ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

پرواز در آسمان‌های ناشناخته

  • کد خبر: ۱۷۱۸
  • ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۴
پرواز در آسمان‌های ناشناخته
معرفی و بررسی بازی اکشن اول شخص

حامد سرادار | همه ما قبول داریم که خلبانی، شغلی پرطرفدار بین کودکان ایرانی است و همه ما در کودکی برای یک‌بار هم که شده به خلبان‌شدن اندیشیده و خود را در قامت خلبان یک فروند جنگنده تصور کرده‌ایم که با سرعت فراوان بر فراز ابرها حرکت می‌کنیم. به‌شخصه در دوران نوجوانی از گوشه‌و‌کنار و معدود‌افرادی که برای این شغل آزمون داده بودند، شنیدم از هر صدنفری که در آزمون‌های سلامتی خلبانی شرکت می‌کنند، تنها یک نفر موفق به قبول‌شدن در این آزمون‌ می‌شود و مانند خیلی از هم‌سالان فهمیدم اگر برنامه‌ریزی خوب و فیزیک مناسبی نداشته باشی، این شغل دست‌نیافتنی می‌شود. چون آن زمان جثه نحیفی داشتم، پرواز در آسمان تنها در تخیلم انجام می‌شد تا اینکه با مجموعه‌بازی‌های ACE COMBAT آشنا شدم. در‌واقع با این بازی بود که طعم شیرین پرواز با انواع جنگنده‌های مدرن امروزی را چشیدم و این موضو‌ع، تلخی خلبان‌نشدن را در ذهنم کم‌رنگ کرد و انجام هر مأموریت، لذتی بی‌پایان در کلوپ بازی محل را ارمغان می‌آورد. چند‌سالی از عرضه آخرین شماره این‌سری موفق که خیلی‌ها با آن خاطرات خوشی دارند، می‌گذشت که بالاخره اوایل سال‌2019 نسخه جدید آن با نام منتشر شد. پایان کنکور و آغاز فصل تابستان موجب شد به معرفی این بازی بپردازیم و اگر با آن آشنا نیستید، شما را با یکی از بهترین شبیه‌سازهای پرواز آشنا کنیم تا چند ماه تعطیلی را در آسمان‌ها سیر کنید.

 

سری بازی‌های Ace Combat از آثار پیشگام صنعت بازی هستند. با انتشار اولین قسمت از این مجموعه در سال‌۱۹۹۲ با نام Air Combat بود که بازیکنان بالاخره توانستند خودشان را آن بالا، در اوج آسمان‌های آبی و بیکران ببینند و نبردهایی حماسی و جذاب را تجربه کنند.
سری ایس‌کامبت، نسل‌به‌‌نسل با پیشرفت سخت‌افزارهای بازی و نحوه‌ بازی‌سازی، رو به جلو حرکت کرد و حالا با انتشار برای پلتفرم‌های گوناگون، از کنسول‌های دستی و موبایل گرفته تا پلی‌استیشن یک و این اواخر، ایکس باکس وان و پلی‌استیشن‌4، جایگاه خودش را حسابی در دل بازیکنان باز کرده و به نامی بسیار بزرگ و محبوب تبدیل شده است. اما فاصله چند‌ساله عرضه نسخه آخر بازی کم‌کم داشت عطش طرفدارانش را خاموش می‌کرد.

 

آغاز خلبانی از قبرستان جنگنده‌ها

داستان این بازی همانند نسخه‌های قبل در دنیایی تخیلی می‌گذرد. اتفاقات این بازی در ادامه‌ دو بازی چهارم و پنجم از همین مجموعه اتفاق می‌افتد. Avril Mead یک مکانیک است که در منطقه‌ای دورافتاده با جتی که خودش با قطعات دورریخته شده تعمیر کرده است، گاهی پرواز می‌کند. در طول یکی از این پرواز‌ها درمیان دو جبهه‌ جنگ بین Osean Erusean گیر کرده است و به‌دلیل پرواز در منطقه‌ ممنوعه و نداشتن مجوز پرواز دستگیر و بازداشت می‌شود. برای گذراندن محکومیت خود، Avril به اردوگاه کار اجباری پایگاه هوایی ۴۴۴ فرستاده می‌شود. در طول محکومیتش Avril با یک خلبان بازنشسته جنگی به نام Trigger آشنا می‌شود. Trigger به‌دلیل دست‌داشتن در یک عملیات نجات و کشته‌شدن اتفاقی فردی در بازداشت به سر می‌برد، اما به‌دلیل اثبات مجدد خود می‌تواند رضایت فرماندهان را جلب کند و دوباره به فعالیت خلبانی بازگردد. داستان بازی پیش می‌رود و حوادث و اتفاقات گوناگونی در آن رخ می‌دهد. البته شیوه داستان‌گویی این بازی روی چند خط داستانی پیش می‌رود و شما در‌جریان بازی از داستان چند شخصیت مختلف مطلع می‌شوید.

