چند درصد مردم ایران از فیلترشکن استفاده می‌کنند؟ ترک اینترنت چه تأثیری بر سلامت مغز می‌گذارد؟ استفاده ابزاری از زنان در ایتا ممنوع شد نحوه پیدا کردن اکانت اینستاگرام با شماره تلفن: روش‌ها و نکات آیا طراحی دوربین آیفون ۱۷ پرو تغییر می‌کند؟ ویدئو | اولین ویدئو نگاه نزدیک به گلکسی S25 اج و جزئیات آن فاش شد! رونمایی از خودرو پرنده‌ای که قابلیت نشست و برخاست عمودی دارد + فیلم همه چیز درباره گروک ۳، به‌روزترین هوش مصنوعی جهان + مقایسه با مدل‌های دیگر جنگ هوش مصنوعی آمریکا و چین داغ‌تر شد رونمایی از تراشه محاسباتی کوانتومی جدید شرکت مایکروسافت رونمایی از یک ربات انسان‌نمای ترسناک با شباهت بی‌نظیر به انسان + ویدئو استفاده از هوش مصنوعی Grok ۳ برای مدت کوتاهی رایگان شد اوپو فایند N۵، باریک‌ترین گوشی تاشوی جهان، معرفی شد + مشخصات و قیمت مدیر عامل شرکت مخابرات ایران: زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور با محوریت هوش مصنوعی توسعه می‌یابد توکن پای نتورک (Pi coin) لیست شد + قیمت اولیه بسته حمایتی جدید مجلس برای دانش‌بنیان‌ها | ۸۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی واحد‌های فناور کشور چالش‌های هم‌افزایی علم و ثروت ویدئوی کامل معرفی iPhone ۱۶e، ارزان‌ترین گوشی اپل مقایسه مشخصات آیفون ۱۶E و آیفون ۱۶ + قیمت آیفون ۱۶E رونمایی شد + ویژگی‌ها و مشخصات خودرو صفر و کارکرده به محصولات دیجی کالا اضافه شد
سرخط خبرها

تلاش صنایع هوایی برای استفاده از انرژی‌های سبز

  • کد خبر: ۱۸۰۱۱
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
تلاش صنایع هوایی برای استفاده از انرژی‌های سبز
صنایع هوایی جهان با توسعه فناوری‌های جدید از موتورهای جت کاهش دهنده کربن گرفته تا هواپیماهای الکتریکی و سوخت پایدار، تحت تاثیر فشار مصرف‌کنندگان، در تلاش هستند تا به سوی انرژی سبز و توسعه پایدار پیش بروند.

به گزارش شهرآرانیوز، آژانس محیط زیست اروپا، صنایع هوایی عامل سه درصد از کربن تولید شده در جهان هستند. اما رویکرد شرکت‌های هواپیمایی در بزرگترین نمایشگاه هوایی آسیا که هفته گذشته در سنگاپور برگزار شد، نشان می‌دهد این صنایع به دنبال راهکارهایی برای افزایش دسترسی به سوخت پایدار، استفاده از مکانیزم‌های الکتریکی و تولید موتورهای کارآمدتر به‌منظور کاهش مصرف سوخت فسیلی هستند.

صنایع هوایی متعهد شده‌اند میزان کربن تولیدی خود را تا سال ۲۰۵۰ میلادی به میزان ۵۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۰۵ کاهش دهند و بریتانیا متعهد شده است تا همان تاریخ میزان تولید کربن خود را در این صنایع به صفر برساند.
در نمایشگاه هوایی سنگاپور، شرکت ایرباس یک مدل آزمایشی از هواپیماهای موسوم به Maveric را رونمایی کرد که در آن بال‌ها با بدنه هواپیما یکپارچه شده و در انتهای بدنه آن دو موتور جت نصب شده است.

به گفته شرکت ایرباس، این ساختار موجب کاهش مقاومت هواپیما شده و در نتیجه مصرف سوخت را در مقایسه با مدل‌های موجود تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.
شرکت ایتالیایی فرانسوی ATR‌ نیز مدل‌هایی از هواپیماهای توربوپروب خود را رونمایی کرد که مصرف سوخت آن‌ها در مقایسه با هواپیماهای جت هم اندازه آن ۴۰ درصد کمتر است.

علاوه بر این گام‌هایی هم در مسیر تولید هواپیماهای الکتریکی برداشته شده است. اولین هواپیمای کاملا الکتریکی جهان که توسط شرکت magin-X ساخته شده، در ماه دسامبر پرواز آزمایشی خود را در کانادا با موفقیت پشت سر گذاشت. شرکت سوییسی Smartflyer نیز در حال توسعه یک هواپیمای هیبریدی- الکتریکی با قابلیت حمل ۴ سرنشین است و انتظار می‌رود این هواپیما در سال ۲۰۲۲ میلادی به بهره‌برداری برسد.
با وجود این به اعتقاد متخصصان و طرفداران محیط زیست، این فناوری‌های جایگزین به کندی پیشرفت می‌کنند و لازم است صنایع هوایی با سرمایه‌گذاری بیشتر و اقدامات جدی‌تر این رویکرد را دنبال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->