آنونس رسمی فیلم «مست عشق» رونمایی شد + فیلم تصویرسازی دیجیتال حسن روح‌الامین برای شعر رهبر معظم انقلاب + عکس مجموعه ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد دبیر بیست‌و‌دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد لیلا حاتمی با «مسیر باد» به ونیز می‌رسد؟ «پرویز خان» سینما آنلاین + زمان اکران آنلاین سریال «رخنه» کلید خورد تولید فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر ماجرای تیراندازی به «کنجی ژیراک» ستاره موسیقی پاپ فرانسه محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ مشخص شد ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش خاطره‌ای از جنس صدا | یادی از شهلا ناظریان، دوبلور پیشکسوت که ۲ سال پیش در چنین روزی درگذشت فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

معرفی فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر/ مغز استخوان

  • کد خبر: ۱۷۰۸۳
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
معرفی فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر/ مغز استخوان
فیلم «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی یکی دیگر از فیلم‌های اجتماعی مهم در جشنواره فیلم فجر است.
حمیدرضا قربانی کار خود را در سینما به عنوان دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و تدوینگر آغاز کرد و سال‌ها به عنوان دستیار یک و برنامه‌ریز اصغر فرهادی با او همکاری داشت. قربانی در سال ۹۴ نخستین فیلم خود را با نام «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» بر اساس قصه‌ای درباره قتل و قصاص جلوی دوربین برد و با واکنش مثبت منتقدان در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر مواجه شد.
 
او چهار سال بعد از تجربه اولش در فیلمسازی، مهر ماه امسال دومین فیلمش را با حضور ستاره‌های سینما جلوی دوربین برد؛ فیلمی با نام «مغز استخوان» که توسط علی زرنگار، یکی از نویسنده‌های فیلم تحسین شده «بدون تاریخ، بدون امضا» به نگارش درآمده است.

حاشیه
ابتدا نقش اصلی مرد «مغز استخوان» به پارسا پیروزفر پیشنهاد شده بود، اما بعد از قطعی نشدن حضور این بازیگر، بابک حمیدیان جایگزین او شد. ترکیب بازیگران فیلم از پری ناز ایزدیار و بابک حمیدیان و جواد عزتی که هر کدام با چند فیلم در این دوره حضور دارند تا نوید پورفرج بازیگر با استعداد «مغز‌های کوچک زنگ زده» و بهروز شعیبی که امسال به عنوان کارگردان «روز بلوا» در بخش مسابقه حضور دارد، از نکات کنجکاوی برانگیز «مغز استخوان» است. اما یکی از نکات حاشیه‌ای دیگر، به بیاینه چند هفته پیش بابک حمیدیان بر می‌گردد که در آن به عدم حضورش در جشنواره به دلیل احترام به خانواده‌های داغدار هواپیمای اوکراین اشاره کرده بود. این انصراف با واکنش متفاوت حسین پورمحمدی تهیه کننده فیلم «مغز استخوان» همراه شد.

طبق صحبت‌های ‎حسین پور محمدی در گفتگوی اخیرش، «مغز استخوان» فیلمی به شدت نفس گیر است که با وجود قصه و فضای تلخ، اما خسته کننده نیست.
 
این فیلم یکی از مهمترین آثار اجتماعی جشنواره امسال است که طبق شنیده‌ها موضوع آن برای اولین بار در سینمای ایران به تصویر کشیده می‌شود. فیلم حمیدرضا قربانی شانس زیادی دارد تا در بخش‌های مهم، مانند بازیگر اصلی و مکمل، فیلمنامه و کارگردانی نامزد سیمرغ شود و جوایز کسب کند.
 
داستان فیلم
فیلم با شروعی جالب استارت می‌خورد: ماشینی از پایین کوه در هوای گرگ و میش به بالا می‌آید و دوربین به آرامی در یک لانگ‌تیک بلند، به چپ پن کرده و کات نمی‌زند تا دو نفر از ماشین پیاده شده که یکی از آن‌ها جواد عزتی است.

بهار با بازی پریناز ایزدیار پسرش (پیام بُداغی) دچار سرطان شده و دکتر‌ها همه راه‌ها رو رفتن و هیچ راهی برای درمان این بچه غیر از استفاده از بانک خون بند ناف باقی نمونده و این در حالیه که بهار از همسرش جدا شده و با همسر فعلیش حسین بُداغی با بازی بابک حمیدیان زندگی میکند.
 
 
عوامل فیلم
 
کارگردان: حمیدرضا قربانی

‏‎نویسنده: علی زرنگار

‏‎تهیه کننده: حسین پورمحمدی

بازیگران: پری‌ناز ایزدیار، بابک حمیدیان، بهروز شعیبی، نوید پور فرج و جواد عزتی

فیلم‌برداری: مرتضی قیدی

تدوین: هایده صفی‌یاری
 
منبع: فیلم نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->