گوگل تمام ابزارهای هوش مصنوعی‌اش را در Gemini Enterprise جمع کرد کشف شواهد جدیدی از وجود اقیانوس باستانی در مریخ چین تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده ربات‌های صنعتی جهان شد نمایش شگفت‌انگیز سه دنباله‌دار زمردین در آسمان شب پاییز ۱۴۰۴ + تاریخ و بهترین مکان رصد در ایران قطع دسترسی به اینستاگرام، فیس‌بوک و تیک‌تاک در افغانستان | فیلترینگ گسترده اینترنت توسط طالبان سقف قانونی سود موبایل‌فروشان از فروش گوشی چقدر است؟ برندگان نوبل شیمی ۲۰۲۵ اعلام شدند: مبدعان روش‌های نوآورانه‌ در طراحی و سنتز کاتالیزورهای فعال و پایدار ارزان‌ترین نسخه تسلا مدل Y رونمایی شد | تغییرات جدید برای جذب مشتریان اقتصادی دلایل اصلی خرابی زودهنگام مودم چیست؟ دومین درخشش پیاپی گوگل در نوبل فیزیک | تقدیر از پیشگامان محاسبات کوانتومی سامانه اعتراض آنلاین به جریمه‌های رانندگی راه‌اندازی شد احتمال بروز اختلال موقت در بخشی از شبکه ارتباطی خراسان رضوی در بامداد پنجشنبه (۱۷ مهر ۱۴۰۴) تقدیر اینستاگرام از برترین و نوآورترین محتواسازان با Rings Award ایلان ماسک: سال آینده یک بازی تولیدشده با هوش مصنوعی منتشر خواهیم کرد گوگل برای هک هوش مصنوعی جمینی جایزه ۲۰ هزار دلاری تعیین کرد آیا کابل شارژ هم از جعبه گوشی‌ها حذف خواهد شد؟ برندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۵ اعلام شدند: کاشفان تونل‌زنی کوانتومی ماکروسکوپی و کوانتیزاسیون انرژی ChatGPT به ۸۰۰ میلیون کاربر هفتگی رسید | رشد بی‌سابقه در کمتر از دو سال گوگل: با محدودکردن نصب برنامه‌های اندروید از منابع غیررسمی به امنیت کاربران کمک می‌کنیم آیا قطع ارتباط با ماهواره‌های هدهد و کوثر به دلیل خرابکاری بوده است؟ برندگان جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۵ معرفی شدند: کاشفان سلول‌های تنظیم‌کننده سیستم ایمنی بدن
سرخط خبرها

تلاش صنایع هوایی برای استفاده از انرژی‌های سبز

  • کد خبر: ۱۸۰۱۱
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
تلاش صنایع هوایی برای استفاده از انرژی‌های سبز
صنایع هوایی جهان با توسعه فناوری‌های جدید از موتورهای جت کاهش دهنده کربن گرفته تا هواپیماهای الکتریکی و سوخت پایدار، تحت تاثیر فشار مصرف‌کنندگان، در تلاش هستند تا به سوی انرژی سبز و توسعه پایدار پیش بروند.

به گزارش شهرآرانیوز، آژانس محیط زیست اروپا، صنایع هوایی عامل سه درصد از کربن تولید شده در جهان هستند. اما رویکرد شرکت‌های هواپیمایی در بزرگترین نمایشگاه هوایی آسیا که هفته گذشته در سنگاپور برگزار شد، نشان می‌دهد این صنایع به دنبال راهکارهایی برای افزایش دسترسی به سوخت پایدار، استفاده از مکانیزم‌های الکتریکی و تولید موتورهای کارآمدتر به‌منظور کاهش مصرف سوخت فسیلی هستند.

صنایع هوایی متعهد شده‌اند میزان کربن تولیدی خود را تا سال ۲۰۵۰ میلادی به میزان ۵۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۰۵ کاهش دهند و بریتانیا متعهد شده است تا همان تاریخ میزان تولید کربن خود را در این صنایع به صفر برساند.
در نمایشگاه هوایی سنگاپور، شرکت ایرباس یک مدل آزمایشی از هواپیماهای موسوم به Maveric را رونمایی کرد که در آن بال‌ها با بدنه هواپیما یکپارچه شده و در انتهای بدنه آن دو موتور جت نصب شده است.

به گفته شرکت ایرباس، این ساختار موجب کاهش مقاومت هواپیما شده و در نتیجه مصرف سوخت را در مقایسه با مدل‌های موجود تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.
شرکت ایتالیایی فرانسوی ATR‌ نیز مدل‌هایی از هواپیماهای توربوپروب خود را رونمایی کرد که مصرف سوخت آن‌ها در مقایسه با هواپیماهای جت هم اندازه آن ۴۰ درصد کمتر است.

علاوه بر این گام‌هایی هم در مسیر تولید هواپیماهای الکتریکی برداشته شده است. اولین هواپیمای کاملا الکتریکی جهان که توسط شرکت magin-X ساخته شده، در ماه دسامبر پرواز آزمایشی خود را در کانادا با موفقیت پشت سر گذاشت. شرکت سوییسی Smartflyer نیز در حال توسعه یک هواپیمای هیبریدی- الکتریکی با قابلیت حمل ۴ سرنشین است و انتظار می‌رود این هواپیما در سال ۲۰۲۲ میلادی به بهره‌برداری برسد.
با وجود این به اعتقاد متخصصان و طرفداران محیط زیست، این فناوری‌های جایگزین به کندی پیشرفت می‌کنند و لازم است صنایع هوایی با سرمایه‌گذاری بیشتر و اقدامات جدی‌تر این رویکرد را دنبال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->