اعتراف رسانه عبری: اسرائیل بدون مبادله اسرا هم جنگ را متوقف می‌کند هشدار اردوغان: جنگ غزه متوقف نشود، همه در معرض خطر خواهند بود آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برگزار شد + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) باقری: ۱۲ تیر در تقویم ایران روز افشای حقوق بشر آمریکایی است صهیونیست‌ها حتی به چاه‌های آب غزه هم رحم نکردند فرانسه: خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستیم چین: کشته‌شدن صدها امدادرسان در غزه بی‌سابقه است حمله پهپادی عربستان به خاک یمن (۱۲ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو مخالفان و معترضان خیابانی‌ را دادگاهی می‌کند «پوتین» با «محمد مخبر» و «اردوغان» دیدار می‌کند جزئیات کمک نظامی ۲.۳ میلیارد دلاری جدید آمریکا به اوکراین حمله راکتی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قالیباف: مشکلات کشور جز با پیوندحوزه ودانشگاه حل نمی‌شود سردار معصومی: انتخابات نماد اتحاد ملی تلقی می‌شود فرمانده کل سپاه در مشهد: انتخابات، عرصه قضاوت جهانی است| نباید دشمن شاد شویم درگیری شدید مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در نابلس لوپن: ماکرون در تدارک کودتا است پخش زنده دومین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری (۱۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ۱۰۷ کشته به خاطر ازدحام جمعیت در هند + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شناسایی ۲ مجرم در حمله به وکیل دادگستری تبریزی در روز انتخابات
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ارتش لبنان با مشارکت ۶ کشور رزمایش دریایی خود را آغاز کرد

  • کد خبر: ۱۷۳۶۵۵
  • ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
ارتش لبنان با مشارکت ۶ کشور رزمایش دریایی خود را آغاز کرد
ارتش لبنان از آغاز رزمایش دریایی «اتحاد قاطع» (الاتحاد الحازم) در آب‌های سرزمینی این کشور با حضور شش کشور دیگر از جمله آمریکا خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایش دریایی «اتحاد قاطع» دوشنبه آغاز شده و به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.

طبق این بیانیه، این رزمایش در پایگاه دریایی «جونیه» با مشارکت یگان‌های دریایی از آمریکا، انگلیس، فرانسه، مصر، عراق و اردن آغاز شده است.

در بیانیه ارتش لبنان در این باره آمده است: این رزمایش توسط نیروی دریایی ارتش لبنان فرماندهی می‌شود و هدف آن ارتقای توانمندی نیروهای دریایی و واحدهای شرکت کننده در این رزمایش است.

این رزمایش همچنین با هدف هماهنگی و تبادل تجربیات در عملیات فرود، نظارت و کنترل سطح آب، غواصی، جستجو و نجات، انهدام مهمات و رهگیری و بازرسی کشتی‌ها درحال برگزاری است.

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا و ارتش لبنان، تیرماه ۱۴۰۱ نیز رزمایش دو هفته‌ای مشترک خود تحت عنوان «اتحاد قاطع ۲۰۲۲» را در آب‌های سرزمینی لبنان برگزار کرده بودند.

بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ پایگاه اینترنتی «گلوبال فایر پاور» آمریکا، ارتش لبنان رتبه هفدهم جهان عرب و رتبه ۱۱۳ را در فهرست ۱۴۵ ارتش بزرگ جهان به خود اختصاص داده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->