معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

تلاش صنایع هوایی برای استفاده از انرژی‌های سبز

  • کد خبر: ۱۸۰۱۱
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
تلاش صنایع هوایی برای استفاده از انرژی‌های سبز
صنایع هوایی جهان با توسعه فناوری‌های جدید از موتورهای جت کاهش دهنده کربن گرفته تا هواپیماهای الکتریکی و سوخت پایدار، تحت تاثیر فشار مصرف‌کنندگان، در تلاش هستند تا به سوی انرژی سبز و توسعه پایدار پیش بروند.

به گزارش شهرآرانیوز، آژانس محیط زیست اروپا، صنایع هوایی عامل سه درصد از کربن تولید شده در جهان هستند. اما رویکرد شرکت‌های هواپیمایی در بزرگترین نمایشگاه هوایی آسیا که هفته گذشته در سنگاپور برگزار شد، نشان می‌دهد این صنایع به دنبال راهکارهایی برای افزایش دسترسی به سوخت پایدار، استفاده از مکانیزم‌های الکتریکی و تولید موتورهای کارآمدتر به‌منظور کاهش مصرف سوخت فسیلی هستند.

صنایع هوایی متعهد شده‌اند میزان کربن تولیدی خود را تا سال ۲۰۵۰ میلادی به میزان ۵۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۰۵ کاهش دهند و بریتانیا متعهد شده است تا همان تاریخ میزان تولید کربن خود را در این صنایع به صفر برساند.
در نمایشگاه هوایی سنگاپور، شرکت ایرباس یک مدل آزمایشی از هواپیماهای موسوم به Maveric را رونمایی کرد که در آن بال‌ها با بدنه هواپیما یکپارچه شده و در انتهای بدنه آن دو موتور جت نصب شده است.

به گفته شرکت ایرباس، این ساختار موجب کاهش مقاومت هواپیما شده و در نتیجه مصرف سوخت را در مقایسه با مدل‌های موجود تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.
شرکت ایتالیایی فرانسوی ATR‌ نیز مدل‌هایی از هواپیماهای توربوپروب خود را رونمایی کرد که مصرف سوخت آن‌ها در مقایسه با هواپیماهای جت هم اندازه آن ۴۰ درصد کمتر است.

علاوه بر این گام‌هایی هم در مسیر تولید هواپیماهای الکتریکی برداشته شده است. اولین هواپیمای کاملا الکتریکی جهان که توسط شرکت magin-X ساخته شده، در ماه دسامبر پرواز آزمایشی خود را در کانادا با موفقیت پشت سر گذاشت. شرکت سوییسی Smartflyer نیز در حال توسعه یک هواپیمای هیبریدی- الکتریکی با قابلیت حمل ۴ سرنشین است و انتظار می‌رود این هواپیما در سال ۲۰۲۲ میلادی به بهره‌برداری برسد.
با وجود این به اعتقاد متخصصان و طرفداران محیط زیست، این فناوری‌های جایگزین به کندی پیشرفت می‌کنند و لازم است صنایع هوایی با سرمایه‌گذاری بیشتر و اقدامات جدی‌تر این رویکرد را دنبال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->