واژگونی خودرو در خواف خراسان رضوی ۵ مصدوم برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت) حداقل دوسوم سرطانی‌ها در ایران حتماً زنده می‌مانند| سلول‌درمانی، درمان قطعی سرطان نیست قتل هولناک زن میانسال و دستگیری فرزند بی رحم(۱۶ اردیبهشت) راز جسد بی‌سر مرد افغانستانی فاش شد (۱۶ اردیبهشت) قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد +تصویر(۱۶ اردیبهشت) نسخه طب ایرانی برای سرطان توصیه به مصرف آب چاه به جای آب‌های بسته‌بندی شده غیرکارشناسی است دستگیری سه سارق خودرو در مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۴۰ فقره سرقت در مشهد (۱۶ اردیبهشت) چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید یک تونر طبیعی که برای درمان آکنه معجزه می‌کند
سرخط خبرها

حکم قصاص برای قاتل ۱۰ نفر در کرمان + عکس

  • کد خبر: ۱۷۳۵۰۳
  • ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
حکم قصاص برای قاتل ۱۰ نفر در کرمان + عکس
مرد جنایتکاری که سال گذشته، ۱۰ نفر را در رفسنجان با ضربات چاقو کشته بود به اعدام محکوم شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این جنایت عصر روز یکشنبه ۱۵ مردادماه سال ۱۴۰۱ همزمان با تاسوعای حسینی از یک باغ پسته در نزدیکی چاه‌موتور کشاورزی احمدآباد شور در بخش بهرمان شهرستان رفسنجان آغاز شد. آن روز مردی افغان با ۲ نفر از هموطنانش که در آنجا حضور داشتند درگیر شد و در شرایطی که هیچ‌کس نمی‌دانست دلیل خشم بیش از حد او چیست با ضربات چاقو آن‌ها را به قتل رساند. با اینکه شاهدان انتظار داشتند قاتل بعد از قتل ۲ هموطنش از آنجا فرار کند، او این بار با چاقوی خون‌آلودی که در دست داشت به‌سوی چند نفر کشاورز ایرانی که مشغول کار بودند حمله کرد و بعد از آن ضرباتی به آن‌ها زد.

خون جلوی چشمان مرد افغان را گرفته بود و یکی پس از دیگری قربانیان تازه‌ای می‌گرفت و هیچ‌کس جلودارش نبود. در این شرایط چند مرد افغان که او را می‌شناختند تلاش کردند مانع فرارش شوند و او را دستگیر کنند، اما تلاش‌شان بی‌فایده بود و آن‌ها نیز آماج ضربات چاقو قرار گرفتند و مرد جنایتکار از آنجا به مکان نامعلومی فرار کرد.

به‌دنبال این حادثه ۱۱ نفر که هدف ضربات چاقو قرار گرفته بودند به مراکز درمانی منتقل شدند، اما در نهایت ۱۰ نفر از آن‌ها شامل: ۴ ایرانی و ۶ افغان بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

مرد چاقو به‌دست در طول چند دقیقه جان ۱۰ نفر را گرفته و گریخته بود؛ اما هنوز هیچ‌کس به درستی از انگیزه او اطلاعی نداشت و مشخص نبود که مرد افغان چرا دست به این جنایت زده است. ساعتی پس از این حادثه بود که برادر قاتل که در صحنه حاضر بود بازداشت شد. او به مأموران گفت: برادرم به مشکلات روحی- روانی مبتلا است و از طرفی به شیشه نیز اعتیاد پیدا کرده است. او زمانی که در افغانستان بودیم از اراذل و اوباش بود و بار‌ها دستگیر و زندانی شده بود. بعد که به ایران آمدیم، آرام بود، اما نمی‌دانم چطور شد که دست به این کار زد.

درحالی‌که خبر قتل ۱۰ نفر به سرعت در حال انتشار بود، کارآگاهان پلیس به اطلاعاتی دست پیدا کردند که نشان می‌داد قاتل فراری بعد از جنایت به شهرستان انار گریخته است. در این شرایط بود که مأموران برای دستگیری او راهی این شهرستان شدند. اطلاعات رسیده حاکی از آن بود که او سوار بر موتورسیکلت است و قصد دارد با عبور از مرز به افغانستان فرار کند. زمانی که او به انار رسید دسته‌های عزاداری در شهر بودند. از طرفی او چشمش به مأموران پلیس افتاد و تلاش کرد فرار کند، اما مأموران به تعقیبش پرداختند و کمی بعد او را محاصره کردند. مرد جنایتکار با دیدن مأموران بار دیگر چاقو به‌دست گرفت و در شرایطی که راهی برای فرار نداشت با چاقو ضرباتی به شکم و گردن خودش زد و روی زمین افتاد. در این شرایط مأموران او را به بیمارستان منتقل کردند و در آنجا معلوم شد که جراحتش جدی نیست و کمی بعد از بیمارستان مرخص شد و برای برملا شدن انگیزه‌اش از قتل ۱۰ نفر تحت بازجویی قرار گرفت.

حکم قصاص برای قاتل ۱۰ نفر در کرمان

مرد جنایتکار وقتی تحت بازجویی قرار گرفت ضمن اعتراف به ۱۰ فقره قتل با چاقو گفت: مدتی قبل در افغانستان به اتهام قتل دستگیر و زندانی شدم تا اینکه با روی کار آمدن طالبان توانستم از زندان فرار کنم و به‌طور قاچاقی به ایران بیایم. من و خانواده‌ام در رفسنجان زندگی می‌کردیم. او که به شیشه نیز اعتیاد دارد و گاهی نیز دچار توهم می‌شود در ادامه گفت: روز حادثه چند نفر از هموطنانم را دیدم و گمان کردم که می‌خواهند من را لو بدهند تا دستگیر شوم. به همین دلیل با آن‌ها درگیر شدم و با چاقو ضرباتی به آنان زدم. آن زمان آنقدر ترسیده بودم که فقط به فرار فکر می‌کردم و در این بین به چند ایرانی هم با چاقو ضربه زدم و فرار کردم تا اینکه دستگیر شدم.

با گذشت ۱۱‌ماه از وقوع این جنایت در شرایطی که تلاش‌ها برای یافتن اولیای دم ۶ مقتول افغان به نتیجه‌ای نرسیده است متهم به قتل در دادگاه کیفری یک استان کرمان محاکمه و به قصاص و پرداخت دیه محکوم شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در توضیح این حکم گفت: این جنایت قلوب همگان را جریحه‌دار کرد، طوری که یک جانی ۶ تبعه افغانستانی و ۴ نفر از مردم این شهر را مظلومانه به قتل رساند. در روند رسیدگی قضایی، چون دسترسی به خانواده‌های مقتولان افغان آسان نبود و مدت زمان رسیدگی به آن طولانی می‌شد؛ پرونده اتباع ایرانی و افغانستانی تفکیک و رسیدگی شد و در دادگاه اولیای دم ۳ نفر از مقتولان تقاضای قصاص و اولیای‌دم یک نفر تقاضای دیه کردند و در نهایت طبق رأی دادگاه متهم به ۳ فقره قصاص و یک فقره پرداخت دیه محکوم شد.

او در ادامه گفت: با اعتراض متهم به رأی دادگاه پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور ارسال شده است و پیگیری‌های لازم در این‌باره در حال انجام است تا قطعی شدن رای، مراحل اجرای حکم انجام شود.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->