 

محیط پویا و خیره‌کننده
از همان ابتدا با وارد‌شدن به بازی، محو تماشای گرافیک جنگنده‌ها و نورپردازی باورنکردنی آن‌ها می‌شوید. البته در این قسمت ایرادهایی نیز به چشم می‌خورد و با اینکه سازندگان در طراحی جزئیات آسمان و نورپردازی‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند، در برخی مراحل، طراحی گرافیکی جغرافیای بازی جزئیات کمی دارد. به‌طوری‌که درخت‌های تکراری یا محیط‌های خشک، نظر شما را به خودش جلب می‌کند که البته می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.
در حوزه انیمیشن مبارزات هنگام بازی باید گفت پس‌از منهدم‌کردن جنگنده‌های دشمن در آسمان در‌حالی‌که از کنار آن‌ها عبور می‌کنید، انیمیشن‌ طراحی‌شده کاری می‌کند که تپش قلب شما زیاد شود و هیجان کل بدن شما را فرا‌بگیرد. سازندگان همانند نسخه‌های پیشین، کماکان در طراحی زیبای تکه‌تکه‌شدن اجزای جنگنده‌های دشمن، تمام هنر خود را نشان داده‌اند.
سیستم پویای محیط واقعا دلچسب است. عوامل محیطی در‌حالی‌که روی گیم‌پلی شما تأثیر مستقیم می‌گذارد، جلوه گرافیکی زیبایی نیز به بازی می‌بخشد. از طوفان‌هایی که مانور جنگنده را برای شما دشوار می‌کند تا حضور مه در ارتفاعات، با شما کاری می‌کند که گمان کنید خودتان در جنگ حضور دارید و خلبانی هواپیمایی را برعهده گرفته‌اید. پس‌از غرش ابرها و حین عبور از رعد‌و‌برق‌ها، عملکرد رادار شما به هم می‌ریزد و در‌حالی‌که بین ابر‌های تاریک هواپیما خود را هدایت می‌کنید، ترس شیرینی بدن شما را فرا می‌گیرد و همانند یک خلبان واقعی باید به‌دنبال راه‌حل مناسب در این نوع موقعیت‌ها باشید.

 

آموزش ساده خلبانی

کنترلر‌های بسیار روان و لذت‌بخش بازی موجب می‌شود هر کاربر با سطح مهارت مختلف، چه بازیکنان قدیم و چه کسانی که تازه می‌خواهند وارد این سبک شوند، بتوانند به‌راحتی هدایت هواپیماها را برعهده بگیرند. البته گفتنی است که استاد‌شدن در هدایت‌ جنگنده‌ها نیز تمرینات زیادی احتیاج دارد. سازندگان قصد دارند که حین هر مأموریت و هر مرحله، شما را پله‌پله با طرز استفاده از مکانیزم‌های هواپیما آشنا کنند. این موضوع از همان ابتدا حتی با آموزش شلیک ساده تا استفاده از Flareها به بازیکنان نشان داده می‌شود. نحوه سوخت‌گیری و حتی فرود نیز به شما در مراحل مختلف آموزش داده می‌شود.
هم‌رزمان با هوش مصنوعی پایین تقریبا در تمامی مراحل شما را همراهی می‌کنند که اصلا روی حمایتشان نمی‌توانید حساب باز کنید و تنها باید گوش به حرفشان باشید؛ چرا‌که برخی از نکات مهم مأموریت‌ها و روش‌های به‌پایان‌رساندن آن در گفت‌‌و‌گوهای هم‌رزمان به گوش می‌خورد.
مراحل بازی یکی پس از دیگری شما را با چالش‌های درگیر‌کننده و متفاوت روبه‌رو می‌کند؛ به‌طوری‌که لحظه‌ای احساس تکراری‌بودن به شما دست نمی‌دهد. سازندگان در هر مأموریت کاربران را وادار می‌کنند که استراتژی دقیقی برای انجام آن در بازی اجرا کنند. در‌غیر‌این‌صورت شما در همان ابتدا شاهد انهدام جنگنده خود خواهید بود و به‌هیچ‌‌صورت نمی‌توانید این استراتژی‌ها را نادیده بگیرید. به‌طور‌مثال برای نابودکردن رادار‌هایی که روی قلعه کوه‌های بلند قرار دارد، موظف هستید که از زیر ابرها عبور کنید، در‌غیر‌این‌صورت اگر زمان زیادی را در ارتفاعات بالا بگذرانید، موشک‌هایی با سرعت بالا به سمت شما شلیک می‌شود که حتی توانایی جاخالی دادن نیز ندارید.

