سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

Claude ۲، رقیب جدید ChatGPT، برای آزمایش بتا منتشر شد + ویژگی‌ها

  • کد خبر: ۱۷۳۹۱۰
  • ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
Claude ۲، رقیب جدید ChatGPT، برای آزمایش بتا منتشر شد + ویژگی‌ها
روز گذشته شرکت «آنتروپیک» (Anthropic)، Claude ۲ را معرفی کرد، یک مدل زبانی بزرگ (LLM) شبیه به ChatGPT که می‌تواند کد بسازد، متن را تحلیل کند و قطعات موسیقی بنویسد.

شهرآرانیوز - برخلاف نسخه اصلی Claude که در ماه مارس منتشر شد، کاربران می‌توانند Claude ۲ را به صورت رایگان در وب‌سایت شرکت «آنتروپیک» امتحان کنند. 

Anthropic می‌گوید که کلود برای شبیه‌سازی مکالمه (با یک همکار یا دستیار شخصی) طراحی شده است و نسخه جدید آن مدل قبلی را اصلاح کرده است:

«ما پیام‌هایی از کاربران خود داشته‌ایم که گفته‌اند کلود به وضوح تفکراتش را توضیح می‌دهد و صحبت کردن با آن آسان است. این مدل خروجی‌های مضر کم‌تری تولید می‌کند و حافظه طولانی‌تری هم دارد. »

Anthropic ادعا می‌کند که Claude ۲ پیشرفت‌هایی را در سه زمینه مهم نشان داده است: کدنویسی، ریاضی و استدلال: «آخرین مدل زبانی ما در بخش چند گزینه‌ای آزمون وکالت، امتیاز  ۷۶.۵ ٪ را کسب کرده است. Claude ۱.۳ نمره ۷۳.۰ ٪ را کسب کرده بود. در مقایسه با دانشجویانی که برای تحصیلات تکمیلی اقدام می‌کنند، امتیاز کلود ۲ در امتحانات خواندن و نوشتن GRE از ۹۰ درصد بالاتر شده است.

یکی از پیشرفت‌های اصلی «کلود ۲» طول ورودی و خروجی افزایش‌یافته آن است. Anthropic در حال آزمایش پردازش‌هایی تا ۱۰۰۰۰۰ توکن (بخش‌هایی از کلمات) ۱ بوده است که به مدل هوش مصنوعی‌اش اجازه می‌دهد اسناد طولانی مانند کل کتاب را در زمانی کوتاه تجزیه و تحلیل کند. ۲

از نظر قابلیت‌های کدگذاری، مهارت Claude ۲ افزایش یافته است. امتیاز آن در Codex HumanEval، یک آزمون برنامه‌نویسی پایتون، از ۵۶ درصد به ۷۱.۲ درصد افزایش یافته است. نمره این مدل در GSM۸k، آزمونی که شامل مسائل ریاضی است، از ۸۵.۲ به ۸۸ درصد بهبود یافته است.

Claude ۲، رقیب جدید ChatGPT، برای آزمایش بتا منتشر شد + ویژگی‌ها

تمرکز‌ اولیه آنتروپیک روی این بوده است که مدل زبانی‌اش کمتر خروجی‌های «مضر» یا «توهین‌آمیز» تولید کند؛ اگر چه اندازه‌گیری این ویژگی‌ها بسیار دشوار است. طبق ارزیابی‌های داخلی، کلود ۲ در ارائه پاسخ‌های بی‌ضرر ۲ برابر بهتر از کلود ۱.۳ بوده است.

Claude ۲ اکنون برای استفاده عمومی در ایالات متحده و بریتانیا در دسترس است. طبق گزارش Anthropic شرکت‌هایی مانند Jasper، یک پلتفرم هوش مصنوعی، و Sourcegraph، یک ابزار ناوبری کد، در عملیات خود از Claude ۲ استفاده کرده‌اند.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه مدل‌های هوش مصنوعی مانند «کلود ۲» می‌توانند نوشته‌های طولانی و پیچیده را تحلیل کنند، آنتروپیک هنوز از محدودیت‌های این مدل آگاه است. از این گذشته، مدل‌های زبانی گه‌گاه چیز‌هایی را می‌سازند که واقعیت ندارد یا ساختگی است. توصیه ما این است که از آن‌ها به‌عنوان منابع واقعی و موثق استفاده نکنید، بلکه به آن‌ها اجازه دهید داده‌هایی را که به آن‌ها ارائه می‌دهید پردازش کنند.

آنتروپیک نوشته است: «دستیار‌های هوش مصنوعی در موقعیت‌های روزمره، مانند خدمت برای جمع‌بندی یا سازمان‌دهی اطلاعات، بسیار مفید هستند و نباید از آن‌ها در جایی که سلامت و رفاه جسمی یا روانی درگیر است، استفاده کرد.»


  1. مدل‌های هوش مصنوعی اطلاعات را نه براساس تعداد حروف یا کلمات، بلکه با کمک توکن‌ها ارزیابی می‌کنند. این روش منطقی‌تر است، چون کلمات می‌توانند بلند یا کوتاه باشند و اندازه‌شان لزوماً ارتباط مستقیمی با پیچیدگی معنایی آن‌ها ندارد.
  2.  حدود پنج ساعت طول می‌کشد تا یک انسان بتواند 75 هزار کلمه را بخواند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->