بلینکن به دنبال برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه انهدام چند پهپاد تروریست‌ها در لاذقیه سوریه + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس خروج احتمالی رهبران خود از غزه را تکذیب کرد بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد بازداشت موعود شمخانی تایید شد انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری
سرخط خبرها

۷ مرز کشور آماده میزبانی از زائران اربعین هستند

  • کد خبر: ۱۷۳۲۷۴
  • ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۰
۷ مرز کشور آماده میزبانی از زائران اربعین هستند
وزیر کشور با اشاره به آخرین وضعیت زیرساخت‌های اربعین در مهران، گفت: هفت مرز کشور برای اربعین آماده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه ستاد اربعین در مهران اظهار کرد: زائران درکمال آرامش و آسایش باید تردد داشته باشند و تلاش‌ها و رویه‌ها باید یکپارچه مدیریت شوند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی شامل تونل، جاده، سایه‌بان، گیت‌ها تا بیستم محرم آماده شود، افزود: از اول ماه صفر، سفر رسمی زائران آغاز خواهد شد، همه اعضای ستاد اربعین با استاندار ایلام هماهنگ باشند.

وزیر کشور اظهار کرد: مجموعاً هفت مرز برای ورود و خروج زائران و انتقال مواکب در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ۶ مرز برای ورود و خروج زائران و یک مرز برای انتقال مواکب در نظر گرفته شد که نشان از عمق روابط و تلاش دو کشور در جهت تسهیل در تردد زائران دارد.

وی اظهار کرد: به دلیل گرمای هوا پیاده‌روی اربعین قبل از خروجی مرز به حداقل برسد، در مباحث فرهنگی و مشارکت‌های مردمی باید بیشتر از گذشته اقدام شود.

وی گفت: اربعین مردمی است و مردمی باقی بماند، دولت در اربعین نقش تسهیل‌گر دارد، شهر مهران قبل از اربعین زیباسازی شود، موکب‌های اربعین پیش‌تر از موعد برای پذیرایی از زائران مرز مهران را ترک کنند.

وزیر کشور افزود: کنترل پارکینگ‌های اربعین برای مقابله با حوادث آتش‌سوزی احتمالی مورد توجه قرار گیرد، تعداد اتوبوس‌ها در ایام اربعین افزایش خواهد یافت.

وی، افزود: با توجه به افزایش درب خروج و ورود پایانه مرزی مهران، مدت زمان ماندگاری زوار در پشت مرز مهران کاهش می‌یابد.

وزیر کشور گفت: یکی از مهم‌ترین نیاز‌های اساسی در مهران ساماندهی پارکینگ مهران برای جلوگیری از ترافیک و ازدحام جمعیت در مهران است و همچنین بایستی پایش تصویری در این زمینه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه دولت ایران و عراق برای صدور گذرنامه‌ی خاص اربعین به توافق رسیده‌اند، گفت: هماهنگی‌های خوبی از سوی دو طرف در جهت ورود و خروج زائران، حمل و نقل و تسهیلات رفاهی و خدماتی مورد نیاز، صورت گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->