رییس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها

تعریف ۳۰ پروژه برای ۳ محله کم‌برخوردار منطقه ۱۰ شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۱۷۳۶۵۶
  • ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
تعریف ۳۰ پروژه برای ۳ محله کم‌برخوردار منطقه ۱۰ شهرداری مشهد
۴۵ میلیاردتومان در قالب پروژه‌های زودبازده محله‌های میثاق، امام هادی (ع) و خاتم‌الانبیا (ص) هزینه خواهد شد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ آبان‌ماه سال گذشته و پس از اجرای موفقیت‌آمیز مرحله نخست پروژه‌های زودبازده، شورای شهر مشهد در مصوبه‌ای شهرداری را مکلف کرد تا برای برنامه‌ریزی و اجرای مرحله دوم این پروژه‌ها که براساس خواست و نظر مردم تعریف و اجرایی می‌شود آماده شود. شورای شهر اعتبار ۱۰ میلیاردی هر محله را به ۱۵ میلیاردتومان افزایش داد و ۷۳ محله مرحله اول هم به ۸۰ محله تبدیل شد تا تقریبا در هر منطقه شهرداری، یک محله درگیر اجرای این طرح شود.

فرایند اجرای مرحله دوم زودبازده‌ها و دریافت نظرات و خواسته‌های مردم از اسفندماه آغاز شد و حدود یک ماه است که با حضور اعضای کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر و کمیته‌های نظارتی، فرایند تصویب نهایی این طرح‌ها درحال انجام است تا به زودی وارد مرحله اجرا شود. اما از میان ۸۰ محله هدف که قرار است مرحله دوم زودبازده‌ها در آن‌ها اجرایی شود، سه محله در منطقه ۱۰ شهرداری است و آن‌طور که شهردار منطقه ۱۰ اعلام کرده، سی‌پروژه در قالب زودبازده با ۴۵ میلیاردتومان اعتبار برای این سه محله تعریف و تأیید شده است.

تعریف کلان پروژه‌ها در قالب زودبازده‌ها

رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه نگاه فرهنگی در پروژه‌های زودبازده ۲ در منطقه ۱۰ پررنگ‌تر است گفت: با توجه به نیاز محلات هدف منطقه ۱۰ به برخی زیرساخت‌ها، خوشبختانه پروژه‌های فرهنگی در برنامه این منطقه قرار گرفته که با اجرای آن‌ها رضایت‌مندی شهروندان افزایش پیدا می‌کند. البته امیدواریم از سال آینده پروژه‌های زودبازده به سمت پروژه‌های کلان زیرساختی از جمله احداث پایگاه مدیریت بحران، مراکز فرهنگی و ورزشی بزرگ برود.

مجید طهوریان عسکری با اشاره به پیشرفت مناسب پروژه‌های زودبازده در این منطقه شهرداری ادامه داد: به دلیل تراکم بالای جمعیت در محلات خاتم‌الانبیا (ص) و امام هادی (ع) سرانه‌های خدماتی از طریق تملکات جدید باید افزایش پیدا کند تا خدمات بهتری به شهروندان آن محدوده ارائه شود.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که در چهارسال شورای ششم ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژ ه‌هایی که قرار است با نظر مردم تعریف و اجرا شود اختصاص پیدا کند. ما معتقدیم امور شهر زمانی ارزان‌تر، بهتر، راحت‌تر و سریع‌تر پیش می‌رود که مشارکت مردم را کنار خودمان داشته باشیم.

دسترسی مناطق به اعتبارات

رئیس کمیسیون برنامه‌و‌بودجه شورای شهر مشهد نیز با اشاره به ایجاد دسترسی مناطق به ۸۰ درصد از اعتبارات توضیح داد: این اقدام مؤثر و اساسی باعث می‌شود که آغاز پروژه‌ها امسال با سرعت بیشتری پیگیری شود و کمیسیون حاشیه شهر نیز تلاش می‌کند تا مشکلات پیش‌روی مناطق را حل‌وفصل کند و جلسات کمیسیون حاشیه شهر در مناطق هم با همین هدف در حال برگزاری است.

سید ابراهیم علیزاده با بیان اینکه پیشرفت پروژه‌های زودبازده در منطقه ۱۰ پذیرفتنی است ادامه داد: پروژه‌های زودبازده تا کنون به سمت کار‌های جاری و روزمره محلات رفته است و از این به بعد امیدواریم شورای اجتماعی محلات و شهرداری پروژه‌هایی تعریف کنند که باعث تحول، تحرک و پویایی در محلات شوند تا افزایش رضایت‌مندی مردم را در پی داشته باشد.

اجرای ۹۰ درصد پروژه‌های زودبازده یک

در ادامه مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد، منطقه ۱۰ شهرداری را در مقایسه با دیگر مناطق شهری در زمینه تملک املاک، پیشرو دانست و گفت: با توجه به تعداد محدود محلات بازآفرینی در این منطقه، شهرداری منطقه ۱۰ از نظر پیشرفت فیزیکی و جذب اعتبارات اولیه برتری ویژه‌ای نسبت به دیگر مناطق دارد و رتبه منطقه در اجرای پروژه‌های زودبازده بین مناطق سیزده‌گانه برتر است. اکنون بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های زودبازده ۱۴۰۱ در منطقه ۱۰ به اجرا شده که پروژه‌های اساسی برای مردم بوده است.

علی رضازاده همدانی با اشاره به افزایش محلات هدف بازآفرینی این منطقه تصریح کرد: تعداد محلات هدف بازآفرینی منطقه ۱۰ به سه محله رسیده است که امیدواریم در محله جدید میثاق هم شاهد رشد و شکوفایی باشیم. البته در مرحله دوم پروژه‌های زودبازده، پروژه‌های بسیار خوبی با رویکرد زیربنایی، فرهنگی و تملک تعریف شده است که با اجرای آن‌ها اتفاقات روبه‌رشدی برای شهروندان و محلات کم‌برخوردار خواهد افتاد.

۳۰ پروژه در ۳ محله

اما شهردار منطقه ۱۰ نیز جزئیات بیشتری از مرحله دوم پروژه‌های زودبازده در این منطقه ارائه کرد و از تعریف ۳۰ پروژه در این قالب در محلات هدف بازآفرینی خبر داد و گفت: مشارکت در احداث مراکز فرهنگی، احداث مراکز رویش، بازپیرایی فضای سبز، مرمت و احداث کانال، اجرای آسفالت معابر، بهسازی و احداث پیاده‌رو در محلات امام هادی (ع)، خاتم‌الانبیا (ص) بخشی از پروژه‌هایی هستند که قرار است به عنوان پروژه‌های زودبازده اجرایی شوند و جزئیات آن‌ها در جلسه کمیسیون ویژه بهسازی حاشیه شهر مطرح شد و پس از تصویب در کمیته نظارتی منطقه به مرحله اجرا خواهد رسید.

سعید اکبریان افزود: از میان پیشنهاد‌های مطرح شده با ۰‌۳ پروژه و پیشنهاد در قالب پروژه‌های تسهیلگر و زودبازده سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های فنی‌وعمران، فضای سبز و فرهنگی موافقت شد که سهم محله خاتم‌الانبیا (ص) و امام هادی (ع) هرکدام ۱۱ پروژه و محله میثاق هم ۸ پروژه خواهد بود. اعتباری که برای پروژه‌ها پیش‌بینی شده است حدود ۴۵ میلیاردتومان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->