واردات قانونی، قیمت‌های آیفون ۱۶ را منصفانه می‌کند ماهواره‌های «هدهد» و «کوثر» پس از چهارسال تلاش، به فضا پرتاب می‌شوند بازدید معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پارک علم و فناوری استان | آغاز ساخت برج فناوری هوش مصنوعی در مشهد + فیلم آغاز فرایند ساخت برج فناوری هوش مصنوعی در مشهد با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور + فیلم پاسخ پازل امروز میجر (شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۳) رونمایی از قابلیت جدید جست‌وجوی ChatGPT | معرفی رقیب قدرتمند برای موتور جستوی گوگل ویدئویی جدید از «اطلس»، ربات انسان‌نمای جدید بوستون داینامیکس نگرانی پنتاگون از ماهواره‌های جاسوسی جدید ایلان ماسک و رابطه‌اش با پوتین ویدیو تبلیغاتی روبوتاکسی (سایبرکب) تسلا | تصویری از آینده وان پلاس ۱۳ معرفی شد + مشخصات و قیمت جواب پازل امروز میجر (پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۳) رونمایی از هواپیمای مافوق‌صوت در چین | پروازی که در عرض ۹ دقیقه، شما را از مشهد به تهران می‌رساند قیمت احتمالی انواع آیفون ۱۶ در ایران بعد از آزادشدن رجیستری + جدول اپل از مک بوک پرو ۲۰۲۴ رونمایی کرد + مشخصات و قیمت جواب پازل امروز میجر (چهارشنبه ۹ آبان ۱۴۰۳) آیفون رجیستر می‌شود | سخنگوی دولت: منع رجیستری گوشی آیفون برداشته شد + فیلم فهرست زمان انتشار HyperOS ۲ برای گوشی‌ها و تبلت‌ها شیائومی HyperOS 2 معرفی شد + ویژگی‌های جدید گوشی‌های سری شیائومی ۱۵ رونمایی شدند + مشخشات و قیمت
سرخط خبرها

تلاش صنایع هوایی برای استفاده از انرژی‌های سبز

  • کد خبر: ۱۸۰۱۱
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
تلاش صنایع هوایی برای استفاده از انرژی‌های سبز
صنایع هوایی جهان با توسعه فناوری‌های جدید از موتورهای جت کاهش دهنده کربن گرفته تا هواپیماهای الکتریکی و سوخت پایدار، تحت تاثیر فشار مصرف‌کنندگان، در تلاش هستند تا به سوی انرژی سبز و توسعه پایدار پیش بروند.

به گزارش شهرآرانیوز، آژانس محیط زیست اروپا، صنایع هوایی عامل سه درصد از کربن تولید شده در جهان هستند. اما رویکرد شرکت‌های هواپیمایی در بزرگترین نمایشگاه هوایی آسیا که هفته گذشته در سنگاپور برگزار شد، نشان می‌دهد این صنایع به دنبال راهکارهایی برای افزایش دسترسی به سوخت پایدار، استفاده از مکانیزم‌های الکتریکی و تولید موتورهای کارآمدتر به‌منظور کاهش مصرف سوخت فسیلی هستند.

صنایع هوایی متعهد شده‌اند میزان کربن تولیدی خود را تا سال ۲۰۵۰ میلادی به میزان ۵۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۰۵ کاهش دهند و بریتانیا متعهد شده است تا همان تاریخ میزان تولید کربن خود را در این صنایع به صفر برساند.
در نمایشگاه هوایی سنگاپور، شرکت ایرباس یک مدل آزمایشی از هواپیماهای موسوم به Maveric را رونمایی کرد که در آن بال‌ها با بدنه هواپیما یکپارچه شده و در انتهای بدنه آن دو موتور جت نصب شده است.

به گفته شرکت ایرباس، این ساختار موجب کاهش مقاومت هواپیما شده و در نتیجه مصرف سوخت را در مقایسه با مدل‌های موجود تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.
شرکت ایتالیایی فرانسوی ATR‌ نیز مدل‌هایی از هواپیماهای توربوپروب خود را رونمایی کرد که مصرف سوخت آن‌ها در مقایسه با هواپیماهای جت هم اندازه آن ۴۰ درصد کمتر است.

علاوه بر این گام‌هایی هم در مسیر تولید هواپیماهای الکتریکی برداشته شده است. اولین هواپیمای کاملا الکتریکی جهان که توسط شرکت magin-X ساخته شده، در ماه دسامبر پرواز آزمایشی خود را در کانادا با موفقیت پشت سر گذاشت. شرکت سوییسی Smartflyer نیز در حال توسعه یک هواپیمای هیبریدی- الکتریکی با قابلیت حمل ۴ سرنشین است و انتظار می‌رود این هواپیما در سال ۲۰۲۲ میلادی به بهره‌برداری برسد.
با وجود این به اعتقاد متخصصان و طرفداران محیط زیست، این فناوری‌های جایگزین به کندی پیشرفت می‌کنند و لازم است صنایع هوایی با سرمایه‌گذاری بیشتر و اقدامات جدی‌تر این رویکرد را دنبال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->