بسته اینترنت ۱۴۰۴ خبرنگاران چه زمانی فعال می‌شود؟ + فیلم ریتم مخفی مغز در کنترل استرس کشف شد استودیو تیم‌ نینجا: نسخه اصلی بازی Nioh ۳ بهبودها و تغییرات زیادی خواهد داشت گلکسی S25 FE چه زمانی رونمایی می‌شود؟ طرح «نظام‌بخشی فضای مجازی» در مجلس اعلام وصول شد | صیانت ۳ در راه است؟ ضعف آنتن‌دهی و دسترسی دشوار به اینترنت در مشهد در زمان قطعی برق | چرا با قطع شدن برق آنتن موبایل هم می‌رود؟ گوگل در تبلیغ جدید پیکسل ۱۰، هوش مصنوعی اپل را به مسخره کرده است چرا مردم از اینترنت فیبر نوری استقبال نمی‌کنند؟ ویوو X۳۰۰ به دوربین جدید و قدرتمند ساخت سامسونگ مجهز خواهد بود ۸ ترفند جدید و غیرمعمول و کاربردی برای سؤال‌پرسیدن از چت‌جی‌پی‌تی آیا بازی‌های ویدیویی باعث افزایش ضریب هوشی کودکان می‌شود؟ اطلاعیه گروه انتخاب: اختلال ۹۰ درصد تلویزیون‌های اسنوا و دوو حل شده است بعد از نابودی بشریت، احتمالاً اختاپوس‌ها وارث تمدن انسان‌ها خواهند بود! برای اجرای بازی Battlefield ۶ چه مشخصات سیستمی نیاز است؟ چطور بفهمیم چت‌هایمان با ChatGPT در گوگل منتشر شده است یا نه؟ + راهنمای حذف ماجرای عجیب انتشار چت‌های کاربران ChatGPT در گوگل جزئیاتی جدید از زمان و شیوه رفع مشکل تلویزیون‌های هوشمند اسنووا و دوو (۱۱ مرداد ۱۴۰۴) حمله سایبری هکرها به بیش از ۹۰ نهاد آمریکا گوشی گلکسی S۲۵ FE سامسونگ به زودی عرضه می‌شود حساب گوگل کاربران زیر ۱۸ سال با هوش مصنوعی محدود می‌شود نوزادی که رویانش ۳۰ سال پیش فریز شده بود، سالم متولد شد
سرخط خبرها

تلاش صنایع هوایی برای استفاده از انرژی‌های سبز

  • کد خبر: ۱۸۰۱۱
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
تلاش صنایع هوایی برای استفاده از انرژی‌های سبز
صنایع هوایی جهان با توسعه فناوری‌های جدید از موتورهای جت کاهش دهنده کربن گرفته تا هواپیماهای الکتریکی و سوخت پایدار، تحت تاثیر فشار مصرف‌کنندگان، در تلاش هستند تا به سوی انرژی سبز و توسعه پایدار پیش بروند.

به گزارش شهرآرانیوز، آژانس محیط زیست اروپا، صنایع هوایی عامل سه درصد از کربن تولید شده در جهان هستند. اما رویکرد شرکت‌های هواپیمایی در بزرگترین نمایشگاه هوایی آسیا که هفته گذشته در سنگاپور برگزار شد، نشان می‌دهد این صنایع به دنبال راهکارهایی برای افزایش دسترسی به سوخت پایدار، استفاده از مکانیزم‌های الکتریکی و تولید موتورهای کارآمدتر به‌منظور کاهش مصرف سوخت فسیلی هستند.

صنایع هوایی متعهد شده‌اند میزان کربن تولیدی خود را تا سال ۲۰۵۰ میلادی به میزان ۵۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۰۵ کاهش دهند و بریتانیا متعهد شده است تا همان تاریخ میزان تولید کربن خود را در این صنایع به صفر برساند.
در نمایشگاه هوایی سنگاپور، شرکت ایرباس یک مدل آزمایشی از هواپیماهای موسوم به Maveric را رونمایی کرد که در آن بال‌ها با بدنه هواپیما یکپارچه شده و در انتهای بدنه آن دو موتور جت نصب شده است.

به گفته شرکت ایرباس، این ساختار موجب کاهش مقاومت هواپیما شده و در نتیجه مصرف سوخت را در مقایسه با مدل‌های موجود تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.
شرکت ایتالیایی فرانسوی ATR‌ نیز مدل‌هایی از هواپیماهای توربوپروب خود را رونمایی کرد که مصرف سوخت آن‌ها در مقایسه با هواپیماهای جت هم اندازه آن ۴۰ درصد کمتر است.

علاوه بر این گام‌هایی هم در مسیر تولید هواپیماهای الکتریکی برداشته شده است. اولین هواپیمای کاملا الکتریکی جهان که توسط شرکت magin-X ساخته شده، در ماه دسامبر پرواز آزمایشی خود را در کانادا با موفقیت پشت سر گذاشت. شرکت سوییسی Smartflyer نیز در حال توسعه یک هواپیمای هیبریدی- الکتریکی با قابلیت حمل ۴ سرنشین است و انتظار می‌رود این هواپیما در سال ۲۰۲۲ میلادی به بهره‌برداری برسد.
با وجود این به اعتقاد متخصصان و طرفداران محیط زیست، این فناوری‌های جایگزین به کندی پیشرفت می‌کنند و لازم است صنایع هوایی با سرمایه‌گذاری بیشتر و اقدامات جدی‌تر این رویکرد را دنبال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->