 

تلاش بیشتر، جنگنده بیشتر

سری Ace Combat همیشه از تنوع بالای جنگنده‌ها برخوردار بوده و نسخه Skies Unknown نیز از این قاعده مستثنا نیست. هواپیماهای مختلف با ویژگی‌های متنوعی برای همه نوع سلیقه در بازی در نظر گرفته شده است. اما باید بدانید که برخی از مراحل به شما اجازه نمی‌دهد که با جنگنده مورد‌علاقه خود به میدان نبرد وارد شوید. پیش از آغاز هر مرحله، مأموریت به‌صورت نموداری برای بازیکنان به نمایش درمی‌آید و کاربران با‌توجه‌به این موضوع باید جنگنده مناسبی انتخاب کنند. البته بازیکنان برای به‌دست‌آوردن جنگنده‌های جدید باید از امتیازات کسب‌شده استفاده کنند.
در برخی مراحل شما می‌توانید صرفا با نابود‌کردن هدف‌های اصلی مأموریت خود را به پایان برسانید، اما ازطرفی هدف‌های فرعی نیز در بازی حضور دارند که می‌توانید با مدیریت مهمات بخشی از موشک‌های خود را به انهدام هدف‌های فرعی اختصاص دهید. این موضوع باعث می‌شود امتیاز بیشتری برای خریدن جنگنده‌ها کسب کنید. قابلیت ارتقا‌دادن جنگنده‌ها و تغییر برخی عملکرد‌های آن به‌منظور شخصی‌سازی جنگنده‌ها در بازی گنجانده شده است و کاربران با کسب امتیاز و خریداری قطعات مختلف می‌توانند هواپیمای خود را ارتقا و به‌طور مثال سرعت مانور خود را افزایش دهند.

 

تزریق هیجان با موسیقی راک

موسیقی متن بازی مانند همیشه و با کمک ساز‌های سمفونی و آوای بلند ویولن‌ها، هیجانی وصف‌نشدنی در نبردها به شما القا می‌کند. گام‌های تاریک برخی از قطعه‌های موسیقی نیز در مراحل طوفانی یا گرد و غبار به گوش می‌خورد که ترس را در وجودتان بیدار می‌کند. البته جای سبک راک ژاپنی در این اثر خالی نیست. ضرب درام‌های تند با صدای گیتار الکتریک در برخی از مراحل، هیجان را مثل همیشه بالا می‌برد. طراحی رابط کاربری (UI) یا همان اعداد و رادار روی صفحه طبق سنت همیشگی سری Ace Combat طراحی شده است و شاهد رنگ دلنشین همیشگی یعنی سبز هستید. اهداف یا جنگنده‌های هم‌رزم شما محصور در مکعبی بسیار ساده ولی در‌عین‌حال جذاب هستند. در همان دقایق اولیه بازی می‌توانید با سیستم کاربردی رابط کاربری این بازی ارتباط برقرار کنید که در‌واقع یکی از اهداف سادگی همین سیستم است. با فشردن کلید مثلث می‌توانید هدف بعدی خودتان را روی دشمن قفل کنید و با نزدیک‌شدن به هدف، توانایی شلیک را داشته باشید. در آن سو صدای گوش‌نواز و نوستالژیک گوینده سیستم جنگنده شما به گوش می‌خورد که با اخطار‌های متفاوت همچون «خودتان را بالا بکشید» یا «هشدار موشک» شما را از خطر انهدام آگاه می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->