چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید یک تونر طبیعی که برای درمان آکنه معجزه می‌کند در چه مواردی نباید از بوتاکس برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده کرد؟ اعزام ۵۱۳ زائر حج عمره به سرزمین وحی از فرودگاه مشهد یک روش ساده برای از بین بردن سیاهی زیر چشم ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور | آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها اعلام شد آیا زالودرمانی در علم پزشکی مورد تایید است؟ مدیریت اقتصادی خانواده چطور امکانپذیر است؟ هر کدملی یک مراقب سلامت دارد | پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده + جزئیات عربستان سعودی: زائران حج فقط با کارت هوشمند می‌توانند وارد مکه شوند پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۱۶ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم بارش باران تا پایان هفته آیا تمدیدنکردن گواهینامه، مانع پرداخت خسارت بیمه می‌شود؟
سرخط خبرها

ماجرای خانه‌های خالی و مالیاتی که همچنان روی هواست

  • کد خبر: ۱۷۱۲۷
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
  • ۱
ماجرای خانه‌های خالی و مالیاتی که همچنان روی هواست
در شرایطی که برخی نیازمند خانه و اجاره نشین هستند با وجود اینکه دولت پیش از این تصمیم گرفته بود برای خانه‌های خالی مالیات وضع شود، اما هنوز تصمیم وضع مالیات بر این خانه‌ها عملی نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز،  معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در آخرین بررسی‌های به عمل آمده هم اینک تعداد ۱۹۴ هزار و ۴۸۰ واحد مسکونی ساخته شده در سطح خراسانرضوی، خالی از سکنه هستند.

 

جواد اسلامی محمدی با اشاره به پروژه مسکن مهر افزود: پروژه مسکن مهر که از سال ۸۶ در خراسان رضوی آغاز شد شامل ۱۱۹ هزار و ۳۹۵ واحد در شهر‌های جدید گلبهار و بینالود، شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بود.
 

معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: عمده واحد‌های مسکن مهر به بهره برداری رسیده و گرانی مصالح ساختمانی بر روی روند ساخت باقی خانه‌ها تاثیر نگذاشته است.
 

اسلامی محمدی افزود: پروژه مسکن مهر در خراسان رضوی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد و از مرحله سازه‌های فولادی، بتن ریزی، سفتکاری و حتی نازک کاری عبور کرده و گرانی مصالح ساختمانی روی ادامه این پروژه اثری ندارد؛ آنچه برای اتمام ساخت خانه‌های مسکن مهر تاثیرگذار خواهد بود گرانی ابزارآلات و وسایلی مانند شیرآلات، کابینت و موارد مشابه است که هزینه‌های خانه سازی را افزایش می‌دهد.
 

محمدی افزود: هم اینک ۱۵ هزار و ۶۹ واحد مسکن مهر در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و شهر‌های جدید گلبهار و بینالود فاقد متقاضی است. در جلساتی با پیمانکاران ساختمان مقرر شد واحد‌های نیمه کاره بدون متقاضی به صورت خودمالک به قیمت زمین به پیمانکاران واگذار شوند.
 

وی خاطرنشان کرد: پیمانکار می‌تواند با تسهیلاتی که از بانک دریافت می‌کند و پولی که از مردم می‌گیرد خانه‌ها را ساخته و پس از اتمام به صورت آزاد به مردم واگذار کند.
 

خراسان رضوی با ۸.۱ درصد جمعیت کشور شش میلیون و ۴۳۴ هزار نفر جمعیت در قالب دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد.
 

جمعیت بیشتر خانوار‌های ساکن در خراسان رضوی چهار نفره است. پس از مشهد شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و تربت جام به ترتیب بیشترین جمعیت و داورزن، زاوه و فیروزه کمترین جمعیت را در خراسان رضوی دارند.
 

یک میلیون ۸۶۳ هزار و ۷۶۳ واحد مسکونی در سطح خراسان رضوی وجود دارد که ۶۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد آن آپارتمانی و یک میلیون ۱۷۸ هزار و ۶۰۳ واحد غیرآپارتمانی است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمودی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
با سلام،
لطفا از وضعیت پروژه ناتمام مسکن مهر چناران هم گزارش تهیه فرمایید. ممنون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->