تیمارگاه حیات وحش استان خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان
سرخط خبرها

وزیر بهداشت: ۲ دهک دیگر به جمعیت بیمه رایگان کشور اضافه شد

  • کد خبر: ۱۷۰۹۲۷
  • ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
وزیر بهداشت: ۲ دهک دیگر به جمعیت بیمه رایگان کشور اضافه شد
وزیر بهداشت از اضافه شدن دو دهک دیگر به جمعیت بیمه رایگان کشور خبر داد و گفت: علاوه بر سه دهک اول جامعه که پارسال بیمه رایگان شدند، از امروز دو دهک دیگر نیز به این جمعیت اضافه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام این خبر افزود: با اضافه شدن دو دهک ۴ و ۵ به جمعیت بیمه شدگان رایگان کشور، از این پس ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این دهک‌ها بیمه سلامت رایگان خواهند شد.

وی افزود: جزییات این طرح از طریق پیامک به افراد تحت پوشش بیمه ارائه خواهد شد.

دکتر عین اللهی یادآور شد: با پیشنهاد وزارت بهداشت و تصویب هیأت دولت در روز چهارشنبه گذشته، در حال حاضر ۵ دهک درآمدی جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند.

وزیر بهداشت هدف از این مصوبه را آسان سازی و رایگان سازی بیمه همگانی برای دهک‌های نخست جامعه به ویژه ساکنان مناطق کم برخوردار و در نتیجه کاهش هزینه‌های درمانی مردم عنوان کرد.

بنا بر اعلام وزیر بهداشت، میزان مشارکت دهه چهار تا قبل از این مصوبه، پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه معادل ۱۴۳ هزارتومان و میزان پرداختی دهک پنج ۲۰ درصد حق بیمه یعنی ۲۸۷ هزار تومان بود که از این پس رایگان خواهد بود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، عین اللهی افزود: علاوه بر دو دهکی که به جمعیت بیمه شدگان رایگان اضافه شده، میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش قابل توجهی داشته است؛ به طوری که پرداختی دهک شش از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک ۷ از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد و پرداختی دهک ۸ از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک ۹ از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->