۴۰۴ تور مجازی فاز اول خط سه مترو مشهد | با ابر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد بیشتر آشنا شوید
سرخط خبرها

«شهرداری مشهد» می‌تواند پایلوت خوبی برای حوزه دوچرخه‌سواری و ناوگان حمل‌و‌نقل پاک باشد

  • کد خبر: ۱۷۰۵۸۶
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
«شهرداری مشهد» می‌تواند پایلوت خوبی برای حوزه دوچرخه‌سواری و ناوگان حمل‌و‌نقل پاک باشد
معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: کمتر شهرداری را دیدم که به اندازه شهردار مشهد بر حوزه‌های نوین به ویژه هوای پاک تاکید داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید سجاد انوشه امروز، ۳۱ خرداد ماه، در رويداد كشوری مشهد شهر دوستدار دوچرخه که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر هوای پاک به یکی از دغدغه‌های جدی کلان‌شهرها تبدیل شده و اگر امروز به این مسئله نپردازیم شاید در آینده نه چندان دور با مسائلی جبران ناپذیر روبه‌رو شویم.

وی بیان کرد: زمانی که به شهرداری‌های سایر شهرهای استان می‌رسم همواره مشهد را مثال می‌زنم؛ زیرا در حوزه‌های مختلف پیشرو بوده، البته فراز و نشیب وجود داشته است. قطعا با درایت شهردار و شورای شهر در دوره جدید نیز پیشرو خواهیم بود. کمتر شهرداری را دیدم که به اندازه شهردار مشهد بر حوزه‌های نوین به ویژه هوای پاک تاکید داشته باشند.

انوشه افزود: در زمینه تاکسی برقی امکان بسیار ویژه در نظر گرفتیم و دنبال این هستیم مشهد و تهران که پایلوت اتفاقات خوب هستند، اقدامات ویژه‌ای را در حوزه‌های مختلف ناوگان به ویژه تاکسی، اتوبوس برقی و دوچرخه رقم بزنند. 

معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ما در مشهد با ۴ میلیون جمعیت و ۳۰ میلیون زائر مواجه هستیم که روزانه بیش از یک میلیون تردد خودرو سبک و ۴۰۰ هزار موتور سوار در شهر داریم و خروجی آن‌ها استفاده ۳ میلیون لیتری از بنزین است. این موجب تولید آلودگی می‌شود.

وی ادامه داد: ۶۴ درصد حجم آلودگی شهر به ماشین‌ها و ناوگان محرک برمی‌گردد که از این میزان ۵۱ درصد مربوط به خودروهای شخصی است. پوشش بسیاری از خودروهای شخصی با مدهای حمل‌و‌نقلی مختلف امکان‌پذیر است که دوچرخه نیز می‌تواند مکمل بسیار خوبی باشد.در آینده‌ای نه چندان دور سرطان و بیماری‌های مختلف موضوعات جبران‌ناپذیری را ایجاد می‌کند و حجم خودروها موجب تصادف می‌شود.

انوشه با بیان اینکه مشوق‌های بسیار خوبی برای استفاده از حمل‌ونقل پاک در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بانک مهر عامل شده و می‌توان مشوق‌های خوبی را برای شهروندان ایجاد کرد. ما نیز آمادگی داریم زیرساخت‌ها را توسعه دهیم.

معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه ایجاد دبیرخانه شهر دوستدار دوچرخه در مشهد دلایل متفاوتی دارد، تصریح کرد: یکی از دلایل ناوگان ویژه‌ای است که در دو سال گذشته در مشهد شکل گرفته، اکنون توسعه ویژه‌ای پیدا کرده و برنامه‌های ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده است. ما مشهد را صرفا شهر مردم مشهد نمی‌دانیم، بلکه شهر ایران می‌بینیم. با این نگاه شهرداری مشهد می‌تواند پایلوت خوبی برای حوزه دوچرخه‌سواری و ناوگان حمل‌و‌نقل پاک باشد و در سایر شهرهای کشور توسعه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->